پرسپولیس: استقلال همچنان در دربی گیر کرده است!

پرسپولیس از قضاوت بازی های زیادی آسیب دیده است اما در سه بازی متوالی اشتباهات فاحشی به ضرر پرسپولیس رخ داده است. بازی های چدنی، آلومینیومی و آهنی را البته در آخرین بازی با وجود اشتباه داور پیروز شدیم. در این سه بازی 5 امتیاز را به دلیل اشتباهات داوری از دست دادیم. در بررسی کارشناسی مشخص شد که پرسپولیس بیشترین ضرر را داشته است اما ما چنین اقدامی نکردیم.

در روزهای اخیر به ابتکار یکی از کارشناسان داوری که مطالب مستند و آمارش از تلویزیون پخش شده است، همه شاهد همان تیمی بوده ایم که بیشترین بهره را از نتایج تاثیرات مثبت و منفی داوری در این فصل برده است. در رقابت با پرسپولیس در جدول مسابقات بله، بیانیه ای صادر کرد. این در حالی است که موقعیت این افراد حتی اگر مجموع سودی که از اشتباهات داوری به دست آورده اند را در نظر نگیریم، می تواند عامل فشار روانی بر داوران باشد. رفتن به رختکن داوران هم در کارنامه است و در این بین حرفی می زنند که حقیقت را تحریف می کند و هیچ واکنش آگاهانه ای ندارد.

باشگاه پرسپولیس اعلام می کند با توجه به انتشار مستمر اظهاراتی از سوی باشگاه های خاص با هدف تأثیرگذاری بر روند داوری و تحریف واقعیت های موجود، این اطلاعیه را منتشر کرده است.

در این مدت بارها در برابر فشار مستقیم و غیرمستقیم بر قضات، تشویش اذهان عمومی و وارونه جلوه دادن واقعیت ها سکوت کرده ایم. هواداران پرسپولیس که نگران تاثیر این اقدامات در سرنوشت لیگ بودند، فشار زیادی به باشگاه وارد کردند و از سکوت نکردن آنها انتقاد کردند. با این وجود برای حفظ آرامش فوتبال و تمرکزمان ترجیح دادیم خویشتنداری نشان دهیم تا متوقف شوند اما این اتفاق نیفتاد.

به دربی برمی گردیم که عصر پایان بازی را سپری کردیم اما استقلال همچنان در آنجا گیر کرده است. ما در این مدت شاهد اعلامیه ها، اعلامیه ها و اعلامیه های پی در پی بوده ایم. او به جایی رسید که افراد شناخته شده مرجع او در فضای مجازی و رسانه ای شدند تا ثابت کنند این صحنه پنالتی است که در واقعیت وجود ندارد. توپ پس از برخورد به بدن تغییر جهت داده و به دست برخورد می کند. قانون جدید فوتبال می گوید تقصیر هند نیست. دست با توجه به حرکت بدن در جای غیرعادی قرار نداشت و توپ به سمت دروازه رفت. رئیس کمیته داوران به سراغ کارشناسان بین المللی می رود و آنها می گویند با دستورالعمل جدید مجازاتی در کار نبوده است اما باز هم تسلیم نمی شوند و اغلب به همین بهانه خود را بازنده جلوه می دهند!
پرسپولیس در فصل جاری در مقاطع مختلف از داوران ضربه خورده است، اما خود را به آب و آتش نبرده و آسمان و زمین را به هم پیوند نزده است. آنها برای چه کاری هستند ؟ این بازی تمام شد. آیا این رفتارها تا سه هفته روی داوری اثر گذاشته یا مقدمه ای برای داوری دربی احتمالی جام حذفی است؟!


سرویس خبر شماره: 1934617
11 مه 1402 در 5:25 ب.ظ
7.9 هزار امتیاز خبر|

2نقطه نظر

چرا این همه اظهارات علیه داوری؟

حالا باید نگران این باشیم که داوران در این سه هفته از چمپیونشیپ و دو بازی باقیمانده جام حذفی تحت این فشار که به‌هم ریخته به نظر می‌رسد، چگونه رفتار کنند.»



مجله اخبار فوتبال داخلی

باشگاه پرسپولیس نسبت به اظهارات باشگاه های رقیب علیه داور واکنش نشان داد و از نفوذ داوران ابراز نگرانی کرد.

پرسپولیس: استقلال همچنان در دربی گیر کرده است!

در اطلاعیه باشگاه پرسپولیس آمده است:ما صبر زیادی به خرج دادیم و سکوت کردیم. رویه باشگاه پرسپولیس پرهیز از ورود به بحث داوری بوده و هست تا داوران در هفته های پر استرس لیگ با فشار مضاعفی مواجه نشوند. در نتیجه در پاسخ به اظهارات و صحبت های سایر باشگاه های رقیب، سکوت اختیار کرده ایم. با ما برخی از کسانی که برای اطمینان از هوشیاری لازم نباید سکوت می کردند، از رسانه ها گرفته تا دستگاه های اجرایی نیز سکوت کرده اند.

حکایت غم انگیزی است که یک کارشناس بی طرف با مدرک ثابت می کند که تیم خاصی از اشتباهات داوری در بین تیم ها بیشترین سود را برده است و از طرفی پرسپولیس بیشترین ضرر را در این زمینه متحمل شده و همیشه طلبکار ماجرا هستند. .

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با نزدیک شدن به روزهای پایانی فوتبال باشگاهی ایران، حساسیت و التهاب آن بیشتر می شود و اعتراضات به داوری از زمین به سایت های باشگاهی سرایت می کند و بیانیه های مختلفی در خصوص این اتفاقات منتشر می شود. باشگاه پرسپولیس که این روزها به صدر جدول بازگشته است به این اظهارات واکنش نشان داده و به اتفاقات و اظهارات اخیر رقبا پاسخ داده است.

حالا ما از دو چیز می ترسیم و موظفیم حرف بزنیم که فعلاً کمتر این کار را می کنیم. از یک طرف می ترسیم که داوران تحت تأثیر این فشارها و دستورات احتمالی افراد ناآگاه اما تأثیرگذار تسلیم شوند و از طرف دیگر می ترسیم عده ای از این سکوت سود ببرند که می توانند – باشد که دیگران حق دارند

1869742