کی روش: به عنوان تیم ضعیفی به جام جهانی می رویم

کی روش: هرگز. من هرگز اینطور فکر نمی کنم زیرا برایم مهم نیست دیگران در مورد ما چه فکر می کنند. ما به خودمان فکر می کنیم. ما نقاط قوت و ویژگی های خودمان را داریم و البته مثل همه تیم ها نقاط ضعفی هم داریم. هیچ کس کامل نیست و او در زمان مناسب برای اثبات این سخنان در زمین است.
چنین احساسات و نظراتی مهم نیست. اما در نهایت چیزی که در زمین مهم است این است که بتوانیم خوب بازی کنیم، نمایش خوبی به نمایش بگذاریم و نتیجه را به دست خدا بسپاریم. این کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.

ESPN: اولین بازی مقابل انگلیس است که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. قدرت آنها چیست؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، زمانی که کی روش پس از سه سال در شهریور ماه با قراردادی 50 هزار دلاری مجدداً با هدایت تیم ملی ایران موافقت کرد، به خوبی می دانست که با چه شرایطی روبرو می شود یا اینطور فکر می کرد.
ایران در یک گروه حساس، جذاب و سیاسی با انگلیس، آمریکا و ولز قرار دارد و رابطه سیاسی این کشور با انگلیس و آمریکا شرایط این برخوردها را ظریف‌تر کرده است. در واقع کی روش باید هم مربی فوتبال باشد و هم سیاستمدار تا بتواند این مسابقات را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارد.
در این مدت اتفاقات زیادی در داخل کشور افتاد و در خارج از ایران، اوکراین به بهانه کمک ایران به روسیه در جنگ با آن کشور، قصد داشت تیم ملی این کشور را از جام جهانی خارج کند.
با این حال کی روش در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ایران در چند ماه آینده گفت ترجیح می دهد در این مورد صحبت نکند و به کار خود در میدان ادامه دهد.
او اواخر سپتامبر در گفتگو با ESPN در واکنش به راه اندازی کمپین علیه تیم ملی ایران، گفت که اکثر مردم آن کشور پاسخ روشنی به چنین کمپینی دارند. آنها خواهان حضور تیم ملی کشورشان در جام جهانی 2022 هستند.
موضع او روشن است. کی روش ترجیح می دهد در قطر درباره فوتبال و شرایط ایران صحبت کند و نظری درباره موضوع دیگری ندارد. این بازیکن 69 ساله حتی حاضر شد با ESPN صحبت کند به شرطی که در این مصاحبه بحثی جز فوتبال مطرح نشود.

کی روش: انگلیس یک تیم درجه یک است. شکی نیست که انگلیس در سال های اخیر با آمادگی بهتر و دید روشن در فوتبال داخلی رشد کرده است. این از نتایج آنها در زمین مشهود است.
اما من نمی گویم این تیم تیم بهتری است یا بازیکنان بهتری نسبت به دوران دیوید بکهام و پل اسکولز دارد. آنها در آن مرحله نیستند، اما تفاوت الان و آن زمان این است که انگلیس مسیر درست و دیدگاه درست را به همه بازیکنان نشان داده است و همه تیم ها باید در یک مسیر باشند. در نتیجه، این روند منجر به تشکیل یک تیم بسیار پایدارتر با قابلیت رقابت شد.
اما این جام جهانی متفاوت است زیرا قرار است با ساختاری کاملاً متفاوت روبرو شویم، یک استراحت کوتاه بین مسابقات، رقابتی که از نوامبر آغاز می شود، که نسبت به جام جهانی های قبلی کاملاً متفاوت است. بنابراین ما بازیکنانی در اروپا داریم که بعد از انجام 15 تا 20 بازی به قطر می آیند. آنها در مسابقات قبلی با انجام 65 تا 70 بازی به جام جهانی آمده بودند. پس باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

