نکات زندگی پنهانی از دست راست مسی


سرویس خبر شماره: 1992046
15 ژانویه 1402 ساعت 05:00
271 امتیاز خبر|

0نقطه نظر

فوتبالیست، روانشناس و مبتدی دیوانه؛

امیلیانو مارتینز مدافع آرژانتینی استون ویلا زندگی عجیبی داشته است.

نکات زندگی پنهانی از دست راست مسی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، “او قابل اعتمادترین بازیکن من در زمین است”، این جمله را لیونل مسی در تمجید از دروازه بانی که تا دقیقه 40 بازی آرسنال مقابل برایتون در هفته سی ام فصل 2019-2020 انگلیس بیان شد. . فصل لیگ برتر کمتر از آن چیزی است که او می دانست. دامیان امیلیانو مارتینز رومرو در دومین روز سپتامبر 1992 در مار دل پلاتا، استان بوئنوس آیرس، آرژانتین به دنیا آمد.

1948581

از دل یک خانواده مدال آور
او از خانواده ای ورزشکار می آید. برادرش مارتن مهاجم تیم Recreativo Huelva در دسته دوم اسپانیا است، عمویش در سال 1980 مدال نقره المپیک را در پرتاب نیزه به دست آورد و پدرش به مدت 6 سال متوالی بین سال های 1986 تا 1991 قهرمان اسب سواری آرژانتین بود.
خانواده اش در کودکی وضعیت مالی خوبی نداشتند و خود او بارها از گریه های پنهانی پدرش درباره دوران کودکی اش صحبت کرده است. امیلیانو برای روی آوردن به فوتبال و تحصیل از فقر خانواده اش پناه گرفت و در آکادمی ایندیپندنته بزرگ شد. اگر مارتینز فوتبالیست نمی شد، از آنجایی که قبل از پیوستن به آرسنال در مؤسسه نوآوری و فناوری بوئنوس آیرس پذیرفته شده بود، دانشمند می شد، اما در 16 سالگی برای تیم زیر 20 سال آرژانتین بازی می کرد و عملکردش. به نوعی استعدادیاب باشگاه آرسنال را متقاعد کرد تا او را جذب کند. مارتینز برای شرکت در امتحانات نهایی به لندن رفت و در نهایت با 1.5 میلیون یورو با آرسنال قرارداد امضا کرد. این جوان آرژانتینی پس از آن برای اقامت در باشگاه جدید خود با مشکل مواجه شد. در واقع او یک نوجوان ترسیده بود که حتی یک کلمه انگلیسی صحبت نمی کرد. در حالی که خانواده اش از او دور شده اند، سال پرتلاطمی را پشت سر می گذارد.

1964612

با افسانه آشنا شوید
ینس لمان وقتی برای اولین بار با او ملاقات کردند چیزی به او گفت تا همیشه آن را به خاطر بسپارد و مارتینز کلمات او را روی پشتش حک کرد. حالا این کوهی را که باید از آن بالا بروی به وضوح می بینی، مثل دنیایی که من روی شانه هایم و از میان ابرها می بینم که عشق در دلش می درخشد. پس به یاد داشته باشید و آماده باشید تا زمانی که زندگی سرد و تاریک است بدرخشید!
او در فصل 2011–2012 توسط لندنی‌ها به آکسفورد یونایتد قرض داده شد و اولین بازی انگلیسی خود را در آخرین بازی فصل مقابل پورتویل در لیگ دو انجام داد. یک سال بعد به دلیل مصدومیت شزنی، فابیانسکی جایگزین هموطن قطبی اش شد و مارتینس برای اولین بار به عنوان دروازه بان نیمکت نشین آرسنال معرفی شد!
البته او در فصل 2012-2013 در جام اتحادیه بازی کرد و توپچی ها به لطف حضور او موفق شدند کاونتری و ردینگ را شکست دهند. زندگی فوتبالی مارتینز چندان قابل نوشتن نیست. او سال های زیادی را به صورت قرضی در باشگاه های مختلف انگلستان گذراند. او برای شفیلد یونایتد، روترهام یونایتد، ولورهمپتون واندررز، ختافه و ردینگ بازی کرد، اما هرگز به عنوان یک مدافع اصلی مورد اعتماد قرار نگرفت.

1964610

یک دهه زندگی برای یک شانس دوم
او یک دهه منتظر یک فرصت کوچک بود و سرانجام در هفته سی ام لیگ برتر انگلیس که برند لنو مصدوم شد، آرتتا به او اعتماد کرد و مصدومیت لنو به حدی بود که مارتینز تا پایان فصل از جایگاهش مطمئن بود. او در مدت کوتاهی همه را شگفت زده کرد و با 14 سیو پیروزی آرسنال در جام حذفی مقابل چلسی را تضمین کرد. یان رایت خیلی زود او را کاپیتان آرسنال کرد.

