شمس آذر به استقلال باخت اما به نظر تیم بازنده ای نبود



استقلال در اولین روز از هفته بیست و چهارم شاهد از دست دادن رهبری بود. پرسپولیس در آبادان با سه گل به پیروزی رسید و 52 امتیازی شد و برای اولین بار در این فصل صدرنشین جدول رده بندی شد. در هفته های اخیر فاصله دو تیم بالای جدول به یک امتیاز رسیده بود و استقلال هم چاره ای جز برد در تمام دیدارهای پیش رو نداشت، همانطور که پرسپولیس هم اجازه لغزش نداشت و حق لغزش هم نداشت. این اتفاق باعث حساسیت عجیب روز جمعه استقلال مقابل شمس آذر شد. تیمی که بی شک پدیده فصل فوتبال ما بوده و با تعدادی جوان زیباترین توپ ها را به نمایش می گذارد. شمس آذر برای اولین بار در لیگ حرفه ای بازی می کند و فصل را با امتیاز منفی آغاز کرد اما مقام اول را به خود اختصاص داد و همچنان در نیمه اول رده بندی قرار دارد.

بازی رفت دو تیم در قزوین با نتیجه 2 بر 2 مساوی شد. آن روز استقلال با 19 امتیاز در کنار سپاهان در صدر جدول رده بندی قرار داشت. آنها در هر دو نیمه دو بار پیش افتادند اما هر بار به تیم جوانان شمس آذر شکست خوردند و در نهایت به تساوی رضایت دادند. روزی که سپاهان به ملوان باخت و پرسپولیس با صنعت نفت در آزادی به تساوی رسید تا استقلال پس از برتری در هفته اول، برای اولین بار طعم پایان هفته نهم را بچشد. اتفاقات آن مسابقه هرگز فراموش نشده است. استقلال به صدر جدول رده بندی صعود کرد اما متوجه شد که مقابل شمس آذر کوچکترین اشتباهی می تواند جریمه سنگینی را به همراه داشته باشد. تیمی که به بزرگ‌ها نمی‌بازد. به این ترتیب وقتی شرایط بازگشت به بالاترین حد حساسیت رسید، استقلال باید بیش از هر زمان دیگری با احتیاط نسبت به شمس آذر رفتار می کرد.

این بار تیم نکونام توانست از برتری اولیه خود دفاع کند و گل های دوم و سوم را به ثمر برساند. استقلالی ها مانند بازی اول یک پنالتی را بردند و آن را تبدیل به گل کردند اما شمس آذر جوان در مسابقه حتی یک لحظه شکست را قبول نکرد. سعید دخی سرمربی جوان شمس آذر در دقیقه 82 سه بازیکن تعویضی را همزمان به میدان فرستاد. پیش از آن فراز امامعلی را به میدان فرستاد و دو بازیکن تعویضی او برای این تیم گلزنی کردند! یک دقیقه بعد از این سه تعویض امام علی گل اول را به ثمر رساند و دو دقیقه بعد فخریان در دقیقه 85 گل دوم بازی را به ثمر رساند.

شمس آذر در حالی که استقلالی ها سه بر صفر عقب بودند در ورزشگاه آزادی دو گل در 2 دقیقه به ثمر رساندند اما این بار بازگشت این تیم کامل نشد و استقلالی ها برای بازگشت به اوج سه امتیاز را در حساب خود نگه داشتند. رنگ آمیزی. شمس آذر آن بازی را باخت اما از منظر دوستان و کارشناسان فوتبال هرگز شبیه تیم بازنده نبود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال