گشتی در شهری که هلند در آن بزرگ شده است/ از بازی در «یخچال» تا رسیدن به قله لیگ برتر!/ تصاویری جالب از زندگی ارلینگ را در «براین» ببینید.


ارلینگ برات هلند، فوق ستاره جدید منچسترسیتی با قیمت 51.4 میلیون پوند، شروع به درخشش در گوشه کوچکی از جنوب غربی نروژ کرده است. همه او را در زادگاهش می شناسند. او در سال 2000 در لیدز به دنیا آمد، زمانی که پدرش آلف-اینگه به ​​تازگی دوران بازی خود را در الاندرود به پایان رسانده بود و در سه سالگی خانواده به برین نقل مکان کردند.

نقل قولی از خود مهاجم نگرش و تربیت برین را بهتر از هر کسی نشان می دهد. او یک بار در توییتر نوشت: «چند سال پیش، یک کشاورز به من توصیه کرد: بگذار پاهایت حرف بزند و همه چیز سر جای خودش قرار می‌گیرد». آن کشاورز، عموی بزرگ مادری او، گابریل هویلند بود، که بازیکن 195 سانتی متری هر بار که به خانه برمی گردد در مزرعه خوک و سیب زمینی خود به او کمک می کند.

بازدید از شهری که ارلینگ هالند در آن بزرگ شد / برای بازی در آن

بازدید از شهری که ارلینگ هالند در آن بزرگ شد / برای بازی در آن

دو عضو قدیمی خانواده، هویلند و آلفی، اسطوره های تیم برایان اف کی هستند و هر دو هنوز در بازی های خانگی این تیم بازی می کنند.

هالند در سن پنج سالگی به تیم شهر خود پیوست و یک دهه بعد اولین بازی خود را انجام داد. در 16 سالگی رفت و با ‘مولده’ در لیگ برتر قرارداد بست، اما تاثیر ماندگارش همچنان در آن تیم باقی است.

رابرت اوندهایم، وینگری که هنوز برای برگن در دسته دوم نروژ بازی می کند، بازیکنی بود که هالند روی نیمکت جایگزین شد تا اولین بازی خود را در سال 2016 انجام دهد. او به سان گفت: “همه می دانستند که او یک ستاره نوجوان است.” اولین باری که دیدمش خیلی کوچولو بود، اما چنین سرعتی داشت و کاملا می‌تونستید ببینید چقدر خاص بود. او همه چیز داشت.”

سوندر نورهایم، مدافع برین که چند سال از هالند بزرگتر بود، می‌گوید: «می‌دانستم که او همیشه بلندتر از سنش است و این چیزی است که او را متمایز کرده است. با بزرگسالان تمرین می کرد. او 15 ساله بود و بنابراین از نظر بدنی در سطح پایین تری نسبت به بقیه قرار داشت. اما او در بازی با توانایی های خود در موقعیت یابی و گلزنی کمبودهای خود را جبران کرد.”

یخچال

علیرغم موفقیت پدرش به عنوان بازیکن، زندگی اولیه هالند مانند هر فوتبالیست مشتاق دیگری در برین سپری شد. او با باشگاه تمرین می کرد و سپس هر ساعت رایگان را با دوستانش در زمین مصنوعی زیر گنبد کنار ورزشگاه به فوتبال می گذراند. کودکان اجازه دارند هر زمان که بخواهند به صورت رایگان در گنبد بازی کنند. گنبد آنها را از باد بی امان این شهر ساحلی محافظت می کند، اما لزوما آنها را گرم نگه نمی دارد.

هانس اویوان ساگن، مدیرعامل برین می‌گوید: «ارلینگ و دوستانش آن را «یخچال» نامیدند. داخلش سردتر از بیرون بود. این فقط آنها را از باد محافظت می کند، اما نه از سرما، اما شاید به همین دلیل است که هلند بسیار قوی است.

اعضای باشگاه، و خود هلند، “یخچال” را بخش مهمی از پیشرفت او می دانند. چنین فرصتی به او کمک کرد تا به عنوان یک بازیکن رشد کند و در عین حال از هر دقیقه بازی لذت می برد. نورهایم می گوید: «از همان منطقه ای شروع شد که صدها کودک هر روز به آنجا می روند. “اگر هر روز کارهای درست را انجام دهید و سخت کار کنید، نتیجه خواهید گرفت.”

هالند به وضوح از سنین پایین استعداد داشت، اما سخت کوشی او مثال زدنی است. چراغ های من شاهد نزدیک بودند. او یادآور شد: چند هفته قبل از اولین بازی او، تمرین سبکی داشتیم و چند نفر عقب ماندند. ارلینگ از من پرسید که آیا می توانم به او چند پاس بدهم تا بتواند گلزنی را تمرین کند. گفتم بله و حدود 20 یا 30 دقیقه بعد گفتم: بس است. گفت: نه نه. حالا بیایید از این زاویه تمرین کنیم. او فقط می خواست به تمرین ادامه دهد و از هر زاویه ممکن برای گلزنی استفاده کند. نورهایم یک ساعت دیگر را به پاس دادن سپری کرد و از اینکه هالند چگونه به راحتی توپ ها را وارد دروازه کرد شگفت زده شد.

