سوشا مکانی هرگز درست رفتار نکرد / دوست دارم روزی سرمربی پرسپولیس شوم / کاپیتان باز هم غافلگیرم کرد

یکی از بهترین خارجی هایی که در سال های اخیر وارد فوتبال ایران شده است، بدون شک نلسون جونیور، دروازه بان برزیلی و بازیکن سابق پرسپولیس است. خرید نلسون را می توان تنها کار مثبت مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی سابق پرسپولیس دانست. ویتوریا گیمار پرس دروازه بان سابق برزیل در مجموع در سه فصل 73 بار برای پرسپولیس بازی کرد و دو نایب قهرمان لیگ برتر و جام حذفی را به دست آورد. بازی قوی نلسون در پیراهن پرسپولیس باعث شد تا او محبوبیت زیادی در بین هواداران این تیم ایجاد کند اما در اقدامی عجیب از سوی باشگاه پرسپولیس، قرارداد نلسون در نیم فصل چهاردهم به صورت یک طرفه فسخ شد. بعدها حمید درخشان در مصاحبه ای اعلام کرد که ترجیح می دهد بین نلسون و سوشا در پرسپولیس جا بیفتد. نلسون که در حال حاضر مربی است، در حال حاضر در دسته چهارم برزیل بازی می کند. با نلسون درباره مسائل مختلف و البته شرایط این روزهای پرسپولیس گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

هیچ نظری ندارم . من هم نیستم. از آن زمان تاکنون این مکان رفتار مناسبی نداشته است. این تمام چیزی است که می توانم بگویم.

سیدجلال بازیکنی است که همیشه مرا غافلگیر می کند و تحت تاثیر او هستم. جلال از نظر فنی فوق العاده است و شخصیت بسیار قد بلند و قابل احترامی دارد. بازیکن بسیار حرفه ای که می بینید هنوز شرایط خوبی دارد و یکی از بهترین های پرسپولیس محسوب می شود.

خب بعد از کنار گذاشتن فوتبال، مربیگری را شروع کردم و در حال حاضر در رده چهارم لیگ برزیل هستم. شرایط خوبی دارم و سعی می کنم روز به روز خودم را در مربیگری ارتقا دهم.

پرسپولیس باشگاه بزرگی است که میلیون ها هوادار دارد. طبیعی است که این هواداران همیشه از تیم خود انتظار دارند و البته قهرمانی هم دارند. الان آنها را درک می کنم و خیلی سخت و غم انگیز است که بعد از 5 فصل لیگ نتوانیم جام را ببریم. با این حال می دانم که پرسپولیس باشگاه بزرگی است و با کمک هوادارانش خیلی زود برمی گردند و تاج لیگ را از استقلال پس می گیرند.

این روزها چه کار می کنی؟

بله، قطعا می‌توانم بمانم و به تیم کمک کنم. در اوج آمادگی بودم، هواداران مرا دوست داشتند اما سرمربی تصمیم گرفت با من ادامه ندهد و از سوشا مکانی حمایت کند.

تو و مهدی طارمی مدتی هم همبازی بودی. فکر می کردی او فوق ستاره شود و در فوتبال اروپا بدرخشد؟

مهدی استعداد فوق العاده ای داشت و در عین حال می شد حدس زد که روزی به یک فوتبالیست بزرگ تبدیل می شود. من تعجب نمی کنم که مهدی یکی از بهترین بازیکنان پورتو است، زیرا او می دانست چگونه این کار را انجام دهد و این را به خوبی نشان داد.

در مورد سیدجلال صحبت می کردیم. آیا پیش بینی می کردید که او در آن سن می تواند در بالاترین سطح فوتبال بازی کند؟

هواداران پرسپولیس اصلا از نتایج تیمشان در این فصل راضی نیستند. فکر می کنی دلیل تمام نشدن پرسپولیس در این فصل چه بود؟

بله، گاهی اوقات با آنها صحبت می کنم و در مورد مسائل مختلف صحبت می کنیم. سیدجلال حسینی و حسین ماهینی از دوستان بسیار خوب من هستند که بعد از گذشت چند سال هنوز با هم در ارتباط هستند و گاهی اوقات با هم صحبت می کنیم.

بازی های این فصل پرسپولیس را دنبال کرده ای؟

موضوع این است که من نتوانستم بازی های پرسپولیس را به طور کامل تماشا کنم، اما اخبار و نتایج را دنبال می کنم و از شرایط این روزهای پرسپولیس اطلاع دارم. پرسپولیس در سال های اخیر کار بزرگی انجام داده و توانسته 5 سال متوالی قهرمان ایران شود. اتفاقی بی سابقه است و نمی دانم تیمی می تواند به رکورد پرسپولیس نزدیک شود. اما در این فصل اوضاع آنطور که هواداران می خواستند پیش نرفت و پرسپولیس نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. من به عنوان فردی که در این تیم بازی کردم و علاقه زیادی به پرسپولیس دارم، از این موضوع خیلی ناراحت هستم، اما فوتبال همین است و باید برای سال های آینده برنامه ریزی و تلاش کنیم تا پرسپولیس دوباره قهرمان شود.

بهترین مهاجمی که در لیگ ایران مقابلش بازی کردی چه کسی بود؟

با هم تیمی های سابقت در پرسپولیس ارتباط داری؟

صحبت از سوشا بود، جایی که اخیراً آن را استقلالی می نامید و در فضای مجازی با هواداران پرسپولیس دعواهای زیادی داشت. نظرت در مورد سوشا چیه؟

من پرسپولیس را از صمیم قلب دوست دارم و رابطه بسیار خوبی با هوادارانش دارم. دوست دارم روزی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شوم و به فوتبال ایران برگردم. ایران کشور زیبایی است با مردمان خوب. برای ایرانیان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم و امیدوارم تیم محبوبم در آینده موفق شود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

جدایی شما از پرسپولیس هم پر حاشیه بود. فکر می کنی می توانستی بیشتر در پرسپولیس بازی کنی؟

فوتبال ایران سطح بالایی دارد و بازیکنان باکیفیتی در آن حضور دارند. با این حال ادینهو مهاجم برزیلی که در ایران حضور داشت، فوتبالیست بسیار خوبی بود و مهاجم خطرناکی بود.

شاید روزی به عنوان سرمربی به پرسپولیس برگردی؟