عید فطر فرا رسید؛ 11 روز دیگر استقلال آسیایی می شود/ دعوای نکونام و خطیر خوب است!


استقلال سال 1402 را در حالی به پایان رساند که شرایطش در سطح جدول مساعد است و شاگردان جواد نکونام سرآمد لیگ بیست و سوم هستند اما آنقدر حرفه ای هستند که فراموش نمی کنند سال آخر، در آخرین سال. روزهای اسفند 1401 وضعیت استقلال خیلی خوب بود و همه در بهار رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

حذف از لیگ قهرمانان

سال 1402 برای استقلال آغاز شد که این تیم نتایج خوبی کسب کرد و توانست حریفانی چون ذوب آهن و هوادر را در روزهای اول سال شکست دهد اما در روزهای پایانی نوروز 1402 خبر ترس همه استقلالی ها به گوش رسید. رسانه ها و مشخص شد که استقلال او جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نگرفته و نمی تواند در این رقابت ها شرکت کند! این موضوع به قدری برای هواداران سنگین بود که علیه مدیریت موضع گیری کردند و در نهایت علی فتح الله زاده مدیرعامل وقت باشگاه مجبور به استعفا شد.

از دست دادن هر دو جام!

استقلال در ابتدای فروردین 1402 مدعی جدی قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی بود اما هر دو جام را از دست داد و فقط پشیمان شد. استقلالی ها در لیگ بیست و دوم مقابل پرسپولیس شکست خوردند و در فینال جام حذفی مغلوب این تیم شدند تا در این عرصه هیچ جامی کسب نکنند و تنها دستاورد فصل قبلشان سوپرجام است و بس.

پرسپولیس ناپدید شد

در سال 1402، 4 بار استقلال و پرسپولیس با هم برخورد کردند و استقلال در هیچ یک از این دیدارها نتوانست حریف سنتی خود را شکست دهد. ناکامی دربی برگشت لیگ بیست و دوم که فروردین ماه امسال برگزار شد، اساسا جام قهرمانی این دوره از مسابقات را از دست آبی ها گرفت و شکست در جدال پرحاشیه خرداد نیز باعث شد پرسپولیس پس از قهرمانی. مقابل استقلال، برای کسب جام قهرمانی و در واقع سوپرجام، او. نتایج تقابل دو تیم در آبان و اسفند برابر بود تا استقلالی ها نتوانستند حریف سنتی خود را شکست دهند.

آمدن جواد

پس از ناکامی استقلال در جام حذفی و البته رفتار بسیار عجیب و خشن ریکاردو ساپینتو در دیدار فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس، مشخص شد که دوران حضور این مربی پرتغالی در استقلال به پایان رسیده و بسته به قیمت ارز، تیم مدیریت این باشگاه ترجیح داد گزینه ایرانی را انتخاب کند. مذاکراتی با جواد نکونام انجام شد و توافقاتی انجام شد تا او تابستان امسال هدایت بپاشان پایتخت را بر عهده بگیرد. البته چند روز پس از آمدن جواد، حجت کریمی، مدیرعامل وقت باشگاه که با نکونام قرارداد بسته بود، از این باشگاه جدا شد و مدیریت استقلال به علی خطیر سپرده شد.

عید فطر فرا رسید؛  11 روز دیگر استقلال آسیایی می شود/ دعوای نکونام و خطیر خوب پیش می رود!

دعوای سرمربی و مدیرعامل

از همان روزهای اول حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال مشخص بود که رابطه او با علی خاطره اصلا گرم نیست اما کمتر کسی انتظار داشت که تقابل آنها تا این حد شدید شود و به وضوح در رسانه ها مطرح شود. این دو نفر همچنان مسائل بسیار جدی با یکدیگر دارند و این غیرقابل انکار است، اما نکته جالب توجه اینجاست که به نظر می رسد جدال نکونام و خطیر برای استقلال به فال نیک گرفته و موفقیت آمیز بوده است زیرا این تیم در حال حاضر به عنوان رهبر تیم فوتبال شناخته می شود. لیگ برتر، این امکان پذیر است و او تاکنون تنها یک ناکامی در این زمینه داشته است!

به امید قهرمانی

استقلال در زمستان 1402 جام حذفی را از دست داد و حالا تمام امیدش به قهرمانی در لیگ بیست و سوم است. 9 هفته به پایان مسابقات باقی مانده و شاگردان جواد نکونام در حال حاضر پیشتاز هستند. قطعا قهرمانی استقلال در این عرصه که پنجمین قهرمانی او در لیگ برتر است، می تواند روزهای بسیار خوشی را برای جواد نکنام، سران باشگاه استقلال و البته هواداران این تیم رقم بزند.

بهترین خبر از نوروز

اگرچه بحث های زیادی در مورد زمان اعطای مجوز حرفه ای به علم برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد، اما به نظر می رسد 21 فروردین 1403 روز سرنوشت سازی برای استقلال است و آیا چنین اتفاقی باعث می شود که لباس های آبی هدیه ارزشمندی دریافت کنند. در 11 روز و رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا هدیه بسیار ارزشمندی است که به آنها و هواداران این تیم داده خواهد شد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال