شکایت کیفری داور پرسپولیس از مازیار زارع!

حال از یک سو باید منتظر نظر کمیسیون داوران درباره عملکرد تیم داوری این بازی بود و از سوی دیگر احتمالا کمیسیون اخلاق و انضباطی وارد ماجراهای این بازی خواهد شد. . اما شکایت داور از مازیار زارع موضوعی مستقل است که برای اعاده حیثیت این داور باتجربه صورت گرفته و احتمالا به سوژه جالبی برای فوتبال ایران تبدیل خواهد شد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

ماجرا از این قرار است که پس از تعویض صادق صادق بارانی در دقیقه 90، او روی نیمکت به تعویض یا شاید نتیجه بازی اعتراض کرد و در حالی که بطری را روی زمین می شکست، فریادهایی هم زد که تا چهارم شنیده شد. داور مسابقه، سعید رحیمی مقدم وارد شد. اینجا بود که قرار بود داور چهارم بیشتر با ساعدر برخورد کند و این صحنه را پاس کند اما مدام از طریق هدست به داور می گفت که باید به صادق بارانی کارت زرد نشان دهد.

بنابراین بارانی با وجود اینکه به وضعیت یا تعویض تیمش معترض بود اما رویارویی خود را در رده قرار داد. “رفتار غیرورزشی” کارت زرد آن را منطقی می کند.

صفایی ابتدا این موضوع را نادیده گرفت اما در برابر تاکید داور چهارم به سمت صادق بارانی رفت و به او به خاطر این رفتار غیرورزشی تذکر داد. این اخطار بود که آتش زیر خاکستر مازیار زارع را روشن کرد و باعث شد که او از روی خط تماس به اعتراض رضایت ندهد و برای رویارویی با داور مسابقه به زمین مسابقه برود. مشابه و شاید شدیدتر از رفتار یحیی گل محمدی در دربی گذشته و شاید وجه اشتراک این دو، تاثیر حداقلی تصمیم داور بر نتیجه بازی باشد.

در میان جملاتی که مازیار به زبان می آورد، جملات عجیبی وجود داشت که کریم باقری، مربی تیم رقیب را به سمت او واداشت. و دستش را روی دهان سرمربی ملوان بگذارد تا در لحظه عصبانیت شدید او را کنترل کند و با توهین ها و تهمت هایش بیش از آن محیط بازی را تحت تاثیر قرار ندهد.


سرویس خبر شماره: 1849436
30 اکتبر 1401 @ 12:19 بعد از ظهر |
5.6 هزار امتیاز خبر|

4نقطه نظر

اتهام تلخ: پای تو را در آب می اندازم

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بازی سرد و کسل کننده ملوان و پرسپولیس با یک گل و پنالتی مشکوک به یکباره به رسانه ای ترین بازی این هفته لیگ برتر فوتبال ایران تبدیل شد. گل یورگن لوکادیا در حالی که مومنی و بیرانوند در محوطه جریمه با هم درگیر شدند، پرسپولیس را پیش انداخت و علی صفایی دستور داد تا بازی ادامه پیدا کند تا نیمکت ملوان روی مرز تنش و التهاب قرار بگیرد اما همه چیز از دقیقه 1+90 شروع شد. جایی که داور چهارم آتش را اعلام کرد.

البته قانونی بود که در این مورد به شدت رعایت شد و شاید داور چهارم با توجه به شرایط بازی و شکست ملوان باید از این صحنه بگذرد و بازی تمام شود اما به طرز عجیبی صفایی را مجبور به کارت کرد. او یک کارت زرد نشان داد که بازی را به جنجال و هرج و مرج کشاند.

با گذشت 48 ساعت از بازی جنجالی پرسپولیس و ملوان، اتفاقات این دیدار همچنان ادامه دارد و در جدیدترین اتفاق، داور این دیدار از مازیار زارع به دلیل اتهامات شدید شکایت کرد.

شکایت کیفری داور پرسپولیس از مازیار زارع!

این در حالی است که به گفته کارشناسان داوری صفایی در این مسابقه عملکرد بی نقصی از خود به نمایش گذاشت اما زارع به شدت از دست داور عصبانی شد و در پایان جمله ای را به زبان آورد که حالا باعث شکایت این داور شده است. در حالی که کریم باقری سعی می کرد مازیار زارع را آرام کند به داور گفت: – می رم ادرارت رو روی آب می ریزم…. این جمله ای است که در گزارش بازی به صراحت ذکر شده است و علاوه بر آن داور مسابقه از مازیار زارع شکایت کرده است زیرا به نظر می رسد حاوی تهمت های غیرعادی باشد و این داور تا زمانی که زارع مدارک خود را دریافت کند شکایت خواهد کرد. آن را به دادگاه ارائه کند.

اگرچه کارشناسان داوری صحنه پنالتی ادعایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تصمیم صفایی را تایید کردند، اما شاید لازم باشد اخطار صادق بارانی که باعث جنجال برانگیز شدن مسابقه شد، مورد توجه قرار گیرد. “بازیکن تعویض شده یا تعویض شده در صورت رفتار غیرورزشی اخطار خواهد شد.”