پل گاسکوئین: من تاکنون دو بار مرده ام

چند سال پیش، گاسکوئین، در نورثهمپتون، برای رهایی از تباهی عمیقی که در آن قرار داشت، درخواست کمک کرد. این فوتبالیست سابق که به وضوح دچار فرسودگی و پیری شده بود، از فرصت استفاده کرد و درخواست کمک کرد. با لرزش قابل توجهی در دستانش و صدایی شکسته، اعتراف کرد که نمی دانست چگونه اعتیادش به الکل را ترک کند. ایجنت سابق او، تری بیکر، حتی اعتراف کرد که ممکن است خیلی دیر شده باشد.

1126080


سرویس خبر شماره: 1922235
آوریل 31, 1402 در 4:45 ب.ظ
840

0نقطه نظر

بازیکنی که بلد نبود بدون توپ زندگی کند

واضح بود که گاسکوئین با وجود همه چیز، رفتاری که از یک حرفه ای انتظار می رود را ندارد. دور از زمین های بازی، او بدترین نسخه خود را ارائه کرد. جایی که مهمانی ها، مواد مخدر و مشروبات الکلی بیش از حد معمول با او مخلوط می شد. به حدی که وقتی از فوتبال حرفه ای بازنشسته شد مشکلاتش چند برابر شد و البته هیچکس تعجب نکرد. سقوط او به حدی بود که چندین بار به مرگ نزدیک شد.

بیکر جلوی میکروفون‌های بی‌بی‌سی ایستاد و اطمینان داد که موقعیتی که پل گاسکوئین در آن قرار دارد بحرانی است و راه‌حل بسیار پیچیده‌ای دارد.پل از اینکه این را به او گفتم از من تشکر نمی کند، اما او به آن نیاز دارد. فوراً به پل کمک کنید. آنچه واضح است این است که زندگی او هنوز در خطر است زیرا او الکلی است. شاید هیچ کس نتواند به او کمک کند. نمی دانم. حقیقت این است که من مطمئن نیستم که بتوانم او را نجات دهم.” کمی بعد به نظر می رسید که وضعیت پل تا حدودی بهبود یافته است.

1326340

پنج سال بعد، گاسکوئین نه تنها راه درستی را پیدا نکرده است، بلکه وضعیت آن پیچیده تر شده است. او که ناامید شده بود، به وضوح از ترس مرگ تصمیم گرفت علناً درخواست کمک کند. افول یکی از اسطوره های فوتبال اروپا مشهود است، اما در حال حاضر به نظر می رسد او انرژی خود را برای زندگی دوباره به دست آورده است. اگرچه آشکارا علیرغم سنش آسیب دیده است، اما به مبارزه برای جبران زمان از دست رفته ادامه می دهد. فوتبالیستی که اکنون می تواند بهترین باشد فقط می خواهد یک انسان عادی باشد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

او بازیکنی متعصب، خشن، خلاق و بسیار با کیفیت بود. او دقیقاً تعریف غزه در زمین بود، پسر بدی با قلب خوب و فوتبال درجه یک که او را به یکی از بت های نوپای لیگ برتر در سال 1992 تبدیل کرد. با این حال، همان شخصیتی که او را به یکی از قهرمانان برتر تبدیل کرد. بت های لیگ و قهرمانی برای انگلیس، او را دچار مشکلات جدی غیرورزشی کرد و بارها از زندگی اش سرکشی کرد.

1305023

و مشکلات پس از آویختن کفش هایش چند برابر شد. بدون یک کار روزانه برای تمرکز، مشکلات بدتر شدند. در سال 2005، او برای اختلال وسواس فکری-اجباری، اختلال دوقطبی، پرخوری عصبی و اعتیاد به الکل تحت درمان بود، اما بدترین وضعیت هنوز در راه بود. در سال 2007 به دلیل زخم معده تحت عمل جراحی قرار گرفت و تنها یک سال بعد در هتلی در لندن خودکشی کرد. او می‌گوید: «من برای چندمین بار به آخر خط رسیده‌ام.

1851487

پل گاسکوئین، نابغه شیطانی سابق فوتبال انگلیس، پس از تجربه چندین بار مرگ، نترس است.

پل گاسکوئین: من تاکنون دو بار مرده ام

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پل گاسکوئین یکی از اولین نابغه های سرکش و شیطان صفت در سال های ابتدایی لیگ برتر انگلیس بود، اما پس از بازنشستگی نتوانست عواقب دوری از توپ را تحمل کند.
گاسکوئین شخصیتی است که هیچ کس نمی تواند نسبت به او بی تفاوت باشد. این بازیکن سابق انگلیسی بدون شک یکی از فوتبالیست هایی بود که دوران طلایی را در دهه 90 رقم زد: شرور، ظالم، شرور و با تکنیک زیاد. او از آن دسته هافبک هایی بود که می توانست با یک ژست یا یک ضربه دقیق سرنوشت بازی را تغییر دهد، اما آن چهره شاد و پرشور کم کم رنگ باخت و با تسلیم شدن فوتبال در سایه قرار گرفت.

1335355

یک “اسباب بازی شکسته” در حال افول

نیوکاسل، تاتنهام، لاتزیو، گلاسکو رنجرز، میدلزبورو و اورتون از جمله تیم هایی هستند که از کیفیت فوتبال “غز” در زمین لذت بردند، اما در خارج از زمین نیز متضرر شدند. زندگی شبانه کثیف و مشکلات دائمی او دور از فوتبال در حال انباشته شدن و تسریع سقوط او بود. اضافه وزن و مصرف زیاد مشروبات الکلی باعث شد تا در آخرین سال های زندگی حرفه ای او به پایان برسد.

1201653

این چیزی است که خود این فوتبالیست در برنامه “ترس از تاریکی” شبکه تلویزیونی انگلیسی 4 توضیح داد“با توجه به همه چیزهایی که در زندگی ام پشت سر گذاشته ام، از هیچ چیز نمی ترسم. چندین تجربه نزدیک به مرگ داشته ام، 36 عمل جراحی داشته ام، چندین بار مرده ام و در کل هزینه کرده ام. 18 روز در کما. مردم همیشه مثل یک گربه به من می گویند، من هفت زندگی دارم و حتی بیشتر.”

1370746