این آقایان می خواستند استقلال آسیا را سرکوب کنند


سرویس خبر شماره: 2015365
آوریل 30, 1403 در 2:24 ب.ظ.
9.5 هزار |

12نقطه نظر

فتح الله زاده: نکونام و خیر باید منافع تیم را در نظر بگیرند

مدیرعامل استقلال مدعی است با حذف این تیم از آسیا به او ظلم شده و هواداران به اشتباه افتاده اند.

این آقایان می خواستند استقلال آسیا را سرکوب کنند

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در روزهای اخیر اخبار زیادی مبنی بر واگذاری استقلال به پتروشیمی خلیج پرسیک به گوش می رسد. آبی ها امیدوارند با حل مشکل مالکیت مشترک و تحقق رویای فروش این باشگاه، بالاخره بتوانند به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند.

این در حالی است که به گفته علی فتح الله زاده، مدیرعامل چند دوره استقلال، بعد از انقلاب اسلامی در همه دولت ها چنین وعده هایی داده شد اما به دلیل برخی مشکلات محقق نشد. حال با توجه به گمانه زنی ها مبنی بر انتقال مالکیت استقلال به هلدینگ پرسیک گلف از یک سو و اتفاقات مدیریتی و نتایج استقلال در لیگ از سوی دیگر، بهانه ای شده است تا فرهیختگان با مدیرعامل سابق لیگ صحبت کند. . بلوز که در زیر قابل مطالعه است:

* به عنوان مدیرعامل سابق باشگاه استقلال به نظر می رسد رویای خصوصی سازی این باشگاه محقق شود. این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید؟
اگر درست باشد که هلدینگ خلیج فارس وارد کار شد، خبر خوبی است، اما من هنوز منابع رسمی این اطلاعات را تایید نکرده ام. اما اگر این اتفاق بیفتد خبر خوبی برای باشگاه ما خواهد بود و می تواند به استقلال کمک کند تا مسیرش را به درستی ادامه دهد.

* این خبر چه صحت داشته باشد و چه نباشد، در هر صورت بالاخره باید تا 14 اردیبهشت اتفاق بیفتد.
این نباید زمان بالا رفتن از سوراخ و افتادن در چاه باشد. واگذاری به هلدینگ خلیج پرسیک خبر خوبی است، اما اگر تیم را به نقطه ضعیف تری تحویل دهند، دیگر خبر خوبی نیست. مانند شایعه فروش به بانک تجارت، اگرچه این بانک آنطور که ادعا می شود منفی نیست، اما بالاخره هلدینگ خلیج پرسیک جایگاه محکمی است چرا که امروزه در دنیا حرف اول را از پتروشیمی می زند و تیم های قدرتمند و مطرح عمدتاً مربوط به پتروشیمی ها

1830099

* به غیر از سال گذشته، در سال های دوری که مدیرعامل استقلال بودید، تا به حال به بحث انتقال قدرت پرداخته اید؟ آیا تمایلی برای این کار وجود داشت؟
در آن زمان هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کرد. اصلا قرار نبود این کار انجام بشه در چند سالی که از انقلاب می گذرد، همیشه همه دولت ها چنین وعده ای داده اند اما هیچ کدام به آن عمل نکردند. امروز هم این کار توسط بخش خصوصی انجام می شود و توسط بخش خصوصی واقعی انجام نمی شود. مدیران و هواداران در آن سال ها همیشه در عذاب بودند. سال هاست که می گوییم اگر این باشگاه ها از بخش خصوصی استفاده می کنند، چرا آن را به آنها سپردیم؟ فقط زمانی این کار را انجام دادند که دخل و خرج این باشگاه ها محدود بود. زمانی اگر 200 میلیارد خرج می کردید 250 میلیارد می کردید، اما یک زمانی مدیری که این کار را نمی کرد باعث شد هزینه ها به شدت افزایش یابد و درآمدها نادیده گرفته شود. اگر دو سال پیش هزینه تیم ها 300 تا 400 میلیارد بود، پارسال سه برابر شد. با دادن 350 میلیارد سهام فروخته شده به باشگاه ها، لیدرها را هزار میلیارد خرج کردند. این یک واقعیت است، حتی اگر اشتباهی انجام شده باشد. وقتی یک باشگاه بتواند بالاخره 300 میلیارد خرج کند با این وضعیت بیش از 500 میلیارد ضرر می کند. چه کسی آن را می دهد؟ به همین دلیل است که هیچکس این تیم ها را نمی خرد زیرا این یک بازگشت به عقب است. ما اجازه پخش تلویزیونی نداریم.

