حمله به پرسپولیس در رکورد باورنکردنی مجیدی!


سرویس خبر شماره: 2015151
29 آوریل 1403 در 4:46 ب.ظ.
10.3K امتیاز خبر|

18نقطه نظر

اولین قهرمان 70 امتیازی می آید؟

پرسپولیس این فرصت را دارد تا بار دیگر خود را به عنوان قدرتمندترین قهرمان فوتبال ایران مطرح کند.

حمله به پرسپولیس در رکورد باورنکردنی مجیدی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، رکوردی که برای مدت نسبتا طولانی در اختیار برانکو ایوانکوویچ بود در لیگ بیست و یکم توسط شاگردان فرهاد مجیدی ربوده شد تا استقلال موفق ترین قهرمان حرفه ای فوتبال ایران شود.

استقلال در لیگ بیست و یکم 68 امتیازی شد و با اختلاف قابل توجهی نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار گرفت. البته آبی ها در هفته پایانی این شانس را داشتند که هفتادمین امتیاز فصل را کسب کنند اما تساوی بدون گل مقابل نفت مسجد سلیمان در روز جشن قهرمانی رویای استقلال را بر باد داد.

این در حالی است که پرسپولیس در شرایطی راهی آبادان می شود که در این فصل در 23 مسابقه 49 امتیازی شده و تنها به یک صورت رکورد تیم مجیدی را خواهد شکست؛ پیروزی در تمامی دیدارهای فصل. در این صورت پرسپولیس 70 امتیازی خواهد شد و این رکورد ابدی را در اختیار خواهد داشت.

2011265

بهترین قهرمانان فوتبال ایران را در زیر مشاهده می کنید:
1. بیست و یکم: استقلال 68 امتیاز (فرهاد مجیدی)
2 و 3. 20 و 19: پرسپولیس 67 امتیاز (یحیی گل محمدی*)
4 و 5. 22 و 16: پرسپولیس 66 امتیازی (یحیی گل محمدی و برانکو)
6. هفدهم و چهارم: پرسپولیس و فولاد 64 امتیازی (برانکو و فرانسیچ)
* گابریل کالدرون در لیگ نوزدهم نیم فصل هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت

جالب اینجاست که در دو قهرمانی اول یحیی گل محمدی، پرسپولیس توانست برای اولین بار در 16 فصل به رکورد تیمی 67 امتیازی برسد و در حالی که قرار بود این آمار دست نیافتنی باشد، فرهاد مجیدی رکورد یحیی را شکست. پرسپولیس هم در اولین قهرمانی با برونکو 66 امتیازی شد و با اختلاف 9 امتیازی با ذوب آهن عنوان قهرمانی را به دست آورد.

البته در بین تیم های با بیشترین امتیاز باید به نایب قهرمانی اشاره کرد که در شرایط عادی باید با این تعداد امتیاز قهرمان جام می شدند. این حسرت بزرگ قبل از هر چیز از سپاهان است که در قهرمانی بیستم و همچنین فصل گذشته 65 امتیازی شد اما چیزی جز نایب قهرمانی به دست نیاورد. یعنی سپاهان در 17 فصل لیگ برتر می توانست با این تعداد امتیاز قهرمان شود اما شاگردان مورایس و نویدکیا مقابل پرسپولیس سرسخت یحیی گل محمدی شکست خوردند.

2011266

ضمن اینکه پرسپولیس در لیگ بیست و یکم با 63 امتیاز نتوانست قهرمان لیگ برتر شود، آن هم در حالی که برونکو فصل گذشته با امتیاز کمتر قهرمان جام حذفی شد. یعنی تیم های پرسپولیس و سپاهان در این سه فصل سطح یک تیم فینالیست را بالا برده اند و احتمالا در این فصل پرسپولیس و استقلال با بیش از 60 امتیاز از جام کوتاه خواهند آمد.

فراموش نکنید که استقلال با 50 امتیاز، در صورت پیروزی در تمامی دیدارهایش، این شانس را خواهد داشت که با 71 امتیاز اولین قهرمان فوتبال ایران شود. همچنین استقلال اگر لغزش کند و فصل را با 6 برد و یک تساوی به پایان برساند، به اولین تیم تاریخ باشگاهی تبدیل می شود که 69 امتیاز کسب کرده است.

پیش از ورود برانکو ایوانکوویچ به ایران، هیچ تیم لیگ برتری به طور میانگین 2.2 امتیاز در هر بازی کسب نمی کرد و سال ها با میانگین دو امتیازی فاصله داشت، اما حالا عثار و نکونام با رویای اولین قهرمان 70 امتیازی، شب را به پایان خواهند رساند. رویایی که خوزه مورایس در ابتدای فصل به تیمش دیکته کرد، اما به مرور زمان از این مرز تاریخی دورتر و دورتر شدند.

مجله اخبار فوتبال داخلی