پرسپولیس و خطر استقلالی هایی که آبی نمی پوشند!


سرویس خبر شماره: 1822593 |
14 ارديبهشت 1401 ساعت 01:45 |
12,970 |

0نظرات

آیا دهه 80 لیگ پابرجاست؟

** جوان اول به ترکیب پیکان بازگشت
از ویژگی های پیکان در فصل جاری رقابت های لیگ دسته یک جوانان، مازاد بر این تیم است. مجتبی حسینی تیمی را گرد هم آورده که میانگین سنی بسیار پایینی دارد و حتی می توان آن را جوان ترین تیم لیگ برتر دانست. هرچند پیکانی ها امسال چند بازیکن دهه 80 را در لیست خود دارند اما ستاره جوان این تیم که در ماه های اخیر بارها نامش بر سر زبان ها افتاده سامان فلاح است. بازیکنی که جدای از حضور فیکس در پیکان یکی از اعضای اصلی تیم ملی امید و بازیکن محبوب مهدی مهدوی کیا در راه المپیک 2024 پاریس است که فلاح در اردوی تیم امید که برگزار شد مصدوم شد. در نوروز 1401 و این سوال مجتبی حسینی را نیز ناراحت کرد. هافبک 20 ساله و توانمند پیکانی ها به دلیل مصدومیت بازی مقابل استقلال را از دست داد اما شرایط حضور در تعطیلی لیگ برتر را پیدا کرد و حالا به طور کامل بهبود یافته و با صلاحدید کادرفنی می تواند مقابل پرسپولیس به میدان برود. این نکته مثبتی برای خودروسازان در آستانه عصر چهارشنبه است.

** رویارویی ویژه مجتبی و یحیی; آیا حوادث مسجد سلیمان تکرار می شود؟
یکی از مهم ترین اتفاقات دیدار روز چهارشنبه پیکان و پرسپولیس تقابل مجتبی حسینی و یحیی گل محمدی است. حسینی که سال ها به عنوان دستیار اول و مغز متفکر یحیی در تیم های مختلف فعالیت می کرد، چند سال پیش با خروج گل محمدی از ذوب آهن، مدیریت این تیم را برعهده گرفت و همین موضوع باعث ایجاد اختلاف بین این دو قسمت شد. . اگرچه حسینی بعدها در تراکتورسازی به عنوان مربی در کنار گل محمدی فعالیت کرد، اما سرمربی فعلی پیکان از آن زمان تلاش کرد تا در بازی های داخلی فوتبال خود را به عنوان مربی مطرح کند و موفق شد. حسینی بدون شک شاگردانش را با انگیزه خاصی مقابل تیمی که یحیی گل محمدی سرمربی آن است به میدان خواهد فرستاد.
جالب اینجاست که سال گذشته نفت مسجد سلیمان با مدیریت حسینی پس از قطعی استقلال موفق شد پرسپولیس را با تساوی متوقف کند و حالا پیکان با هدایت این مربی مطمئنا پس از پایان بازی با پرسپولیس انگیزه زیادی برای کسب نتیجه مطلوب مقابل پرسپولیس خواهد داشت. تساوی مقابل آبی ها

** دهه 80 می خواهند بزرگ شوند
نکته مهمی که در دیدار چهارشنبه شب پیکان و پرسپولیس به چشم می خورد، حضور پرتعداد بازیکنان جوان در ترکیب سازندگان است. امسال با وجود اینکه پیکان بازیکنان باتجربه ای چون ابراهیم صالحی، پیمان رنجبری، مجتبی حق دوست و محمد قاسمی نژاد را در اختیار دارد، بقیه اعضای این تیم متولد اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 هستند و نماینده آینده فوتبال ایران هستند. مطمئنا این بازیکنان جوان انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی های خود مقابل پرسپولیس دارند و سعی می کنند به بهترین شکل ممکن به اعتماد مربی خود پاسخ دهند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

** انگیزه های ویژه 3 استقلالی مقابل پرسپولیس
خودروسازان پایتخت سه بازیکن در لیست خود دارند که در گذشته پیراهن استقلال را بر تن کرده اند. مجتبی حق دوست، محمد ناصری و محمدحسین فلاح سه بازیکنی هستند که هم اکنون در پیکان حضور دارند و در گذشته برای استقلال بازی کرده اند. ناصری گلر خودروساز که چند هفته ای است به عنوان دستیار فیکس بازی می کند، در گذشته دروازه بان سوم استقلال بود و به دلیل مصدومیت از این تیم جدا شد و حالا انگیزه زیادی برای بازی مقابل پرسپولیس دارد. حق دوست در زمان علیرضا منصوریان هم آزادکار شد و البته بعد از مدتی از این تیم جدا شد اما همچنان خود را استقلالی می دانست. فلاح یکی از پدیده های این فصل لیگ برتر است که تا سال گذشته در استقلال حضور داشت. او با حضور فرهاد مجیدی در راس کادرفنی استقلال فرصت حضور در این تیم را پیدا نکرد و در ابتدای رقابت ها به پیکان پیوست. فلاح همچنان خود را استقلالی می داند و مطمئنا برای بازی مقابل پرسپولیس روحیه دوگانه خواهد داشت.

تیم جوان لیگ برتری انگیزه زیادی برای متوقف کردن پرسپولیس دارد. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد.

