آرسنال 5-0 چلسی: اودگارد در حالی که توپچی‌ها آبی‌های بدبخت را نابود می‌کنند، طناب را می‌کشد.

گزارش مسابقهرتبه بندی بازیکنانواکنش آرتتاویدئو

آرسنال پس از شکست 5-0 چلسی در شب گذشته، 4 امتیاز از من سیتی (3 لیورپول) در صدر جدول فاصله گرفت – بزرگترین پیروزی ما در تاریخ مقابل آنها.

میکل آرتتا چند تغییر در تیمش ایجاد کرد، تاکهیرو تومیاسو را در پست دفاع چپ شروع کرد و توماس پارتی را در خط میانی شروعی شگفت‌انگیز کرد. طولی نکشید که آن‌ها تاثیرگذار شدند، بازی تدارکاتی خوب باعث شد که دکلان رایس در حرکت باشد و توپ را بیرون از او برای لئاندرو تروسارد بازی کند. این بازیکن بلژیکی لمس کرد و کاملاً بین دروازه بان و تیرک نزدیک شوت زد، یکی از شوت هایی که همیشه برای دروازه بان بد به نظر می رسد، زیرا او باید آن را پوشانده باشد، اما قدرت و دقتی که او با آن ضربه زد به این معنی بود که این ضربه درست بود. پایان خوب بسیار بیشتر از یک اشتباه بد.

1-0 بعد از 5 دقیقه، باید با ده نفر بعد از 9 بازی می‌کردیم. چالش نیکلاس جکسون روی Tomiyasu بسیار دیر بود و مچ پای مرد آرسنال را دیدیم که به شدت در زیر تماس پیچ خورد. VAR برای شب، پیتر بنکس، آن را بررسی کرد و آن را پاک کرد، و برای دومین بازی متوالی، حریف با یک خطای واضح کارت قرمز فرار کرد. من دوست دارم حساب بانکی پیتر، tbh را چک کنم.

این واقعیت که ما 5-0 پیروز شدیم به این معنی است که من می توانم بدون بهانه جویی یا هر چیز دیگری به این موضوع ادامه دهم، اما با وجود تمام صحبت های PGMOL، مقامات و VAR، یکی از اصول کار آنها اطمینان از ایمنی است. از بازیکنان با اجازه دادن به این چالش بدون مجازات، آنها مطلقاً در آن بخش از وظایف خود شکست خوردند، و باز هم نمی‌توانید از خود بپرسید که آیا در پشت درهای بسته در مورد آستانه تماس فیزیکی حکمی وجود داشته است. با این حال، این یک چالش وحشتناک بود و جکسون باید اخراج می شد. من مشتاقانه منتظر هستم که جوان ESPN دوباره برای ناتوانی آنها پوشش دهد و به ما بگوید که چگونه ساق پا تامیاسو واقعاً به گل میخ های جکسون حمله کرده است.

من فکر می کنم منصفانه است که بگوییم آرسنال باید در این بازی و به خصوص در نیمه اول گل های بیشتری می زد. کای هاورتز تصمیم گرفت زمانی که باید شوت می‌کرد، پاس بدهد، سپس زمانی که احتمالاً باید پاس می‌داد، یک شوت داشت. شوت تروسارد به دروازه بانی برخورد کرد که چیزی در مورد آن نمی‌دانست (آنطور که تلویزیون تصور می‌کرد یک سیو عالی نبود)، رایس ضربه‌ای را خیلی دور زد، و ما بسیار بالا بودیم.

همچنین منصفانه است که بگوییم چلسی در نیمه اول لحظات خطرناکی داشت، جایی که سرعت در یک سوم پایانی به ایجاد چند موقعیت در جعبه ما کمک کرد که ترجیح می دادم ندیده باشم. با این حال، ما اینجا هستیم تا از این واقعیت لذت ببریم که 5-0 چلسی را شکست دادیم، و من مطمئن هستم که میکل آرتتا آن لحظات را با بازیکنانش تجزیه و تحلیل خواهد کرد، بنابراین بیایید روی آنها تمرکز نکنیم.

نیمه دوم در یک کلام سرگرم کننده بود. 14 شوت از 27 شوت ما در شب بعد از استراحت انجام شد و 4 تای آنها وارد شد. ابتدا بن وایت پس از یک کرنر به خانه برگشت و در آن با مارک کوکورلا با تحقیر مطلقی که سزاوارش بود رفتار کرد و او را به یک طرف پرتاب کرد. شما یک کیسه زباله را در سطل باز می ریزید – و عصبانیت کوچک اسپانیایی پس از ورود توپ بسیار خنده دار بود. مانند کودک نوپا در سوپرمارکت که مادرش اجازه نمی دهد آب نبات چوبی بخورد، او با ناامیدی محض بالا و پایین می پرید. من خندیدم. زیاد.

در مورد سوم، صحبت از خطای احتمالی در ترکیب برای من کمی کشش داشت. اگر VAR قرار نیست کسی را به خاطر یک ضربه شکنی احتمالی از زمین اخراج کند، نمی تواند گلی را برای 50-50 (بسیار خوب، شاید 70-30) در حرکت رد کند. بعلاوه، درخشش پاس مارتین اودگارد را که عملکرد هوشمندانه هاورتز را مشاهده کرد، از بین می برد. آلمانی با توپ جلو رفت و کوکورلا را مانند یک کودک نوپا در سوپرمارکت نگه داشت، قبل از اینکه نتیجه را 3-0 کرد. آیا او این کار را انجام داد که بازیکنان در جایی که مقابل باشگاه سابق خود جشن نمی گیرند؟ نه، او با ذوق و شوق جشن گرفت و من از آن بسیار لذت بردم.

