سفر اودگارد: از طرد شدن در رئال تا ژنرال در آرسنال

اگر کسی در مورد رهبری، شخصیت و اهمیت او برای یکی از مهم ترین باشگاه های انگلیس شک داشت، این بازیکن با پختگی، گل ها، پاس گل ها، بازی پرفشار و لبخندش شک و تردیدی داشت.

1651687

در شرایطی که لوکا مودریچ و تونی کروس بیش از هر زمان دیگری به پایان دوران حرفه ای خود در رئال مادرید و جانشینی نسلی نزدیک می شوند، وقت آن است که بپرسیم چرا رئال مادرید از حضور این بازیکن سودی نبرده است. آیا این فروش اشتباه فلورنتینو پرز بود؟

اودگارد در واقع تاج سیاست جدید نقل و انتقالات پرز بود که بر اساس یافتن ستاره ها قبل از شکوفایی و افزایش سرسام آور قیمت بود که رها شد. او نمی خواست برای افتتاحیه منتظر بماند و احساس می کرد هیچکس به او اعتماد ندارد، در حالی که این اعتماد در بازیکنان جوان دیگری مانند وینیسیوس جونیور، والورده یا رودریگو دیده می شد.

در آن زمان، رئال مادرید ترجیح داد منافع مالی را بر ورزش ترجیح دهد و نگاهی کوتاه‌مدت به وضعیت داشت و در نهایت یک دارایی ارزشمند را که می‌توانست جایگزین خوبی برای مودریچ باشد، کنار گذاشت.

آرسنال در حال حاضر با حضور پرقدرت ارلینگ هالند با 8 امتیاز از سیتی پیشتاز است و گابریل ژسوس را نیز به دلیل مصدومیت زانو در اختیار ندارد. اودگارد یکی از مهم ترین ستون های این تیم است زیرا هیچ کس در آرسنال بیش از او موقعیت گلزنی در لیگ برتر ایجاد نکرده است و علاوه بر این، این بازیکن پس از دی بروین و بوکایو ساکا، سومین بازیکن برتر انگلیس است.

این بازیکن سابق رئال مادرید در این فصل 7 گل زده و 5 پاس گل داده است. او اکنون به عنوان موتور اصلی توپچی ها در نظر گرفته می شود و ثباتی را از خود نشان داده است که قبلاً فقط از او در رئال سوسیداد دیده بودیم. او اکنون رقیب جدی کوین دی بروین برای کسب عنوان بهترین هافبک فصل است.

در می 2019، پرز به سیاست مورد نظر خود اشاره کرد، اما به آن پایبند باشید:“رئال مادرید به دنبال جذب بازیکنان جوان است. شما باید با آکادمی جوانان کار کنید، بازیکنانی هستند که بازیکنان بزرگی خواهند شد. براهیم دیاز، رودریگو، اودگارد و اشرف نمونه هایی در این زمینه هستند.”
وینیسیوس جونیور، رودریگو و والورده پیشرفت کرده اند. جذب ادواردو کاماوینگا و اورلین شوامنی کاملا با شخصیت قهرمان این باشگاه همخوانی داشت و حالا جود بلینگهام نیز در نظر آنهاست.

او در تساوی 0-0 مقابل نیوکاسل بیشترین تأثیر را در حمله داشت و عملکرد درخشان او مقابل برایتون باعث تحسین آرسن ونگر شد. او خیلی سریع تصمیم می گیرد و همیشه در همه زمینه ها نجیب است. این یک موضوع قابل توجه است! من او و سبک فوتبالش را دوست دارم. او خیلی خوب پیشرفت کرد و در راه قهرمانی به رهبر آرسنال تبدیل شد.

1786874

منبع: المحرمانه



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از چندین سال کسب نتایج ناامید کننده، آرسنال به صدر جدول لیگ برتر بازگشته و سلطه منچسترسیتی و لیورپول را تهدید کرده است.
شاگردان میکل آرتتا به لطف عملکرد درخشان و قدرتمند اودگارد توانستند فاصله خوبی با سیتی رده دومی ایجاد کنند. کاپیتان آرسنال تنها 24 سال سن دارد و اکنون رهبر رقابتی ترین لیگ فوتبال جهان شده است.

براهیم، ​​حکیمی و اودگارد به خاطره ها پیوستند. این بازیکن نروژی تصمیم گرفت به تیمی در دسته دوم فوتبال اروپا برود تا فرصت بازی پیدا کند که در رئال به دست نیاورد. احتمالاً رئال در این مدت انتظار چنین نمایش هیولا و درخشانی از مودریچ نداشت و قهرمانی هایی که به دست آوردند ثابت کرد که حق با آنها در کوتاه ترین زمان بود. باید ببینیم در دراز مدت چه اتفاقی خواهد افتاد.

1787125


سرویس خبر شماره: 1862842
14 ژانویه 1401 @ 1:56 ب.ظ
1.4K |

0نقطه نظر

این حرکت اقتصادی موفق جنبه دیگری هم داشت که در واقع یک شکست ورزشی طولانی مدت با از دست دادن یک بازیکن خاص بود زیرا اودگارد بهترین نماینده مدل جدید ورزشی و گل ارزشمند آنها در خط هافبک بود که برای اشرف حکیمی نیز اتفاق افتاد.

1541162

مارتین اودگارد هافبک نروژی در چند فصل گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

سفر اودگارد: از طرد شدن در رئال تا ژنرال در آرسنال

رئال مادرید این بازیکن 16 ساله را تنها با 2.8 میلیون یورو در سال 2015 خرید و در نهایت او را به قیمت 40 میلیون یورو فروخت. سودی نه چندان چشمگیر که کمک زیادی به حسابرسی این باشگاه در روزهای سخت کرونا کرد. او فقط 11 بازی انجام داد و 489 دقیقه بازی کرد.

او ابتدا با زین الدین زیدان روبرو شد که اعتماد کافی به او نداشت، کمی به او تکیه کرد، اما بعد روی نیمکت تبعید شد و در نهایت بازیکنان درخشانی مانند مودریچ و کروس را مقابل خود دید به طوری که حتی فدریکو والورده و ایسکو نیز به او ترجیح داده شدند.
کارلو آنچلوتی نیز در آگوست 2021، زمانی که اودگارد به لندن رفته بود، آخرین حرف را در رئال مادرید زد: “به او گفتم که 8 بازیکن در پست او هستند و در حال حاضر جایی برای او وجود ندارد.”