** یک خط حمله که می تواند خارجی باشد
آخرین باری که یک بازیکن خارجی در پیکان درخشید و حاضر شد گادوین منشا بود. بازیکن نیجریه ای که چند سال پیش توسط تیم پیکان با مدیریت مجید جلالی به فوتبال ایران معرفی شد و بعدها به استقلال و پرسپولیس پیوست و حالا با پیراهن مس رفسنجان، گلزن فعلی لیگ برتر فوتبال ایران است. پیکانی ها اخیرا با بازیکن سودانی به نام تیتو اوکلو که کارت بازی او برای بازی با پرسپولیس هم صادر شده بود قرارداد امضا کردند. مجتبی حسینی سرمربی پیکان حالا می تواند از این بازیکن آفریقایی در ترکیب خود استفاده کند و باید دید پس از سال ها یک مهاجم خارجی در لیست خودروسازان بازی می کند یا خیر.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در یکی از حساس ترین دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر، دو تیم پرسپولیس و پیکان به مصاف هم خواهند رفت. سرخپوشان پایتخت امیدوارند استقلالی ها مقابل سپاهان امتیاز از دست بدهند و از طرفی با پیروزی مقابل پیکان فاصله تا بالای جدول را کم کنند و به قهرمانی مجدد امیدوار باشند.
با وجود اینکه شاگردان یحیی گل محمدی برای پیروزی مقابل پیکان برنامه ریزی های زیادی انجام داده و تدابیر ویژه ای اندیشیده اند، اما حریف چهارشنبه شب آنها تیمی است که برای امتیاز دادن به حریف دست و پنجه نرم می کند. پیکان تهران.
خودروسازان لیگ برتری علیرغم حضور در ترکیب بسیار جوان، در هفته بیست و چهارم یعنی حدود یک ماه قبل از تعطیلی لیگ به مصاف استقلال رفتند و عملکرد فوق العاده ای در مقابل رهبر رقابت ها به نمایش گذاشتند. پیکانی ها اگرچه در دقیقه 40 از استقلال ده بازیکن شدند اما می توانستند مقابل شاگردان فرهاد مجیدی هم به پیروزی برسند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و به تساوی بدون گل رسیدند.
این نمایش فوق العاده مقابل استقلال، اهالی فوتبال را امیدوار کرد که تیم سرسخت مجتبی حسینی مقابل پرسپولیس نیز عملکردی بی نظیر داشته باشد و مقابل مدافع عنوان قهرمانی قدرتمند باشد. پیکانی ها قطعا روحیه بالایی برای رقابت با تیم دوم جدول لیگ دارند و با وجود اینکه تغییرات زیادی در ترکیب این تیم نسبت به بازی که در آن 3-1 شکست خورده اند، به نظر می رسد شبیه حمید مطهری سرمربی پرسپولیس است. در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که شب سختی برای سرخپوشان خواهد بود.

** ضبط ویژه; این تیم در جاده شکست نمی خورد!
پیکان پس از 24 هفته از رقابت های لیگ برتر، چهارشنبه شب در شرایطی بدون شکست خارج از خانه میهمان پرسپولیس خواهد بود. پیکانی ها تاکنون 12 بازی خارج از خانه انجام داده اند و جالب اینکه در آن بازی ها 22 امتیاز کسب کرده اند! آنها مقابل هوادار، تراکتور، سپاهان، نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن در خارج از خانه پیروز شدند و در دیدارهای خارج از خانه مقابل نساجی، نفت آبادان، فولاد خوزستان، مس رفسنجان، فجرسپاسی، گل گهر سیرجان و استقلال توانستند یک امتیاز کسب کنند. از خانه تقدیس.
حالا در سیزدهمین بازی خارج از خانه شاگردان حسینی به مصاف پرسپولیس می روند و مطمئنا علاوه بر اینکه به دنبال نشان دادن توانایی های خود هستند، به ثبت رکورد نباختن دور هم فکر خواهند کرد.

** خط پشت پیکان به سمت بازی می رفت
نکته مهمی که در دیدار مقابل پیکان مقابل پرسپولیس شاهد آن خواهیم بود تغییرات زیادی است که در ترکیب این تیم نسبت به دیدار قبل ایجاد خواهد شد. پیکان علیرغم نمایش قوی خود به بازی رفت اما با نتیجه 3 بر یک مغلوب پرسپولیس شد. در بازی گذشته دو خطای فردی نقش زیادی در باز شدن دروازه پیکان داشت. نکته جالب اینکه دروازه بان خودروسازان در این بازی حسن پورحمیدی بود که تنها یک بار و در همان بازی برای پیکان به میدان رفت و مرتکب اشتباهات عجیبی شد. پورحمیدی در نیم فصل از پیکان جدا شد و به خیبر خرم آباد پیوست.
از بین بازیکنانی که در بازی با پرسپولیس به میدان رفتند، علیرضا کوشکی، بهترین گلزن پیکانی ها در آن بازی نیم فصل به فولاد رفت، نادر محمدی، مدافع میانی خودروسازان به تراکتورسازی پیوست و امین درویشی نیز برای نیم فصل به ذوب آهن رفت. همچنین ایمان اکبری مدافع میانی خودروسازان جوان چند هفته پیش رباط صلیبی پاره کرد و مدتی است که در این تیم حضور ندارد. این در حالی است که بهروز نوروزی دیگر مدافع پیکان نیز به دلیل 4 اخطار نمی تواند تیمش را همراهی کند.