مشخص شد کت تن کیست/ دوپینگ ما به خاطر قولی بود که به ملیکا دادیم/ می دانیم علیه ما چه می گویند…


جشن قهرمانی خاتون در یک تقارن غیرمنتظره در زادگاه ملیکا محمدی در شیراز برگزار شد و در غیاب این ستاره فقید جام قهرمانی را همتایانش بالای سر بردند. بمی ها به دلیل کسب دهمین قهرمانی تاریخ لیگ، در مراسم قهرمانی، یک ستاره روی لوگوی خود داشتند و اکنون به عنوان اولین تیم تمام ستاره در فوتبال باشگاهی بانوان به حساب می آیند.

خاتون بام با 46 امتیاز اول، بندر انزلی ملوان با 43 امتیاز دوم، شهرداری سیرجان با 38 امتیاز سوم و سپاهان اصفهان با 33 امتیاز چهارم شدند.

آمار شگفت انگیز خاتون بام

دهمین قهرمانی خاتون در شرایطی به دست آمد که این تیم مانند فصول گذشته تمامی عناوین تیمی را به دست آورد! خاتون در این فصل و پس از انجام 17 مسابقه موفق به زدن 69 گل شد! یعنی بهترین خط حمله لیگ متعلق به شاگردان مرضیه جعفری با اختلاف 25 گل بیشتر از دومین خط حمله برتر که متعلق به ملوان بندرانزلی بود! آنها همچنین با دریافت تنها 7 گل در 17 بازی بهترین خط دفاعی لیگ را داشتند و این در شرایطی است که بعد از هفته پنجم سه بازیکن تاثیرگذار و ملی پوش را در خط دفاع و روی خط دروازه به دلیل تصادف از دست داده بودند. خاتون در مجموع 18 هفته در 13 مسابقه پیروز شد و در 4 دیدار با تساوی به پایان رسید. نقطه عطف و عملکرد قابل توجه خاتون این بود که برای سومین فصل متوالی هیچ تیمی موفق به شکست آنها نشد.

یه خانم معمولی

هفته آخر قهرمانی در تعیین گلزن این رقابت ها اهمیت ویژه ای داشت چرا که زهرا قنبری و افسانا چترانور 15 گل به ثمر رساندند و آماده حضور در هفته پایانی بودند. زهرا قنبری موفق شد 4 گل به حریف شیرازی بزند و افسانا چترانور نیز 4 گل برای ملوان به ثمر رساند تا با 19 گل آقای گل لیگ شود. قنبری که تجربه کسب 8 عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ برتر فوتبال را دارد، توانست برای چهارمین بار در این فصل به عنوان آقای گلی دست یابد و رکورد خود را دست نیافتنی تر کند. قنبری با ثبت 281 گل، بهترین گلزن تاریخ مسابقات است!

با زهرا قنبری درباره قهرمانی خاتون بام، خانم گلی و بهترین بازیکن فصل گپی داشتیم.

زهرا قنبری

فصل شانزدهم لیگ با تمام اتفاقات تلخ و شیرینش به پایان رسید!
فصل بسیار سختی بود. عزادار ملیکا شدیم و بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی را از دست دادیم. تیم ها همگی در شرایط بسیار خوبی وارد لیگ شدند و تا آخرین لحظه مشخص نبود که کدام تیم می تواند جام قهرمانی را کسب کند، اما همدلی و قولی که به ملیکا دادیم به ما قدرت کسب جام دهم را داد.

البته قهرمانی بدون شکست به دست آمد.
این رکوردی است که برای سه فصل شکسته نشده است. ما بهترین خط حمله و دفاع را داشتیم. این عناوین بی اهمیت نیستند. در طول فصل صحبت های زیادی از تیم های مختلف در مورد اینکه چرا ما مصدوم نمی شویم! اما باور کنید خیلی از بازیکنان ما مصدوم بودند و با درد بازی می کردند چون با از دست دادن ملیکا و غیبت زهرا و بهناز نتوانستیم بازیکنان را جایگزین کنیم و فشار زیادی روی همه بود. بنابراین با همان مصدومیت و درد به کارمان ادامه دادیم چون به تیم، مربی و باشگاه متعهد بودیم. همدلی و دوستی تک تک ما و خانم جعفری عاملی شد تا با غیرت خاصی به کارمان ادامه دهیم. مچ دستم و آشیلم درد می کرد اما این باعث نشد از هدف و قولی که به ملیکا داده بودم دور شوم. خدا خودش شرایط ما را می دانست و قضاوت ها را می شنید، اما به ما کمک کرد تا به این قهرمانی برسیم و فصل را با ملایمت و مهربانی برای ما به پایان رساند.

