دربی اصفهان و یک پنالتی دیگر در نیمه دوم / 7 بازی و 8 امتیاز از اوج برای سپاهان


آخرین دیدار باقی مانده که نظم تعداد دیدارهای جدول رده بندی لیگ برتر را متزلزل کرد، در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد و با برتری زردپوشان اصفهانی به پایان رسید.

این دیدار قرار بود در هفته دوم دور برگشت یا هفته هفدهم برگزار شود که به دلیل حضور سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و دیدار مقابل الهلال به تعویق افتاد.

سپاهان در دربی برگشت مقابل اصفهان هم مثل دربی پیروز شد اما این بار فقط با یک گل. در دربی خارج از خانه نیمه اول بدون گل به پایان رسید. روز چهارشنبه 4 مرداد 1402 سپاهان با دو گل در نیمه دوم پیش افتاد و جالب اینکه اولین گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. آن روز در دقیقه 52 رضا اسدی برای یک پنالتی توقف کرد و در ادامه شهریار مغانلو در دقیقه 65 کار را تمام کرد.

به این ترتیب سپاهان در این فصل توانست همشهری را پشت سر بگذارد اما مهمتر از آن صعود سپاهان در رده بندی پس از نتایج نامطلوب اخیر رخ داد.
سپاهان با این برد 42 امتیازی شد و جای تراکتور را در رده سوم جدول رده بندی گرفت. ذوب آهن نیز با 30 امتیاز باقی ماند و رده هشتم یا رده آخر نیمه اول جدول را حفظ کرد.

دربی اصفهان و یک پنالتی دیگر در نیمه دوم / 7 بازی و 8 امتیاز از اوج برای سپاهان

دو تیم بزرگ اصفهانی که دو تیم از چهار تیمی هستند که همیشه در تمام فصول لیگ برتر حرفه ای (با پرسپولیس و استقلال) حضور دارند، همیشه و در هر تورنمنتی یک نبرد حساس و رقابتی را پیش می برند و معمولاً خیلی هم همینطور است. به ندرت پیش می آید که هر دو مسابقه در یک فصل سودمند باشند.
این اتفاق در این فصل در دو موقعیت مختلف رخ داده است. در دور اول، سپاهان و ذوب آهن تیم های اول و دوم جدول بودند. ذوب آهن در 15 بازی خارج از خانه تنها دو شکست متحمل شد که یکی از آن ها برابر همشهری بود.
سپاهان که فصل را با گل های متعدد و پیروزی های چشمگیر آغاز کرده بود، در هفته های ابتدایی در دیداری رودررو مدعیان و رقبای اصلی قهرمانی از جمله ذوب آهن را شکست داد.
اما بازی برگشت شرایط کاملا متفاوتی داشت. دیداری که تمام جذابیت ها را در اصفهان شکست. سپاهان پیش از این دیدار در سه دیدار سال 1403 طعم پیروزی را نچشیده بود، سال جدید را با تساوی بدون گل در تبریز و بازی معوقه مقابل تراکتور آغاز کرد، سپس در آبادان مقابل صنعت نفت شکست خورد تا طلسم این شهر را بشکند. و بازی قبلی در همین ورزشگاه مقابل نساجی باز هم بدون گل متوقف شد. .
اولین برد سپاهان در سال جدید شمسی بود و طلسم سه امتیازی شدن زردها را شکست، اما طلسم موفقیت در بازی های خارج از خانه ذوب آهن را هم شکست!
گاندو از آغاز دور دوم در هر چهار بازی خانگی خود در فولادشهر شکست خورده بود اما با کسب امتیاز از سه بازی خارج از خانه خود به اصفهان بازگشتند و مقابل هوادار و مس 2 بر 2 مساوی کردند و در بازی قبلی تراکتور را 4 بر 1 شکست دادند. مسابقه در تبریز
این دیدار اگرچه در اصفهان برگزار شد اما ذوب آهن در ورزشگاه سپاهان میهمان محسوب می شد و برای اولین بار دست خالی از یک بازی خارج از خانه برگشت.
امروز و با این نتیجه رقابت برای قهرمانی در صدر جدول رده بندی داغتر از همیشه شده است. با وجود اینکه سپاهان به رده سوم رسیده است، اما مدعی برتر قهرمانی در ابتدای فصل همچنان با استقلال 8 امتیازی و پرسپولیس در رده دوم فاصله دارد و تنها 7 دیدار تا پایان فصل باقی مانده است. فصل، سپاهان را باید در دید بازی های بعدی و 21 امتیاز باقی مانده چقدر می تواند به دو غول تهرانی نزدیک شود و آیا روند ناکامی ذوب آهن در دور دوم به پایان می رسد یا ربیعی به جمع مربیانی که در این فصل رفتند اضافه می شود. ?



سرویس داخلی اخبار فوتبال