راه ثروتمند شدن از جام جهانی است/ ثروت افسانه ای استقلال و پرسپولیس به دلیل سهمیه ویژه در تیم ملی ایران

طبق برنامه ای که فیفا تصویب کرده است، برای هر روز حضور این بازیکن در جام جهانی مبلغی حدود 10 هزار دلار به عنوان بخشی از قرارداد او به باشگاه پرداخت می شود. تیم هایی که در مرحله گروهی حضور دارند به مدت 13 روز در جام جهانی شرکت می کنند و به ازای هر بازیکن، باشگاه او حدود 130 هزار دلار دریافت می کند. یعنی باشگاهی که تنها یک بازیکن در تیم ملی و هر 26 بازیکن جام جهانی داشته باشد، مبلغی در حدود 4.3 میلیارد تومان با نرخ فعلی ارز در ایران دریافت خواهد کرد. این به شرطی است که تیم ایران به مرحله حذفی نرسد و اگر این اتفاق بیفتد مبلغ دریافتی دوباره افزایش می یابد.

یکی از موضوعاتی که می تواند ایران را برای دریافت این جایزه ویژه با مشکل مواجه کند، موضوع تحریم است. فوتبال ایران مقدار زیادی در فیفا قفل شده است و نمی تواند از آن استفاده کند. احتمال می رود پاداش ویژه باشگاه ها برای حضور بازیکن در جام جهانی مسدود شود و قابل استفاده نباشد.

پاداش سرخابی با 5 بازیکن؛ میلیاردر می شوند

طبق برنامه ای که فیفا انجام داده است، مشخص است که هر چه یک باشگاه تعداد بازیکنان بیشتری داشته باشد، این مبلغ بیشتر می شود. در لیگ برتر فوتبال ایران، باشگاه های استقلال و پرسپولیس بیشترین سهم را از تیم ملی در اختیار دارند و در شرایط فعلی سپاهان و گل گهر سیرجان در رده های بعدی قرار دارند. هرچند در اردوی اخیر بازیکن پیکان هم توسط کی روش دعوت شد. اما با توجه به اینکه لیست نهایی بازیکنان جام جهانی از 23 نفر به 26 نفر افزایش یافته است و البته با بررسی لیست های قبلی کارلوس کی روش، انتظار می رود بیشترین پاداش حضور بازیکنان در جام جهانی به استقلال تعلق گیرد. ، پرسپولیس و سپاهان; سه باشگاهی که در حال حاضر جزو مدعیان قهرمانی لیگ برتر محسوب می شوند.

نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان پاداش باشگاه

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رسما جزئیات برنامه سودآوری باشگاه ها را از حضور بازیکنان خود در جام جهانی 2022 قطر تایید و اعلام کرد که در مجموع مبلغ 209 میلیون دلار کنار گذاشته شده است. برای این کار با محاسبه این مبلغ به قیمت فعلی ارز در ایران، به این نتیجه می رسیم که فیفا با توجه به حضور بازیکنان در جام جهانی، مبلغی نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان در اختیار باشگاه ها قرار می دهد. البته با توجه به قیمت و برنامه، سهم هر باشگاه با توجه به تعداد روزهای حضور بازیکنان در جام جهانی مشخص می شود.

کدام باشگاه های ایرانی ثروتمند می شوند؟

اما اکنون فیفا اعلام کرده است که برای اولین بار در این زمینه باشگاه ها می توانند درخواست حضور بازیکنان خود در جام جهانی را به صورت دیجیتالی به این نهاد ارائه کنند و از راه های دیگر پول خود را دریافت کنند. البته جزئیات این طرح اعلام نشده و باید دید در این زمینه چه اتفاقی خواهد افتاد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

استقلال و پرسپولیس در اردوی اخیر تیم ملی هر کدام 5 بازیکن به کارلوس کی روش دادند. اگر فرض کنیم این 5 نماینده برای تیم فوتبال ایران در جام جهانی ثابت بمانند، هر کدام 650 هزار دلار برای حضور بازیکنان خود در مرحله گروهی دریافت خواهند کرد. مبلغی که با نرخ فعلی ارز در ایران حدود 21.5 میلیارد تومان است و می تواند بسیاری از مشکلات دو باشگاه پرطرفدار فوتبال را حل کند. حالا اگر تیم ملی ایران به دور بعدی جام جهانی راه پیدا کند، این مبلغ برای هر بازیکن حداقل به 40 هزار دلار می رسد که رقم بزرگی است.

هر باشگاه چقدر دریافت می کند؟

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بودجه جداگانه ای برای جام جهانی 2018 روسیه برای باشگاه هایی در نظر گرفته است که بازیکنانی در بزرگترین تورنمنت فوتبال داخلی جهان دارند. این بودجه که مبلغ قابل توجهی است بین تمامی بازیکنان حاضر در جام جهانی تقسیم می شود و به حساب باشگاه های آنها واریز می شود. چنین اقدامی در جام جهانی روسیه نیز انجام شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت و به نوعی بحث انگیزشی برای باشگاه ها است تا بتوانند بازیکنان خوبی را پرورش دهند و به فوتبال ملی هر کدام اهدا کنند. کشور. اکنون مبلغ پاداش حضور بازیکنان در جام جهانی برای باشگاه ها مشخص شده است که می تواند اتفاق خوبی برای فوتبال ایران باشد.

راه ثروتمند شدن از جام جهانی است/ ثروت افسانه ای استقلال و پرسپولیس به دلیل سهمیه ویژه در تیم ملی ایران

راه ثروتمند شدن از جام جهانی است/ ثروت افسانه ای استقلال و پرسپولیس به دلیل سهمیه ویژه در تیم ملی ایران

فرصت ویژه برای دریافت جوایز