بازدید از شهری که ارلینگ هالند در آن بزرگ شد / برای بازی در آن

خاص و سخت کوش

نورحیم ادامه داد: به همین دلیل است که او خیلی خوب است. من اصلا تعجب نمی کنم که او در فوتبال به این سطح بالایی رسیده است، زیرا او همیشه مشغول تمرین و اصلاح اشتباهاتش است. او واقعاً یکی از سختکوش ترین افراد است. هیچ شانسی برای حرفه ای شدن وجود نداشت. او کاملا شایسته رسیدن به چنین جایگاهی بود.”

اوندهایم گفت: «در عمل، اگر ما یک بازی داشتیم که در آن باید 10 گل می زدیم، او قبل از اینکه ما 10 گل بزنیم، 20 گل می زد.

گونار هاله، مربی جوانان نروژ که با پدر هلند، آلفی بازی می کرد، به لیدز می گوید: «او همیشه تمرین می کرد، او فقط می خواست به جای رفتن به مدرسه، تمرین کند و فوتبال بازی کند. او ابتدا کوچک بود. تا سن 15 یا 16 سالگی از نظر بدنی چندان قد بلندی نداشت، اما از 17 سالگی بیشتر رشد کرد. او همیشه این غریزه را داشت. او همیشه می‌خواست گل بزند.”

هلند همچنین می خواست گل های بیشتری به ثمر برساند، یک بار در جام جهانی زیر 20 سال در مقابل هندوراس 9 گل به ثمر رساند، زمانی که تنها 18 سال داشت. هیل گفت: “او از زدن 3 گل خوشحال نیست، او از زدن 5 گل خوشحال نیست.” این مدل است.”

قدرت بدنی هالند ممکن است کشنده‌ترین سلاح او در حال حاضر باشد، اما سال‌ها پیش اینطور نبود و قبل از جهش رشد جسمانی‌اش، او مجبور بود سرعت تفکر و تصمیم‌گیری‌اش را افزایش دهد. و این رمز موفقیت او شد.

آرن تیلند، معلم تربیت بدنی که از 13 تا 15 سالگی با هالند کار می کرد، گفت: “او واقعا هوش خود را برای گلزنی توسعه داده است.” او نمی توانست فقط به توپ ضربه بزند و از کنار همه بدود. او یک بار مقابل یکی از مدافعان میانی ما که در سن خودش بهترین نروژ محسوب می شد بازی کرد و ارلینگ او را فریب داد و پنالتی گرفت. او قوی تر و سریع تر بود، اما ارلینگ او را فریب داد. ارلینگ واقعا باهوش است.

بازدید از شهری که ارلینگ هالند در آن بزرگ شد / برای بازی در آن

هال افزود: هلند همیشه از هر نظر در حال پیشرفت است و از نظر فیزیکی او یک هیولا است.

همه او را به خوبی می شناسند. در رستوران محلی چینی ارزان و شاد Wen Hua House، پیراهن دورتموند هلند با افتخار روی دیوار آویزان شده است. این رستوران یکی از مکان های مورد علاقه هلندی ها است. وقتی کودک بود، برای اولین بار با مادربزرگش، معلمی از نروژ که صاحب این رستوران بود، به اینجا آمد.

هوی زو وانگ صاحب رستوران گفت: ما به او بسیار افتخار می کنیم، او بسیار متواضع است. ما پیراهن جدید منچسترسیتی را در پاییز خواهیم داشت.”

بازدید از شهری که ارلینگ هالند در آن بزرگ شد / برای بازی در آن

متواضع و ریشه دار

تقریباً همه افراد این شهر با هلند ارتباط دارند. نیمی از کودکان اینجا توسط مادر متجاوز، گری ماریتا برات، آموزش دیده اند. با وجود ثروت کهکشانی پسر، مادرش هنوز در مدرسه محلی شهر تدریس می کند.

هالند وقتی اینجاست واقعا احساس آرامش می کند. اوندهایم گفت: “با این نوع شهرت که دارد، نمی تواند با مردم در صلح باشد، تنها یک مکان وجود دارد که می تواند احساس آرامش کند و آن خانه او است. شهر برین.

باشگاه “Brian FK” قصد دارد موقعیت فعلی خود را توسعه دهد و همچنین موقعیت های جدیدی ایجاد کند. می توانید حدس بزنید نام آن چیست؟

قدم بعدی هالند بزرگترین قدم در دوران حرفه ای اوست. رانندگی خوبی برای رسیدن به اوج بود، اما ریشه های او همیشه آنجا خواهند بود.

بازدید از شهری که ارلینگ هالند در آن بزرگ شد / برای بازی در آن



سرویس اخبار فوتبال خارجی