گفته می شد داوران به نفع خاتون بام تعصب داشتند و دوپینگ می کردند؟
تمام این سخنرانی ها در طول فصل شنیده شده است. هدف ما بزرگتر بود و به این بحث ها توجه نکردیم. قضات هم مانند دیگران انسان و خطاپذیر هستند و ممکن است اشتباه کنند. آیا این خطاها در بازی ما با پالایش گاز ایلام اتفاق نیفتاده است، اما در مورد آن صحبت کردیم؟! همیشه یک طرف ورزش می برد و طرف دیگر می بازد، اما مهم این است که از اخلاق انسانی دور نشویم و تلاش دیگران را زیر سوال نبریم! دوپینگ ما تلاش و همدلی تیم، حاصل تمرینات فشرده و عملکرد خوب در زمین بود. همیشه می گویند به پای هر آدم موفقی سنگ می اندازند، اما مهم این است که راه خود را درست دنبال کنید.

زهرا قنبری فوتبالیست است

عدم حضور پالایش گاز ایلام در بازی برگشت فرصت تعیین تکلیف خانم گلی را از شما سلب کرد.
واقعیت این است که فصل گذشته که سه چهار تیم مقابل خاتون بم حاضر نشدند، در آخرین دیدارها این عنوان را از دست دادم، اما امسال تا آخرین روزها در صدر بودم، اما زمانی که تیم ایلام نشد. بیا، کارم سخت تر شد و یک فرصت دیگر به دست آوردم که نداشتم. اگرچه با فوت ملیکا و تدابیر خانم جعفری به خط دفاعی و هافبک عقب رانده شدم و این مشکل شانس را از من گرفت اما همچنان در دیدار مقابل شیرازی از هم تیمی هایم تشکر می کنم که به من کمک کردند بازی فوق العاده ای داشته باشم. سال با تیم قهرمانی و کسب عنوان بهترین بازیکن و خانم گل. اگر به آمار نگاه کنید، می بینید که حدود 8-9 پاس گل در آمار من وجود دارد، اما چیزی که برای من مهم بود قهرمانی تیمی بود.

تو بهترین بازیکن سال شدی.
من خودم متوجه تفاوت رای در برنامه شدم و آن را به فال نیک گرفتم. باید از مردم خوب کشورم که به من رای دادند تشکر کنم. خیلی خوشحال شدم که با درصد بالایی انتخاب شدم.

بسیاری فکر می کنند که شما بازیکن اخلاقی بهتری هستید.
من همیشه سعی می کنم به اخلاق حرفه ای در این زمینه احترام بگذارم. من به هم تیمی ها، پیشکسوتان و مردم کشورم احترام می گذارم و خوشحال می شوم شما هم این نظر را داشته باشید.

چرا زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی در مراسم قهرمانی حضور نداشتند؟
با اعلام اسامی برای دریافت مدال، نام آنها ذکر شد، اما نتوانستند در مراسم شرکت کنند، زیرا همچنان درگیر معالجه خود هستند. امیدوارم هرچه سریعتر به سلامت کامل برگردند و به زودی شاهد عملکرد آنها در مستطیل سبز باشیم.

باشگاه دریایی انزلی علیه باشگاه خاتون بام بیانیه ای صادر کرد و قهرمانی شما را زیر سوال برد; جوابی برای این نداری؟
من مطمئن هستم که خانم نظامی (مسئول سازمان لیگ) کار خود را می داند و قوانین را کاملاً می داند. مهم این بود که بدانیم تیم قهرمان کیست. بعد از قهرمانی چطور میشه این اعلامیه رو داد؟ ما هم خیلی چیزها را می دانیم، اما آیا دهانمان را باز کرده ایم؟ تیم ما روی برد و بازی تمرکز کرد و به آن رسید. باید گفت که در این زمانه و عصر، مردم اغلب پشت سر خدا حرف می زنند، پس بهتر است حواس خود را به کار خود داشته باشید!

قبل از آخرین بازی شایعاتی مبنی بر اینکه خانم جعفری قرار است مدیریت خاتون بم را ترک کند و به تیم دیگری بپیوندد به گوش می رسید. درسته؟!
تیم بام برای خانم جعفری مثل فرزندش است. من فکر نمی کنم او بم را ترک کند تا زمانی که دیگر تیم سازی در این شهر وجود نداشته باشد. تا جایی که من می دانم این یک تخلف رسانه ای است که برخی به آن اشاره کرده اند. به نظر من بم و خانم جعفری را نمی توان از هم جدا کرد.

آیا زهرا قنبری در تیم خاتون بم می ماند؟
اولویت اول من خاتون بام خواهد بود اما چون قرارداد دو ساله ام رو به اتمام است باید ببینیم چطور پیش می رود اما بم برای من اولویت اول است.

آخرین کلمه؟
هرچه دارم حاصل دعای پدر و مادرم است. من از آنها قدردانی می کنم و دستانشان را می بوسم.

این مصاحبه را نیز بخوانید: عاطفه رمضانی: من استقلالی هستم و این بازیکن را دوست دارم/ همیشه پشت سر تیم های بزرگ زیاد حرف می زنیم



سرویس داخلی اخبار فوتبال