توپچی ها تصمیم گرفتند او را در تابستان امسال بفروشند و استون ویلا موفق شد امی مارتینز را به عنوان مشتری اصلی خود جذب کند. مصدومیت لنو پیامدهای مثبت دیگری برای او داشت. لیونل اسکالونی برای اولین بار و به عنوان آخرین شانس برای قهرمانی کوپا آمریکا مسی را به تیم ملی دعوت کرد. در فوتبال آرژانتین، مارادونا به خاطر هوش، مسی به خاطر تکنیک، ردوندو برای کنترل توپ، باتیستوتا برای تمام کردن، گویگوچا برای ضربات پنالتی و پاسارلا به خاطر اعتماد به نفسش مشهور است و حالا نام مارتینز با تاثیر کلمات به یادگار مانده است. در ذهن و قلب بازیکنان و هواداران.

امیلیانو مارتینز که در آرژانتین با نام دبو مارتینز شناخته می شود، در مهار پنالتی ها استاد است و روش خاصی برای این کار دارد. او در برهم زدن تمرکز ضربه زن متخصص است و روانشناسان ورزشی تکنیک های او را به عنوان نوعی سوء استفاده از ضعف حریف تفسیر می کنند. داستان زندگی او به گونه ای نوشته شد که مارتینز به سرعت تبدیل به بازیکن مورد اعتماد مسی شد و اولین قهرمانی ملی لیونل مسی با شگفتی مارتینز همراه شد. در نیمه نهایی کوپا آمریکا، کلمبیا همچنان دوام آورد و آرژانتین را با بازی دقیق به ضربات پنالتی برد.

اگر در طول مسابقه لیونل مسی چهره شماره یک زمین بود، حالا همه نگاه ها به دبو بود. پشت توپ، یری مینا، ستاره کلمبیایی که در بازی قبلی مقابل اروگوئه پنالتی خود را به ثمر رساند و با رقصی جشن گرفت، ایستاد. دیبو به سمت یری مینا رفت و گفت: «به نظر نمی‌رسد این بار جشن بگیری. عصبی میبینمت آیا استرس دارید؟” یری گفت نه، اما چهره اش نشان می داد که در آشفتگی است.
دیبو ادامه داد: “آره، آره، ادامه بده، احمق، من تو را می شناسم.” خنده شما از عصبانیت است. گوش کن داداش من دارم میخورمت حالا داری می خندی.» یری یک پنالتی زد و دیبو با شیرجه ای طولانی توپ را مهار کرد و سپس شادی بی نظیری به ارمغان آورد.

1901486

نه فوتبالیست، بلکه جراح مغز و اعصاب!
دبو استرس و اضطراب را در بازیکن حریف تشخیص می دهد و از آنها به نفع خود استفاده می کند. چند روز بعد از آن مسابقه او به مجله اوله گفت: اگر می بینید که با بعضی ها صحبت نمی کنم به این دلیل است که به من نگاه نمی کنند و استرسی در آنها نمی بینم، اما اگر بازیکن نگاه می کند. در من و ترس را در او تشخیص می دهم، هر کاری می کنم.» این کار را می کنم تا حواسش را پرت کنم و عصبی اش کنم! “

در ابتدا، دبو از یک ترفند قدیمی فوتبال استفاده کرد و از نظر بصری پنالتی متخلف را منحرف کرد. او نشان می دهد که کجا باید پنالتی گرفته شود و کمی روی خط می رقصد تا ضربه زننده را گیج کند. طبق مطالعات مختلف، این حرکات می تواند دقت پنالتی را تا 10 درصد کاهش دهد. اما جایی که او ظاهر بزرگی دارد، صحبت کردن و ترساندن حریفان است، چیزی که در ورزش‌های دیگر و به ویژه در NBA رایج است. همه اینها مستلزم تاخیر در ضربه است و با گذشت ثانیه های بعد از اعلام پنالتی، تنش را افزایش می دهد.

در سپتامبر 2021، در دقیقه 95 بازی منچستریونایتد مقابل استون ویلا در اولدترافورد هستیم. یک پنالتی به نفع تیم میزبان اعلام می شود. در حالی که ویا با یک گل پیش است. توپی که به بازیکن ویلا برخورد کرد جای بحثی باقی نگذاشت و نوبت به بازی دیبو رسید. او به سمت رونالدو رفت و گفت: پنالتی را تو می گیری، پنالتی را خودت می گیری، اما فوق ستاره پرتغالی پنالتی را به هموطنش برونو فرناندز داد. از اینجا تنش و شوخی بین دیبو و برونو شروع می شود و در نهایت برونو توپ را به آسمان می زند. دیبو سپس شروع به رقصیدن کرد و از آن زمان بود که به چهره ای جهانی تبدیل شد. او اکنون چهره ای شناخته شده در جام جهانی است.

دروازه بان آرژانتینی در جریان دوئل خود با برونو فرناندز از فرصت استفاده کرد و ابتدا هم تیمی خود کریستیانو رونالدو را به تمسخر گرفت و به او گفت که باید شوت کند. برونو تمام 44 پنالتی خود را به ثمر رساند و تنها 4 پنالتی را از دست داد که یکی با دیبو مساوی بود. مارتینز همچنین با آرژانتین در فینالیسیما مقابل ایتالیا قهرمان شد، سپس توانست به لطف این سیو رویایی در آخرین ثانیه های 15 دقیقه دوم وقت اضافه فینال، عنوان قهرمانی جهان را برای آرژانتین به ارمغان بیاورد.

مجله اخبار فوتبال خارجی