نظر یاور مجیدی درباره قانون بحث برانگیز سقف بودجه


سرویس خبر شماره: 1992028
15 ژانویه 1402 در ساعت 2:30 بامداد.
377

0نقطه نظر

صالح مصطفوی معتقد است قانون سقف بودجه مورد قبول دست اندرکاران فوتبال قرار نگرفت.

نظر یاور مجیدی درباره قانون بحث برانگیز سقف بودجه

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، داغ ترین موضوع رقابت های فوتبال لیگ برتر ایران در این فصل، تصویب قانون سقف بودجه است. سوالی که جنجال زیادی به پا کرد و پس از کسر چهار امتیاز و یک امتیاز از سپاهان و پرسپولیس، کمیسیون استیناف این امتیازات را پس داد که با تنش هایی نیز همراه بود.

باشگاه استقلال، لیدرها، مربیان و بازیکنانش از معترضان اصلی بحث سقف بودجه هستند. آبی ها معتقدند این قانون را زیر پا گذاشته اند زیرا برای احترام به این مصوبه بازیکنان مورد نظر خود را جذب نکرده اند و از سوی دیگر رقبا موفق به جذب نفرات مورد نظر خود شده اند.

صالح مصطفوی که به عنوان دستیار فرهاد مجیدی موفق شد با استقلال در لیگ بیست و یکم عنوان قهرمانی لیگ را از آن خود کند، در گفتگو با خبرنگار مجله اخبار فوتبال، در خصوص قانون سقف بودجه و نحوه اجرای آن اظهارنظرهای جالبی کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

مصطفوی می گوید: در مورد سقف بودجه شخصاً فکر می کنم قانونگذار باید همه جوانب را در نظر بگیرد و از بطن جامعه ای که قرار است قانون را اعمال کند بیرون بیاید. این جامعه فوتبال از هم اکنون باید نمایندگان خود را قبل از تصویب قانون درگیر این قانون کند.

او ادامه داد: همه این اعتراضات به موضوع سقف بودجه نشان می دهد که احتمالا نمایندگان واقعی مردمی که قرار بود این قانون بر روی آنها اجرا شود یعنی جامعه فوتبال و لیگ برتر حضور نداشته اند. سطحی از اعتراض بدترین قسمت نحوه اجرای آن است. حتی اگر یک قانون بد را به درستی اجرا کنید، بسیار بهتر از یک قانون خوب است که ضعیف اجرا شود.

سرمربی سابق استقلال گفت: متأسفانه متوجه شدیم که دوستان در اجرای نادرست قوانین استاد هستند. حالا قوانین خوب چیست، قوانین بد چیست. حتی می بینیم که دوستانی که مسئول اعمال سایر قوانین فوتبال مانند داوری یا برگزاری مسابقات مانند اختصاص مکان به بانوان هستند، به دنبال رفع مسئولیت خود هستند و صرفاً می خواهند بار خود را از زیر بار آن بردارند. مسئولیت ها تکالیف به نوعی

مصطفوی در پایان افزود: حالا نمی توانم بگویم که موافق این قانون هستم یا مخالف. به نظر من آنچه مشخص است این است که این قانون از سوی جامعه ای که باید آن را اجرا می کرد مورد قبول قرار نگرفت، بلکه عده ای به دنبال دور زدن آن بودند. ضمناً این قانون به درستی اجرا نشده و جرایم در نظر گرفته شده برای عدم اجرای این قانون از ابتدا مشخص نبوده است. انگار ابزاری در دست دوستان است که با آن می توانند یک سری چیزها را کنترل کنند.

مجله اخبار فوتبال داخلی