قول خالی سرمربی استقلال: لیونل مسی

با این حال صحبت از جذب مسی موضوعی است که ابتدا تصور می شد مدیرعامل آبی ها به شوخی از آن صحبت می کند، اما تکرار مکرر این عبارات این تصور را ایجاد می کند که فتح الله زاده در واقعیت، جذب ستاره آرژانتین در بالا بخشی از اوست. برنامه ها، به خصوص که وی این مشکل را چند بار در شب های یکشنبه و در برنامه شب های فوتبال بیان کرده است.

او در خرداد 98 مهمان برنامه گپ ترانه شبکه ورزش بود و در پاسخ به سوال مجری برنامه که چه کسی می تواند مسی را در 36 تا 37 سالگی به استقلال بیاورد، گفت: مسی اگر می خواهد در استقلال بازی کند باید افتخار کند. بله، مسی را خواهم آورد. بازم میگم وقتی آقای مسی به اون سن میرسه چه ایرادی داره بیاد چهار روز با افتخار برای استقلال بازی کنه؟ من می گویم ممکن است، شک نکنید که این امکان پذیر است، یعنی فوتبال ما الان وضعیت خیلی خوبی دارد.

اما شاید یکی از اتفاقات حاشیه ای پیرامون فتح الله زاده رویای جذب بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال باشد. او در مقطعی به دنبال جذب شوان اشتایگر، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان بود و حتی عکس یادگاری این دو نفر در اینترنت منتشر شد که سر و صدایی به پا کرد.

علی فتح الله زاده عادت به ترک ترکیه را کنار نگذاشته و با دهن پر عمل وعده های مستمر داده است، قولی که هرگز عملی نمی شود: جذب لیونل مسی!

قول خالی سرمربی استقلال: لیونل مسی


* مجری: من حساب کردم مسی الان 35 سالشه. یعنی اگر سه سال بمانی 37 می شود و در پایان سال دوم مدیریتت مسی را می آوری و سال سوم قهرمان آسیا می شوی؟
فتح الله زاده: اگه نیاد گریه میکنم میگم عزیزم بیا اینجا بازی کن. (خنده توتونچی) میارمش! می گویند این کره و این میدان. اگر او را مادام العمر رها می کردند و من مدیرعامل بودم و او 37 ساله بود، او را به استقلال می آوردم.

در شرایطی که هر هوادار عاقلی استقلال با یک لبخند خبر امضای قرارداد لیونل مسی را منتقل می کند اما معلوم نیست چرا مدیرعامل استقلال همچنان سعی دارد بر این شوخی که خسته کننده و خنده دارتر شده است پافشاری کند. در شرایطی که باشگاه استقلال درگیر مشکلات مالی زیادی است و به اعتراف خود فتح الله زاده ممکن است به دلیل پرداخت نشدن قرارداد محیبی مجبور به بازگشت به سانتا کلارا شود یا این باشگاه قادر به پرداخت مطالبات استراماچونی نباشد و آبی ها پنجره زمستانی در آستانه بسته شدن است، اتفاق می افتد، شوالیه آبی با ژستی بسیار جدی و در رادیو از جذابیت لیونل مسی صحبت می کند.

9 سال پیش و زمانی که استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، شوالیه آبی این جملات عجیب را گفت: “من با اشتایگر صحبت کرده ام. اگر در مرحله قهرمانی آسیا باشیم، اشتایگر را به صورت قرضی برای مرحله پایانی لیگ می گیریم. وقت آن رسیده است که استقلال یک سلبریتی بزرگ در خریدهایش داشته باشد.” اما هرگز این اتفاق نیفتاد.

* جایی گفته بودی لیونل مسی را می آوری؟
من نمی دانم مسی 37 سال دارد یا نه. اگر من مدیرعامل باشم، او را در 37 سالگی وارد می کنم. (خنده مجری و فتح الله زاده). بابا تو 37 سالگی حتما میخواد با استقلال بازی کنه. استقلال تیم ضعیف است؟ پرسپولیس تیم کوچکی است؟ بقیه نیامدند در تیم های ضعیف تر از ما بازی کنند؟ ژاوی در تیم های قطری بازی نکرد؟ آیا این بدان معناست که تیم آنها از تیم ما قوی تر است؟

در ادامه به گفتگوی توتونچی مجری برنامه شب فوتبال با مدیرعامل استقلال می پردازیم:


سرویس خبر شماره: 1849774
نوامبر 02, 1401 در 01:05
3.2 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

آنها حتی به این شوخی لبخند نمی زنند

به هر حال گفتگوی فتح الله زاده و توتونچی برای جذب مسی به این شکل به پایان رسید که آنها با خنده استودیو را ترک کردند. عجیب ترین مورد حرکت بسیار جدی استقلال برای جذب فوق ستاره آرژانتینی در میان کوهی از مشکلات مالی آبی هاست.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، علی فتح الله زاده را می توان جنجالی ترین مدیرعامل تاریخ استقلال دانست. فردی که بیش از هرکسی روی صندلی ریاست باشگاه می نشیند و افتخارات زیادی کسب کرده و جام های زیادی هم به دست آورده، دچار عوارض زیادی نیز شده است.

حتی اگر فتح الله زاده در نمایش علی ضیا به صحبت های خود بازگشت، در ژانویه 1999 بود که شوالیه بار دیگر از جذب بازیکن آن زمان بارسلونا خبر داد. او در گفتگو با رادیو ایران از پنهان شدن سران استقلال در پشت وعده ها صحبت کرد. به شوخی گفتم مسی را به استقلال می آورم. اگر مسی 47 ساله در استقلال باشم، خواهم کرد. ژاوی و دیگر بازیکنان بزرگ به قطر آمدند و بازی کردند. آوردن بازیکنانی که به این سن می رسند مشکلی نیست.

مدیرعامل استقلال در ژانویه 2018 اظهارات خود را در برنامه فرمول 1 علی ضیا تکرار کرد، تنها به نظر می رسید که او سعی دارد از اظهارات قبلی خود عقب نشینی کند. او ابتدا مدعی شد که صحبت هایش در مورد جذب فوق ستاره آرژانتینی از بارسلونا، پیچیدگی دارد. فتح الله زاده که به دنبال شفاف سازی این موضوع بود، گفت: نگفتم چطور پیشنهاد شد. مجری محترم از من پرسید که اگر آقای لیونل مسی 37 سال دارد و هوادار از شما بخواهد او را جذب کنید، آیا می خواهید؟ من هم گفتم بله چون مسی در 37 سالگی هیچ جا نمی خواهد و او را می آورم. این مرد 37 ساله را می گیرند و می گویند چطور می خواهی مسی را بیاوری. گفتم اگر 37 سالش است و هواداران او را می خواهند، او را می آورم. الان میگم اگر مسی 37 ساله باشد و هواداران او را بخواهند، حتما او را به ایران خواهم آورد.