ده دستور مورائیس برای بازگشت سپاهان به لیگ


سرویس خبر شماره: 2010384
4 آوریل 1403 در 7:19 ب.ظ.
864 امتیاز خبر

1نقطه نظر

12 امتیاز در بیست روز، برسید!

همه اعضای تیم فوتبال سپاهان در زمان از سرگیری مسابقات باید با تمام قوا و با ظرافت مثال زدنی به وظیفه خود عمل کنند و جایی برای خطا نداشته باشند.

ده دستور مورائیس برای بازگشت سپاهان به لیگ

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ سپاهان، او در شروع سال جدید با برنامه بسیار فشرده ای مواجه شد؛ اما در نهایت با توجه به اینکه در سال 2018 به پایان رسید، او در سال 2018 با برنامه ریزی های زیادی مواجه شد. آنها باید در 20 روز 6 دیدار حساس را برگزار کنند و اگر مدیریت باشگاه، کادر فنی و هواداران تمام توان و تمرکز خود را به کار نگیرند و اهداف مشترکی داشته باشند، نمی توان با قدرت و سلامت این مسیر را طی کرد.
این در حالی است که مسئولیت کادر فنی از دو تیم دیگر سنگین تر است و در نهایت این مورایس و دستیاران پرتغالی اش هستند که باید پاسخگوی نتایج کسب شده در دومین سال حضورشان در ایران باشند. سالی که فقط قهرمانی می تواند دستاورد قابل اتکایی برای آنها و در کل سپاهان باشد که فصل را با هدایت محمدرضا ساکت به جنجالی ترین و پرمخاطب ترین شکل ممکن آغاز کرد. البته حتی دو قهرمانی (لیگ و جام حذفی) هنوز در دسترس است.

اما برای این موفقیت نسخه سختی پیش روی مورایس است که به عنوان رهبر اصلی تیم باید آنها را یکی یکی اجرا کند و امیدوار باشد که نه او و نه سایر اعضای تیم فوتبال سپاهان در انجام این کار کوتاهی نکنند. وظایف محول شده به آنها .
در زیر، ما به راه‌حل‌هایی نگاه می‌کنیم که می‌توانند به سربازان کمک کنند تا با خیال راحت در تونل وحشتی که در مقابل آنها قرار دارد حرکت کنند:

1- شلیک نکنید
سپاهان پس از دیدار مقابل فولاد خوزستان که با پیروزی به پایان رسید و اخراج نداشت، در آخرین بازی سال اخراج هایی را صادر کرد تا به روند صدور کارت قرمز این تیم ادامه دهد. آنها تا کنون در 28 مسابقه این فصل (لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا) 13 اخراج داشته اند و به سخت ترین تیم دنیا از این نظر تبدیل شده اند و اگر می خواهند 6 بازی بعدی را به سلامت پشت سر بگذارند.یکی از دلایل او این است که از اخراج افراد خودداری کند.
فرشاد احمدزاده آخرین بازیکن سپاهان است که کارت قرمز دریافت کرده و به همین دلیل در دیدار حساس مقابل تراکتورسازی در تبریز حضور ندارد. بدون شک او بازیکنی کلیدی است که نبودش احساس می شود.

2003885

2- مقاومت در برابر محرومیت
چالش دیگر سپاهان در دیدارهای فشرده پیش رو و به طور کلی در دیدارهایی که تا پایان فصل در پیش دارد، این است که تا جایی که ممکن است کارت زرد نگیرند، سه یا چهار کارت بگیرند و از حضور در مسابقه ای در ساعت 2012 از دست بدهند. حساس ترین لحظه برای سپاهان .

