در آستانه حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا


سرویس خبر شماره: 2013232
21 آوریل 1403 در 00:16
16.8K |

47نقطه نظر

مدیر پروانه های حرفه ای اعلام کرد:

صحبت های سرپرست پروانه حرفه ای فدراسیون فوتبال از حذف تلخ پرسپولیس و استقلال خبر می دهد.

در آستانه حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مصطفی زارعی سرپرست مجوزهای حرفه ای فدراسیون در برترین برنامه فوتبال حاضر شد و بحث های مهمی را درباره مجوز گرفتن پرسپولیس و استقلال مطرح کرد.

چقدر بدهی برای ارسال مدارک باقی مانده است؟
در این مدت اتفاقات خوبی افتاد و وزیر ورزش به این دو باشگاه کمک کرد و 6 جلسه تشکیل داد و برخی مشکلات این دو باشگاه برای اولین بار در تاریخ برطرف شد. مثلا بعد از مدت ها استقلال با مالیات و بیمه به توافق رسید و مسائل حقوقی حل شد و بیشتر بدهی ها تسویه شد و مدارک ارسال شد. هنوز چند سند برای ارسال وجود دارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما زمان بیشتری داد
اما اتفاقات بدی افتاد و مشکل مالکیت حل نشد. این بدترین خبر ممکن است زیرا این پرونده تا 30 فروردین مهلت داشت و ما از قبل مشورت کردیم چون فکر می کردیم مشکل حل نمی شود. سه هفته پیش مکاتبه کردیم و دوستان AFC متقاعد شدند که تا 14 اردیبهشت به ما فرصت بدهند و تمام مدارک را ارسال کنیم.

20 خرداد نگو من عامل حذف نیستم
من احساس خطر می کنم و مسئولانی که قرار است در 20 خرداد بگویند: «من دلیل برکناری نیستم» باید هر کاری از دستشان بر می آید بکنند. فدراسیون در این موضوع ممیز است و وزارت ورزش هم تلاش کرده و این موضوع فراتر از وزارتخانه است.

هیچ کدام از آنها نمی توانند مجوز بگیرند
اگر مشکل مالکیت حل نشود، هیچ یک از باشگاه ها نمی توانند مجوز بگیرند. در این صورت فدراسیون سه راه دارد: مجوز بدهد، ندهد یا به کسی بدهد. اگر بدهد AFC باطل می شود و فدراسیون تعلیق می شود.

آیا بانک ها نباید تنها تیم هایی باشند؟
لیگ برتر 40 میلیون دلار جایزه دارد و تیم قهرمان 20 میلیون دلار جایزه دارد و چرا ما باشگاه هایمان را از آن دور می کنیم؟ الان وضعیت کشور و دلار و اقتصاد خوب است و آیا نباید تنها بانک ها تیم دار باشند؟

مشورت تاج با اف سی غیر منطقی است
اینکه می گویند آقای تاج مشورت کند جایی در ادبیات AFC ندارد و این درخواست غیر منطقی است. ما جنگی را آغاز کرده ایم که جنگ خودمان با خودمان است و ما بازنده هستیم. نمیدونم چیکار میشه کرد تکلیف من مشخص است و اگر مالکیت دو باشگاه قطعی نشود قبل از تصمیم گیری استعفا خواهم داد. چون نمی خواهم با هواداران روبرو شوم.

ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال جدی است
این داستان کاملا جدی است و امسال مشکلات با قول و قرار و تاریخ حل نمی شود و من بمیرم تو بمیر. امسال علاوه بر بحث مالکیت پروانه حرفه ای، این بحث در آیین نامه لیگ نخبگان نیز گنجانده شده است و گفته شده است که اگر دو تیم مالکیت مشترک داشته باشند نمی توانند شرکت کنند.

مجله اخبار فوتبال داخلی