* به هر حال استقلال امروز به همین میزان بدهی دارد.
در ضمن دیدم خطیر گفت ما 800 میلیارد بدهی داریم. آقای خطیر چرا می ترسی؟ آن همه بدهی که ایجاد نکردی و ترسیدی. بگذریم باشگاه استقلال هزار میلیارد بدهی دارد. او بدهی دارد. حالا من در مورد باشگاه خودمان صحبت می کنم. باشگاه های دیگر هم دست کمی از ما ندارند. فاجعه است و نباید هزینه باشگاه را تا این حد افزایش می دادیم.

* سال گذشته در دوران مدیریت شما چه گذشت؟
پارسال دستم را بستند و به جهنم انداختند. در جهنم هم دستشان را به روی من باز نکردند. خیلی ناجوانمردانه بود که به یک مدیر بگوییم 300 میلیارد در باشگاه برای شما موجود است و بیایید باشگاه را متحول کنید، اما مدیر می آید و می بیند که 300 میلیارد استفاده نمی شود و 150 میلیارد وام گرفته شده و پرداخت ها انجام نمی شود. انجام نشده است. پرداخت شده.

1756016

* به نظر می رسد در این مقطع مشکلی با معاون خود نمی دیدید.
این کار را کسانی کردند که گفتند 300 میلیارد در باشگاه وجود دارد و من را با دستبند به جهنم انداختند. در آن زمان دستیار من حضور نداشت. وزیر، سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر این حرف ها را زدند. سه نفر مسئول به من گفتند که این پول در حساب باشگاه است اما من آمدم و دیدم اینطور نیست.

* در خصوص صدور پروانه حرفه ای نیز به نظر می رسد مدیر کمیته صدور پروانه های حرفه ای در مصاحبه اخیر خود در خصوص برخی سوالات در خصوص اتفاقات سال گذشته شفاف سازی کرده است.
این سوالات واضح بود. آنها فکر می کردند که می توانند طرفداران ما را فریب دهند. اگرچه مدتی فریب این افراد را خوردند، اما بعداً متوجه شدند که به من و باشگاه ظلم کردند و به من تهمت زدند. این را در نظر داشته باشید: اگر به خاطر استراماچونی حذف شدیم، پرسپولیس همین دو ماه پیش چگونه اختلافش را با رادوشوویچ حل کرد؟ چطور هنوز مشکل مالیاتی دارند؟ پس بدهی هم داشتند. چرا آنها رفتند و ما نه؟ مردان می خواستند استقلال را از بین ببرند. مگه نگفتند ملک درست شده؟ او کجاست؟ ملکی که هنوز اصلاح نشده است. این آقایان فوتبالی به هواداران دروغ گفتند. چقدر فریاد زدیم که این تیم ها را با قرارداد مدیریت به شرط تملک تحویل می دهید. به این ترتیب زیرساخت ها آماده می شود. بعد از دو سه سال این باشگاه ها آرام آرام جابه جا می شوند. آنها به حرف ما گوش نکردند و حالا کار را به جایی رسانده اند که دستور می دهند دو شرکت بالاخره این دو تیم را بخرند وگرنه هیچ شرکتی در شرایطی مثل استقلال و پرسپولیس حاضر به خرید آنها نخواهد شد. . .

* بریم سراغ قضاوت ها. در این مورد چه دارید که بگویید؟ به نظر می رسد تعداد خطاهای قضات تأثیرگذار بیشتر از حد معمول باشد.
وقتی این وضعیت داوری را می بینم واقعا متاسفم. متاسفانه دو سه داور زحمات داوران محترم ما را زیر سوال می برند. گفتم نگذارید این اتفاق بیفتد. برخی رویدادها در ازرمان الشمس رخ می دهد. مگر می شود در یک مسابقه دو پنالتی نگرفت و گل آفساید را قبول کرد؟ این یک فاجعه دیگر است. من نوه ام را برای قضاوت می فرستم، اشتباه نمی شود.

* برسیم به اختلاف مدیریت و کادر فنی استقلال. نظر شما چیست و حق با کیست؟
فقط چند مسابقه باقی مانده است و باید در هر شرایطی به یکدیگر احترام بگذاریم. هم خطیر و هم نکونام باید به خاطر هواداران به فکر منافع استقلال باشند تا خودشان. برای استقلال بیا دست به دست هم دهیم. حیف که این اتفاق نیفتاد زیرا این تیم شایسته قهرمانی است. استقلال تمام فاکتورهای قهرمانی فصل جاری را در اختیار دارد. اگر این قهرمانی به دست بیاید، میلیون ها نفر از ما با هم خوشحال خواهیم شد. از دست دادن قهرمانی یک لحظه و سهل انگاری است. مطمئنم نکونام قهرمان استقلال است و امیدوارم با آرامش این اتفاق بیفتد.

مجله اخبار فوتبال داخلی