ESPN: بازی با آمریکا آخرین بازی این گروه است و هر دو تیم می توانند شانس صعود داشته باشند. شما در دهه 1990 تجربه مربیگری در لیگ آمریکا با نیوجرسی مترو استارز را داشتید، تیم آمریکایی و پیشرفت این تیم را چگونه می بینید؟


سرویس خبر شماره: 1853309
22 نوامبر 1401 ساعت 13:42 |
14.6 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

ما هنوز همان جاه طلبی را داریم

کی روش: آنچه ما در این جام جهانی انتظار داریم، بازی های بسیار بسیار خوب و نمایشی عالی است. ایران، انگلیس، ولز، اسپانیا، پرتغال، آمریکا – همه باید برای یک هدف تلاش کنیم و آن ایجاد احساس شادی، شادی و افتخار برای هواداران تیم ملی ایران است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

ESPN: شما با منچستریونایتد در انگلیس کار کردید، کشور را می شناسید و اشتیاق آن تیم برای موفقیت را می دانید، اما قبلاً بارها شکست آنها را دیده اید.

ESPN: آیا ایران می تواند مردم جهان را در این جام جهانی شگفت زده کند؟

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران می گوید تیمش مثل همیشه جاه طلب و با انگیزه است.

کی روش: به عنوان تیم ضعیفی به جام جهانی می رویم

کی روش: پیشرفت آنها را می بینم، پیشرفت فوتبال در تمام مناطق این کشور به وضوح قابل مشاهده است. اکثریت مردم چنین نظری ندارند، اما متخصصان این پیشرفت را به خوبی می بینند. فوتبال در آمریکا در حال پیشرفت است. فوتبال سریع‌تر شده است، بازیکنان سریع‌تر فکر می‌کنند و سریع‌تر تصمیم می‌گیرند، بنابراین ما باید از آن آگاه باشیم.

این حوادث در همه کشورها از جمله آمریکا رخ می دهد. اما آنها سال به سال در حال پیشرفت هستند و به خوبی با سایر قاره ها مقایسه می شوند. اکنون آنها با کشورهای بزرگ و لیگ های معتبر در ارتباط هستند. بازیکنان فوتبال آمریکایی به سرعت در حال پیشرفت هستند و می توانند با کشورهای دیگر رقابت کنند.

کیروش: به نظر من بد نیست چنین فشاری را برای افزایش مسئولیت، انگیزه و وظایفی که داریم احساس کنیم. اما انتظارات درون تیم دقیقاً مشابه بقیه است. می خواهیم جلو برویم، بهتر شویم و مطمئناً انتظار داریم به مرحله بعدی جام جهانی برویم. هیچ چیز تغییر نکرده است. ما با همان اعتقاد همیشه وارد جام جهانی سوم می شویم و همان جاه طلبی همیشه داریم.

ESPN: با وجود اینکه ایران در رده بیستم جدول رده بندی فیفا قرار دارد، خیلی ها شانسی برای صعود این تیم به مرحله یک هشتم نمی بینند، آیا این برای شما انگیزه مضاعفی است؟

ESPN: ایران هرگز نتوانسته از گروه خود در جام جهانی خارج شود. انتظارات این تیم در قطر چیست؟

کی روش: خوشحالم که مقابل انگلیس بازی می کنیم، همانطور که از بازی با پرتغال و اسپانیا خوشحال بودم. از رویارویی با بهترین تیم های جهان خوشحالیم زیرا این زندگی ماست. ما کار می کنیم تا در بین بهترین تیم های جهان و بهترین بازیکنان باشیم. از این رو حضور در چنین جلسه ای باعث خوشحالی ماست. ما تمام زندگی خود را برای رسیدن به جام جهانی تلاش می کنیم. و وقتی به جام جهانی رسیدیم به عنوان یک تیم ضعیف به این رقابت ها می رویم اما باید بدانید که در حال حاضر جزو 32 تیم برتر دنیا هستیم و می خواهیم از این رقابت ها استفاده کنیم.