تقویم جهانی را به ضرر عربستان و قطر تنظیم کردند!


سرویس خبر شماره: 1992094
15 ژانویه 1402 در 01:27
2.5 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

تماشای همزمان ستارگان و هنرمندان؛

جام ملت های آفریقا و جام ملت های آسیا از این ماه به ترتیب در ساحل عاج و قطر آغاز می شود و تفاوت آشکاری بین این دو تورنمنت وجود دارد.

    تقویم جهانی را به ضرر عربستان و قطر تنظیم کردند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، آفریقا در سطح جهانی به عنوان فقیرترین قاره جهان شناخته می شود و کشورهای آن گرفتار قحطی و جنگ های داخلی هستند و ثروت های آن در طول سال ها به یغما رفته و آسیا قاره توسعه و پیشرفت به شمار می رود. و بودجه کلان یا به دلیل نفت یا به دلیل پیشرفت صنعتی و جاذبه های گردشگری در گردش است.

با این حال، این به هیچ وجه در فوتبال منعکس نمی شود و در جام ملت های آفریقا شاهد رقابت شدید و سطح فوق العاده ای هستیم. رقابتی که در قاره آسیا به چشم نمی خورد.

تیم های آسیایی از جمله قطر و عربستان با تمام امکانات لازم از جمله مربیان عالی، اردوهای تدارکاتی در بهترین شرایط و بازی های دوستانه قوی برای ارائه بهترین عملکرد و کسب بهترین نتایج آماده شده اند و تلاش زیادی نیز انجام داده اند. پول در فوتبال

از سوی دیگر، عکس این مشکل را در کشورهای عربی قاره آفریقا می بینیم. جایی که رویای «کوچ فوتبالی» هم به سمت اروپا و هم به سمت تیم های حاشیه خلیج فارس تقریباً بر همه بازیکنان این قاره حاکم است. همچنین از نظر زیرساخت‌ها، ورزشگاه‌ها، ظرفیت‌ها و کیفیت بازیکنان و مربیان، به‌ویژه خارجی‌ها، ضعف زیادی وجود دارد.

با وجود این تفاوت بین تیم های آسیا و آفریقا، تیم های قاره آفریقا در مجامع جهانی از سطح بالایی برخوردار هستند و دیدیم که چگونه تیم ملی مراکش با رسیدن به مقام چهارمی جام دو موند 2022 معجزه کرد و این قاره چگونه است. ستاره هایی مانند محمد صلاح، ریاض محرز و اشرف حکیمی و … را بهترین باشگاه های اروپایی معرفی کرده است.

همچنین وقتی به تفاوت ارزش بازار تیم ها در هر قاره نگاه می کنیم، در یک نگاه متوجه می شویم که 10 تیم آفریقایی وجود دارند که ارزش بازار آنها از آستانه 100 میلیون یورو فراتر می رود، اما در آسیا تنها دو تیم ژاپن و جنوب هستند. کره در این شرایط است.

این تفاوت ناشی از دو عامل اصلی است. اولی استعداد ذاتی بازیکنان آفریقایی است که باعث درخشش آنها در استادیوم های مختلف دنیا و همچنین درون تیم های ملی شان شده است و عامل دوم محدودیت! بازیکنان آفریقایی در فوتبال تنها فرصت خود را برای فرار از وضعیت دردناک خود و بهبود زندگی خود و خانواده خود و نه منبع درآمد خود پیدا می کنند. در حالی که بازیکنان آسیایی به دور از فوتبال و این یک رشته زندگی مجللی دارند

این امر باعث می شود که تیم های قاره آفریقا بازیکنان زیادی را به کشورهای دیگر صادر کنند تا در شرایط بسیار بهتری زندگی و بازی کنند که این به نفع تیم های ملی آنهاست اما کشورهای آسیایی بازیکنان خارجی را وارد لیگ های خود می کنند که فرصت را برای بازیکنان داخلی کاهش می دهد. بازی را کم می کند و باعث افت تیم های ملی می شود.

شاید دنیا قبلاً متوجه تفاوت جام ملت های آسیا و آفریقا نشده باشد، اما برگزاری همزمان آن ها واقعیت را به وضوح به همگان نشان می دهد. هوادار یک مسابقه از این تورنمنت و سپس یک مسابقه دیگر از مسابقات را می بیند و در اینجا متوجه تفاوت سطح فنی، فیزیکی و رقابتی دو تورنمنت می شود. برگزاری همزمان این مسابقات به هیچ وجه برای قاره آسیا سودی نخواهد داشت!

مجله اخبار فوتبال داخلی