رسمی: سقف 35 میلیارد در لیگ اول ایران!

مهم ترین محدودیت مربوط به قسمت مالی باشگاه هاست. جایی که سازمان لیگ حدود یک دهم بودجه باشگاه های لیگ برتر را به باشگاه های لیگ آزادگان اختصاص داد تا با رقمی عجیب و سوال برانگیز باشگاه ها را شگفت زده کند.
بر این اساس هر باشگاه مجاز است حداکثر 35 میلیارد برای فهرست خود هزینه کند و این حداکثر مبلغی است که برای هر باشگاه در نظر گرفته شده است.
همچنین اگر باشگاهی موفق به اخذ مجوز حرفه ای شود 7 میلیارد به بودجه آن اضافه می شود. این الحاقیه پس از دریافت مجوز ملی سه میلیارد می شود که در بهترین حالت بودجه به 45 میلیارد تومان افزایش می یابد.


سرویس خبر شماره: 1942757
18 ژوئن 1402 در 06:02 ب.ظ
38 هزار امتیاز خبر|

9نقطه نظر

آیین نامه جدید اعلام شد

سازمان لیگ فوتبال ایران آیین نامه جدید لیگ یک را به باشگاه ها ابلاغ کرد.

رسمی: سقف 35 میلیارد در لیگ اول ایران!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با گذشت حدود دو هفته از ابلاغ دستورالعمل لیگ برتر، آیین نامه مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال ایران نیز منتشر شد تا لیگ آزادگان با محدودیت های جدید به استقبال فصل جدید خود برود.

و این در حالی است که هیچ باشگاه لیگ یک نتوانسته از مجوز حرفه ای بهره مند شود و تیم ها از این 7 میلیارد محروم خواهند شد.
نکته مهم این است که شایعات حاکی از آن است که فصل گذشته باشگاه های رقیب با ارقامی بالاتر از حداکثر بودجه، ترکیب خود را تکمیل کردند.

با توجه به اینکه با حذف سهمیه 2+1 بزرگسالان در لیگ برتر، احتمال حضور بازیکنان لیگ برتری در لیگ یک وجود دارد، شاید این ارقام چندان با بازار نقل و انتقالات واقعی مطابقت نداشته باشد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

نکته مهم این است که باشگاه ها نیز مانند لیگ برتر می توانند 50 درصد از درآمد حاصل از فروش بازیکنان را به نقل و انتقالات خود اختصاص دهند.
علاوه بر این، حداکثر پرداخت پاداش 20٪ از کل قراردادها خواهد بود.
به عبارت دیگر اگر تیمی بدون احتساب درآمد حاصل از فروش بازیکن، تمام مجوزها را دریافت کند، این امکان را دارد که در طول فصل 60 میلیارد برای نیروی کار خود هزینه کند.

1884658