3- از بازیکنان شایسته در پست های مختلف استفاده کنید
قوانین مربوط به سقف بودجه باعث شده سپاهان در پنجره زمستانی اصلا شبیه پنجره تابستانی لیگ بیست و سوم نباشد. احسان پهلوان، عیسی آل کثیر و عرشیا سرشوق اردوی این تیم را ترک کردند و عیسی عباس و علی اصغر عربی نیز به این تیم اضافه شدند که البته هنوز نتوانسته اند در این تیم ادغام شوند. به همین دلیل مورایس در بازی های فشرده با کمبود بازیکن مواجه است و تنها راه عبور از این بحران استفاده از بازیکنان چند موقعیت است. امید نورافکن، برایان دابو، رضا اسدی و فرشاد احمدزاده بازیکنان سپاهان هستند که توانایی بازی در پست های متعدد را دارند و می توانند در روزهای پر استرس پیش رو کمک شایانی به مورائیس کنند که نشان داده بی علاقه به استفاده از این سیستم نیست. .

4- به بازیکنان کلیدی استراحت دهید و از آنها محافظت کنید
رضا اسدی، شهریار، مغانلو، محمد کریمی، رامین رضاییان و چند نفر دیگر مهره های کلیدی تیم سپاهان هستند و مورایس چاره ای جز استراحت در برخی دیدارها و استفاده از سیستم چرخشی در دیدارهای پیش رو ندارد. در واقع، اگر مورایس بخواهد به طور کامل از بازیکنان کلیدی خود استفاده کند، آنها را هم در معرض مصدومیت و هم محرومیت قرار می دهد. برای این کار موریس باید به باتجربه ترین بازیکنان تیمش مانند کاوه رضایی و همچنین خریدهای جدید خود اعتماد کند. و البته باید پاسخ مناسبی هم به این اطمینان بدهند و از طرفی استفاده از بازیکنان جوانتر برای موریس بیشتر در دستور کار قرار بگیرد و بازیکنان مستعدی مثل عباس حبیبی و اسماعیل قلی زاده فرصت بیشتری داشته باشند. .

5- سیستم پایه را بیابید
هر مربی شناخته شده در جهان، علاوه بر فلسفه بازی، ترکیب و سیستم خاص خود را دارد. به عنوان مثال، گواردیولا از زمان حضورش در بارسلونا با سیستم 3-3-4 بازی کرده است، اگرچه شعاع حرکت بازیکنانش بسته به استراتژی هر مسابقه تغییر می کند.
سپاهان دو سه ماهه بود که از تمرینات اولیه دور شده بود و نتیجه ای نگرفت. مورائیس در دو فصل حضورش در فوتبال ایران به سیستم 3-3-4 علاقه نشان داد که در سال جدید برای برخی بازیکنان مانند احمدزاده و اسدی با شعاع حرکتی متفاوتی همراه است و در طول مسابقات از سیستم 2-4- استفاده می کرد. 4 تشکیل.
با این حال بازگشت به سیستم پایه باعث شد سپاهان فصل را با موفقیت به پایان برساند. می توان گفت برخلاف دورانی که سپاهان نتیجه نمی گرفت و ترکیب تیم برای فوتبالدوستان و حتی کارشناسان چندان قابل پیش بینی نبود. مورائیس ترکیب اصلی خود را پیدا کرده است و این می تواند شروع کار این مربی پرتغالی برای احیای سپاهان باشد. به عنوان مثال بازگشت رضا شخاری به تیم اصلی نتیجه خوبی داشت و او در پایان سال در سه دیدار موفق به گلزنی شد. در این میان، آماده سازی بازیکنانی مانند برایان دابو و سیاوش یزدانی نیز به مورائیس کمک کرده است تا دست بازتری در انتخاب ترکیب اصلی تیمش داشته باشد. علاوه بر این محمدجواد حسین نژاد پس از مصدومیت در دسترس است و آریا یوسفی نیز به زودی مانند پسته ای دیگر به تمرینات تیمی بازخواهد گشت.

