جنجال جدید علیه رئال مادرید/ دولت اسپانیا در مورد خرید امباپه باز شد

درست در زمانی که بحث اشتباهات داوری به سود رئال مادرید به سوژه داغ رسانه های اسپانیایی و به خصوص کاتالان تبدیل شد (به بهانه صحنه های جنجالی ال کلاسیکو)، نشریه اسپانیایی رولو خبری را منتشر کرد که مطمئنا رقبای کهکشانی ها را عصبانی خواهد کرد. او پیشاپیش بیدار خواهد شد.

شواهد نشان می دهد که رئال مادرید در تابستان امسال کیلیان امباپه را به عنوان بازیکن آزاد از پاری سن ژرمن به خدمت خواهد گرفت و او را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل خواهد کرد. این در حالی است که فرماندار استان مادرید قرار است قانون جدیدی را تصویب کند که مالیات بر درآمد امباپه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد تا پرداخت دستمزد هنگفت این بازیکن فشاری بر رئال مادرید وارد نکند.

این قانون که به “قانون امباپه” معروف است، اولین بار نیست که دولت به رئال مادرید کمک می کند تا مالیات کمتری بر حقوق بازیکنانش بپردازد. اولین مورد، قانون بکهام بود که طبق آن رئال مادرید از پرداخت بخشی از مالیات بر درآمد بازیکنان خارجی خود معاف بود.

طبق قانون امباپه که سال گذشته توسط حزب مردمی پارتدو در پارلمان اسپانیا پیشنهاد شد و انتظار می‌رود امسال مجدداً به رأی گذاشته شود، بازیکنان خارجی که در استان مادرید سرمایه‌گذاری می‌کنند تا 20 درصد مالیات بر درآمد کمتر پرداخت خواهند کرد. . به عبارت دیگر، این گروه از فعالان از تخفیف مالیاتی معادل 20 درصد از سرمایه گذاری خود در استان مادرید بهره مند خواهند شد. بنابراین امباپه که در شرایط عادی باید معادل نیمی از حقوق خود مالیات بپردازد، با سرمایه گذاری 20 میلیون یورویی به جای 50 درصد، تنها 24.5 درصد مالیات می پردازد که معادل مالیاتی است که توسط کارگری که فقط پرداخت می کند. 24000 یورو در سال دریافت می کند. میانگین حقوق سالانه یک شهروند استان مادرید 31000 یورو است.

بیشتر بخوانید: آیا لو رفتن گفتگوی داور ال کلاسیکو با اتاق VAR/گل بارسا مقابل رئال سالم بود؟ + ویدیو

سرویس اخبار فوتبال خارجی