تمجید ویژه هافبک سابق استقلال از ستاره ازبکستانی!


سرویس خبر شماره: 2014820
28 آوریل 1403 ساعت 12:01 |
1.1 هزار |

0نقطه نظر

جمشیدیان: استقلال اولین شانس قهرمانی است

هافبک سابق استقلال عملکرد آبی ها را تحسین می کند و آنها را شانس اول قهرمانی می داند.

تمجید ویژه هافبک سابق استقلال از ستاره ازبکستانی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هافبک سابق استقلال با تمجید از عملکرد ستاره ازبکستانی استقلال، نقش ویژه او را در روند تیمی استقلال و بازی های خوبی که در دو هفته اخیر انجام داده است، دانست. اولین شانس استقلال را برای قهرمانی در دیدارهای باقیمانده فصل می داند.

احمد جمشیدیان در ابتدای سخنان خود به تغییر سیستم آبی ها پرداخت و گفت: تفکر پشت تغییرات استقلال است، من دو بازی اخیر این تیم به خصوص مس رفسنجان را خیلی بهتر از سایر بازی ها دیدم، حتی اگر پیروز هم نمی شد، اما عملکردی برابر قهرمان لیگ برتر بود. لیگ اما رویکرد جواد نکونام را باید آخرین دیدارهای لیگ برای دوستانه شدن آن دانست یا استراتژی رسیدن به قهرمانی است.

جمشیدیان ادامه داد: یک مشکل دیگر هم وجود دارد: نکونام بعد از مصدومیت مهدی پور به این نتیجه رسید که یک هافبک دفاعی را کنار بگذارد و از مشاریپوف در خط هافبک استقلال استفاده کند.

هافبک سابق استقلال حضور مشاریپوف در این تیم را چشمگیر خواند و گفت: روزی که مشاریپوف به استقلال آمد، گفتم این بازیکن به درد استقلال نمی خورد چون نمی توانستم موقعیتی را در سیستم 2-5-3 یا 5-3-2 که استقلال بازی می کرد، تصور کنم. بخشی از تغییر تاکتیک استقلال. به خاطر حضور ماشاریپوف است. اگر استقلالی ها در مسابقه ای مشاریپوف را نداشته باشند، بعید است که او را تعویض کنند و به ترکیب قبلی برگردند، چون بازیکنی برای جایگزینی او ندارند، تغییر پست مشاریپوف به همه کمک کرد. تیم استقلال و البته بلانکو زیاد.

جمشیدیان سپس به تمجید از مهاجم استقلال پرداخت و گفت: بلانکو بازیکنی منظم و کارآمد است، او کاملاً در دسترس تیم است، حتی اگر به جز دو بازی اخیر گل های زیادی نخورده باشد. اگر استقلال او را یک مهاجم مکمل خوب می یافت، شرایط خیلی بهتر می شد. رمضانی، محمدی، پیمان بابایی بازیکنانی هستند که با او در زمین بازی بوده اند و هنوز هم شریک خوبی برای او پیدا نکرده اند، او می تواند یک بازیکن بزرگ باشد.

استقلال روند خوبی دارد، اگر استقلال در دو بازی خارج از خانه مقابل تراکتور و نساجی پیروز زمین را ترک کند، با توجه به دیدارهای سخت پرسپولیس و فاصله ای که با سپاهان دارد و نوسانات عجیب، قهرمانی برایشان سخت نخواهد بود. آن تراکتور باید استقلال را شانس اول قهرمانی، پرسپولیس در مرحله بعد و تراکتور را شانس کوچک بدانیم و زیاد به دنبال تیم دیگری نباشیم.

احمد جمشیدیان در پایان درباره حواشی ایجاد شده در باشگاه استقلال اظهار داشت: در فوتبال ایران همه چیز فرق می کند، غیر از فوتبالیست ها مردم هم به این مشکلات عادت می کنند، وقتی این اتفاقات می افتد انسجام تیمی ایجاد می شود و نمونه آن را دو سال پیش با فرهاد مجیدی داشتیم، این الگوی درگیری ها باعث شده است. همیشه آنجا بودم، اما نه اغلب. این امر نه تنها باعث افت انسجام تیمی و تیمی شد، بلکه تا زمانی که تیم در صدر جدول رده بندی قرار دارد، اما اگر تیم دو شکست را ببازد و اولی را ببازد، تا چه زمانی در صدر جدول قرار دارد. مقام اول این تیم را به طور جدی در حاشیه قرار می دهد، تنها دلیل اینکه استقلال با این قد از کناره ها همچنان به خاطر رهبری رهبر است، اگر این تیم رهبری را از دست بدهد همه چیز زیر و رو می شود، خوب نتیجه در فوتبال می تواند همه چیز را ببرد و خواهد برد، نقش نکونام نیز در این انسجام خاص است، همیشه تیم های یکدست داشته و در فولاد هم همینطور بوده است.

مجله اخبار فوتبال داخلی