2003887

6- با رعایت جزئیات حداقل 12 امتیاز کسب کنید
آخرین بازی سپاهان در برنامه فشرده پیش رو، دیدار برابر استقلال ملاثانی در اهواز است که آسان ترین بازی این تیم است. پیش از آن نتایجی که مورایس و شاگردانش در 5 بازی لیگ برتر کسب کردند تا حد زیادی تکلیف آنها را مشخص کرد.
در واقع اگر بخواهیم به صراحت بگوییم، اگر سپاهانی ها در 5 بازی حساس پیش رو نتوانند 12 امتیاز یا بیشتر کسب کنند، ممکن است در نیم فصل دوم شانس قهرمانی خود را از دست بدهند. و در این صورت کسب سهمیه آسیایی نیز لحاظ خواهد شد. پایین آوردن انگیزه ستاره های این تیم سخت و خطرناک می شود.
سپاهان باید به فکر کسب حداکثر امتیاز از 5 بازی بعدی لیگ برتر باشد و در این صورت شاید بتواند 5 شکست متوالی باورنکردنی را که زمستان امسال متحمل شد، جبران کند. این 5 دیدار از جمله دربی و دیدار دشوار تبریز مقابل تراکتور می تواند به نوعی شخصیت طلایی پوشان اصفهانی را نشان دهد.

از این نظر یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد نرخ تبدیل موقعیت های گلزنی به گل است که درصد آن در سپاهان بسیار کم است. و بازیکنان این تیم موقعیت های زیادی را در مسابقات از دست می دهند که در آخرین شکست این تیم مقابل پیکان به وضوح نمایان شد.

7- انتخاب مدیرعامل
پس از استعفای منوچهر نیکفر که پس از شعارهای هواداران ترجیح داد برود، هیات مدیره باشگاه سپاهان در آستانه انتخابی سرنوشت ساز قرار گرفته است. قرار است به زودی در مورد جانشین نیکفر که در فضای مجازی صحبت های زیادی درباره او شده، تصمیم بگیرند و مدیرعامل بعدی این تیم را انتخاب کنند.

8- صف آرایی سه ضلع سپاهانی ها
سپاهان در لیگ بیست و سوم با چالش های زیادی روبه رو بود که بیشتر آن ها مربوط به سقف قرارداد بود. این مشکلات ادامه پیدا کرد و زمانی که تیم نتوانست نتیجه بگیرد باعث شد هواداران از مدیریت، از مورایس و شاگردانش فاصله بگیرند و قبل از پایان سال شاهد شعارهای هواداران سپاهانی علیه مدیریت، کادر فنی و بازیکنان بودیم. . این جو در نهایت منجر به استعفای منوچهر نیکفر شد و او در واقع تلاش کرد مشکلاتی را که از ابتدای فصل برایش پیش آمده بود در طول سه ماهش برطرف کند اما نتیجه نگرفتن تیم چاره ای جز جدایی برای او نگذاشت.

2003888

9- بیست روز سرنوشت ساز برای نشان دادن وحدت
سپاهان روزهای سرنوشت سازی را پیش رو دارد و اگر می خواهد در این روزها دوام بیاورد، هواداران، مدیریت، کادر فنی و بازیکنان باید هماهنگ عمل کنند و هر کدام با انجام درست و به موقع وظایف خود بخشی از ماشین سپاهان را به حرکت درآورند. . برای انجام این کار، مورایس، دستیارانش و بازیکنان باید تا حد امکان ناقص باشند. مدیریت باید اقداماتی مطابق با اهداف تیم و هواداران انجام دهد و هواداران باید در مدت زمان باقی مانده از تیم حمایت کنند. و انتقادات و گلایه ها و دلخوری هایشان را به وقت مناسب بسپارید.

10- منتظر لغزش رقبا باشید
اگرچه سپاهان بازی های حساس و فشرده ای در پیش دارد، اما شرایط برای رقبا تقریباً یکسان است و مورایس و شاگردانش می توانند به لغزش آنها نیز امیدوار باشند.. البته اگر آنها بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند و این دو عامل کنار هم قرار گیرند، سپاهان می تواند بار دیگر مثل هفته های اول به عنوان مدعی اول قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی تبدیل شود.

مجله اخبار فوتبال داخلی