گلزنی مهدی طارمی از انگلیس؛ این خط و این نمایش/ خریدهای یحیی در این فصل درست بود/ رهبری پرسپولیس دلیل ساده ای دارد

گلزنی مهدی طارمی از انگلیس؛  این خط و این نمایش/ خریدهای یحیی در این فصل درست بود/ رهبری پرسپولیس دلیل ساده ای دارد

رضا نورمحمدی به نقش علیرضا بیرانوند در کلین شیت های پیاپی پرسپولیس اشاره کرد و یادآور شد: معتقدم بهترین خرید پرسپولیس در فصل جاری علیرضا بیرانوند بوده است. او حالا یک دروازه بان باهوش و با تجربه است که بر اساس تجربه اش گل می زند. پرسپولیس فصل گذشته از این ناحیه رنج می برد که می تواند دلیل اصلی جدایی ناگهانی رادوشوویچ باشد. دروازه بانی که بدون تعهد از تیم جدا شد و رفت و حامد لک تنها ماند. لک گلر فوق العاده است اما در نیمه دوم فصل گذشته رقیبی نداشت و فکر می کنم این روی کارش تاثیر گذاشت اما کیست که نداند این دروازه بان پرسپولیسی است.

کاپیتان پرسپولیس چندی پیش درباره تعطیلی لیگ برتر می گوید: واقعیت این است که این مدل تعطیلی لیگ توجیهی ندارد اما اولویت به هر حال با تیم ملی است. همه ما دوست داریم تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2022 قطر بهترین نتایج را کسب کند اما در این سمت قطعا باشگاه ها با مشکل و چالش بزرگی روبرو خواهند شد. برای مربیان بسیار سخت است که بازیکنان خود را برای 2 ماه آماده نگه دارند و اندی زمانی که بازی وجود ندارد. پرسپولیس نیز از این قاعده مستثنی نیست و این تیم و یحیی گل محمدی در تعطیلات لیگ برتر با مشکل مواجه خواهند شد.

کاپیتان سابق پرسپولیس با اشاره به رقابت دو جانبه استقلال با پرسپولیس خاطرنشان کرد: استقلال تیم پرتلاشی است که همیشه بزرگترین رقیب پرسپولیس بوده است. این تیم فصل گذشته به دلیل عملکرد خط دفاعی قهرمان لیگ برتر شد و این فصل هم رقابتی با پرسپولیس داشت اما به نظر من پرسپولیس مناسبتر است. فکر می کنم پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ دارد چون بازیکنان باتجربه تری دارد. البته تیم های دیگری مثل گل گهر سیرجان، سپاهان اصفهان یا فوتبال خوزستان در لیگ برتر حضور دارند اما فکر می کنم رقابت اصلی بین پرسپولیس و استقلال است.

وی ادامه می دهد: سرمربی پرسپولیس اکنون جزو مدیران موفق و باتجربه لیگ برتر محسوب می شود و به خوبی فهمیده بود که دلیل از دست دادن قهرمانی فصل گذشته چه بوده است. یحیی گل محمدی فصل گذشته در مصاحبه ای گفت: تیمی که گل کمتری بزند قهرمان می شود. به نظر من این عبارت کلیدی یا نوعی فلسفه بازی پرسپولیس در لیگ 22 است. الان هم می بینید که پرسپولیس در 11 بازی اخیر خود فقط 3 گل دریافت کرده است و این اتفاق مهمی برای این تیم بود. اینکه این تیم بهترین خط دفاعی را دارد که فصل گذشته اینطور نبود.

رضا نورمحمدی در پایان به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: مهمترین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر اولین بازی مقابل انگلیس است. هنوز هم حسی به من می گوید که مهدی طارمی در این بازی گل می زند. او ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی قطر است. این خط و این علامت!



سرویس داخلی اخبار فوتبال

کاپیتان سابق پرسپولیس می افزاید: پرسپولیس با همین فرمول ساده توانست صدرنشین لیگ برتر شود. شاید این تیم هم مثل هر تیم دیگری ایراداتی داشته باشد اما مهم رهبری این تیم است. بهتر است بگذاریم یحیی گل محمدی آرام آرام متوجه برنامه هایش شود. سرمربی پرسپولیس را به خوبی می شناسم و می دانم که به فوتبال مالکیتی و بازی های دوستانه علاقه دارد اما توجه داشته باشید که این تیم در لیگ بیست و دوم دستخوش تغییرات زیادی شده است. هماهنگی همه این بازیگران جدید زمان می برد. نباید فراموش کرد که از 11 بازیکن اصلی این تیم تقریبا 8 بازیکن جدید هستند و این بازیکنان برای هماهنگی نیاز به زمان دارند. نه تنها باید نیمه خالی لیوان را ببینیم یا پرسپولیس را کمتر علامت بزنیم و انتقاد کنیم. نیمه پر لیوان با 24 امتیاز در 11 بازی است. این آمار فوق العاده است که پرسپولیس را به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل می کند. حالا شاید این تیم گل های کمی خورده باشد اما وقتی تیمی قهرمان لیگ برتر می شود دیگر نمی توان او را مقصر دانست.

کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است این تیم می تواند در فصل جاری حساب ویژه ای برای خریدهای جدید باز کند. علیرضا نورمحمدی می گوید: هر بازیکنی که یحیی گل محمدی خریده درست، مناسب و کارآمد بوده است. او می دانست که برای فصل جدید چه می خواهد و بر این اساس خریدهای درستی انجام داد. الان هم می بینیم که علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، گئورگی گلسیانی، مرتضی پورعلیگنجی، سروش رفیعی، سعید صادقی، یورگن لوکادیا، شیخ دیابته و حتی سینا اسدبیگی با فکر و درایت خریداری شده اند و در فصل جاری تاثیرگذار بوده اند. همچنین. .