در نور سرد روز، فکر می‌کنم درست است که یک لحظه به جکسون بخندیم که از دفاع ضعیف آرسنال استفاده می‌کند تا … توپ را از فاصله 3 یاردی به بیرون بگذاریم. کاملا باورنکردنی باز هم، چیزی برای آرتتا برای تجزیه و تحلیل در روزهای آینده، اما برای ما امروز صبح، چیزی برای لذت بردن است. تمام هدف را هدف قرار داد و او این کار را کرد. شاید اگر چلسی به جای بازیکنانی که خیلی سریع هستند، چند فوتبالیست را به خدمت بگیرد، ممکن است برای آنها بهتر باشد. این را به آنها نگو

کای با پاهای خوب در محوطه خود بازی را 4-0 کرد، و پایانی که از تیر دروازه خارج شد، قبل از اینکه بن وایت تنها چند دقیقه بعد نتیجه را 5-0 کرد. او با یک پاس لذیذ اودگارد آماده شد، و در حالی که برخی فکر می‌کنند او سعی می‌کرد توپ را به تیرک عقب هدایت کند تا شخص دیگری توپ را به پایان برساند، در واقع او می‌دانست که این چیزی است که دروازه‌بان انتظارش را دارد. تصمیم به چسباندن آن در گوشه بالا … *سرفه*.

آرتتا تغییرات را با مارتینلی، ژسوس، جورجینیو و زینچنکو به جای هاورتز، تروسارد، پارتی و تومیاسو اعلام کرد. هافبک 1/4 میلیارد پوندی چلسی مانند استیو می دوید، پسری که برای تیم یکشنبه شما بازی می کرد اما به دلیل اینکه 47 ساله بود و زانوهایش از بین رفته بود، بازنشسته شد، تا حدی به این دلیل که به دلیل داشتن 4 سنگ بیش از حد به دوش می زند. رژیم غذایی بد و تمایل به نیمی از نیمه هفته، اما یک روز صبح که به دلیل کوتاه قد بودن با او تماس گرفتید، چه کسی به شما لطف کرد؟

یک بچه چلسی علامت رقت انگیزی را در دست گرفت، رایس به تیرک دروازه برخورد کرد (اما آفساید بود)، ویرا یکی را به دروازه کناری کوبید، مارتینلی یک موقعیت دیرهنگام را از دست داد – و واقعیت این است که می توانست خیلی بیشتر باشد، اما بیایید با اکراه بپذیریم. فکر می کنم برد 5-0 مقابل چلسی بد نیست. من همچنین از رزرو بن وایت برای بیرون آوردن کوکورلا از توپ لذت بردم، او این مرد بسیار سرگرم کننده است.

پس از آن، میکل آرتتا گفت:

یک عملکرد بزرگ، به صورت جمعی و انفرادی، من فکر می‌کردم که در مقابل یک تیم واقعاً خوب که در فرم عالی بود، واقعاً خوب بودیم، و آنها قرار بود از ما سؤالات زیادی بپرسند و ما واقعاً خوب پاسخ دادیم. از ابتدای بازی فکر می‌کنم ما واقعا مصمم بودیم، واقعاً روان بودیم، با شجاعت زیادی بازی می‌کردیم و اتفاقات را رقم می‌زدیم. بله، واقعاً از نتیجه خوشحالم، این روز بزرگی برای هواداران ما است و از این بابت واقعاً خوشحالم.

اگر بتوانم فقط برای یک لحظه جدی باشم، هر پیروزی در شب گذشته به اندازه کافی خوب بود – در این مقطع از فصل همه چیز به امتیازات مربوط می شود. با این حال، انجام کاری که با تیمی مانند چلسی انجام دادیم، چیزی فراتر از افزایش تفاضل گل ما اضافه می کند. ما آنها را تخریب کردیم، آنها را مانند یک مگس آزاردهنده از بین بردیم و در مقابل دروازه بی رحم بودیم. وقتی به بازی ای که این آخر هفته داریم فکر می کنید، آماده سازی فوق العاده ای بود، و من مطمئن هستم که هر پاهای سنگینی به خاطر دیشب، نحوه بازی ما و نتیجه نهایی بسیار سبک تر می شود.

در نهایت، فقط یک کلمه برای مرد مسابقه مارتین اودگارد که دیشب فقط هیجان انگیز بود. گستره پاس‌ها، میزان کار، توانایی تأثیرگذاری بر بازی از بالای زمین و از عمق بسیار بیشتر، و روشی که او در عمق ذخیره‌هایش می‌کاود تا کاملاً بر هرکس آبی‌پوشی که به او نزدیک می‌شد تحت الشعاع قرار دهد، فوق‌العاده بود. نه فقط عملکرد یک کاپیتان، بلکه یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر. بازیکنی که با 30 میلیون پوند به ما ملحق شد – یکی از بزرگترین معامله ها در تاریخ فوتبال. اگر کسی بخواهد به شما بگوید اودگارد آن چیزی نیست که شما فکر می کنید (یا شما). دانستن او به این دلیل است که شما فوتبال را تماشا و درک می کنید)، به آنها وقت ندهید.

درست است، فعلاً آن را آنجا می گذارم – اما امروز صبح یک پادکست برای شما خواهیم داشت، بنابراین تا مدتی دیگر چیزهای بیشتری برای لذت بردن وجود دارد، فقط در قالبی متفاوت.

تا آن موقع.

https://arseblog.com/2024/04/arsenal-5-0-chelsea-odegaard-pulls-the-strings-as-gunners-destroy-hapless-blues/ منبع: