بیانی: استقلال قهرمان لیگ نشد و انگیزه بیشتری دارد

*در نیمه نهایی مقابل پرسپولیس شکست خوردی، بازی چطور بود؟
بازی خوبی داشتیم، قبل از بازی صحبت کرده بودیم که در ابتدای بازی باید تمرکز داشته باشند، اما در شروع بازی خوابشان برد. اگر پنالتی مسعود گل می شد، اوضاع به نفع ما بود و روی نیمه دوم هم حساب کرده بودیم، اما وقتی در ده دقیقه اول دو گل زدیم، تیم شیرازی ما از هم پاشید و شرایط سخت شد، اما در نیمه دوم خیلی خوب بود مسعود همیشه یک پنالتی خوب می زد اما بیرانوند جلو آمده بود.

*فینال حساسی بین استقلال و پرسپولیس داریم، کدام تیم برنده می شود؟
هر دو تیم قابل احترام هستند و بازی استقلال و پرسپولیس با همه بازی ها فرق دارد. من خودم بیش از ده دربی بازی کردم و فشار مردم به بازیکن استرس وارد می کند. برخی از تماشاگران می گویند باخت کل فصل اما برد در این مسابقه. این بازی مثل سال 69 است که در فینال جام قدس با پرسپولیس بازی کردیم و 2-1 بردیم و با استقلال قهرمان شدیم. استقلال در این بازی انگیزه بیشتری دارد چرا که جام لیگ را نبرد.

* در این فصل کنار ساکت الهامی بودی، تصمیمی برای آینده داری؟
باید کمی استراحت کنیم و هنوز چیزی مشخص نیست. ما کمترین بودجه را داشتیم و با گروهی از بازیکنان جوان رفتیم. بازیکن خارجی نداشتیم و بودجه زیادی هم نداشتیم و همین که دهم شدیم و به نیمه نهایی رسیدیم یعنی تیم ما قهرمان است چون نمی توانیم با استقلال، پرسپولیس، سپاهان رقابت کنیم. تراکتور و فولاد و … ما با آن‌ها بازی کرده‌ایم و بچه‌هایمان با آن بودجه و سن، کار بزرگی انجام داده‌اند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

*بعد از بازی مقابل استقلال و شکست سنگینت، هجمه های زیادی را علیه هواداران پرسپولیس متحمل شدی.
برخی از هواداران تیم خود را دوست دارند و در مورد آن صحبت می کنند. در همان بازی مقابل پرسپولیس اگر در همان دقایق گل سوم را می زدند، ممکن بود دوباره این اتفاق بیفتد و آن تیم جوان است. اتفاقات فوتبال هم همینطور است و مثلا چرا تراکتور با این سرمایه گذاری هفت گل به استقلال زد؟ آیا تیمی که سرپرست، مربی و خانواده دارد می تواند این کارها را انجام دهد؟ آیا کسی فکر می کرد ملوان انزلی از یک تیم سقوط کرده پنج امتیاز بگیرد؟ گفتند کادرفنی ما استقلالی است، مگر ما پرسپولیس را در کادرفنی خود نداریم؟ آقای داوود فنایی مربی پرسپولیس بود و این حرف ها صحت ندارد.

1665894

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شاهرخ بیانی یکی از سرشناس ترین بازیکنان استقلال در دهه 60 بود که سال ها در آبی پوشان توپ زد و البته در یک فصل هم پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد. او در این فصل با ساکت الهامی نیز همکاری داشته و به عنوان دستیار او در فندار فعالیت می کند. بیانی که به عنوان یکی از بازیکنان دربی به حساب می آید، درباره دیدار حساس پیش رو استقلال و پرسپولیس در فینال پلی آف، شکست سنگین هواداران مقابل استقلال و همچنین وضعیت هواداران در این فصل به خبرنگار ما گفت:

*با همه این اتفاقات برای پرسپولیس قهرمان شدی.
در فوتبال باید احترام گذاشت. در زمین فوتبال 90 دقیقه جنگ و رقابت است اما بعد از مسابقه دوستی و احترام است. بیرون هم همینطور است و بعد از مسابقه می گوییم خسته نباشید چون فوتبال ادامه دارد و دوباره همدیگر را می بینیم.

* بازیکنان استقلال گفتند یک داور خارجی برای دربی بیاید.
به نظر من داوران ما خیلی بهتر از خارجی ها هستند. VAR خواهد آمد و مشکل ما حل خواهد شد.

شاهرخ بیانی فکر می کند استقلال در مرحله یک هشتم نهایی انگیزه بیشتری برای برد دارد و این تیم در فینال مانند سال 69 پیروز می شود.

بیانی: استقلال قهرمان لیگ نشد و انگیزه بیشتری دارد

*برخی تصور می کردند در دربی قبلی بسیاری از بازیکنان تجربه بازی در دربی با تماشاگر را نداشتند که باعث استرس و ناکامی آنها شد.
بله، در این بازی انگیزه و استرس کمتری دارند و باید جام را ببرند. شاید بازی 120 دقیقه طول بکشد اما استقلال شایسته قهرمانی است.

* ساپینتو را در این فصل چگونه دیدی؟
او فوق العاده بود. کار مربی فقط فنی نیست، روحی و روانی هم هست و از این نظر شنیدم که با بازیکنان خیلی خوب است. اگر سال آینده در فوتبال ما باتجربه شود تاثیرگذاری اش بیشتر می شود. استقلالی ها توانستند بازیکنان را ریکاوری کنند و کمکی به او نکردند. تا دو سه بازی آخر هیچکس فکر نمی کرد استقلال قهرمان نشود.


سرویس خبر شماره: 1940099
06 ژوئن 1402 ساعت 06:30
683 امتیاز خبر

0نقطه نظر

داوران ما بهتر از خارجی ها هستند.