بهویی: بله، این بند خاص در قرارداد من وجود دارد


سرویس خبر شماره: 2001737
23 فوریه 1402 در 10:55 ب.ظ.
4.5 هزار |

5نقطه نظر

اولین مصاحبه مهاجم سوئدی در ایران

نبیل باهویی در مصاحبه ای صریح به سوالات و ابهامات پیرامون قراردادش پاسخ می دهد.

بهویی: بله، این بند خاص در قرارداد من وجود دارد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، نبیل باهویی، مهاجم سوئدی پرسپولیس این روزها در حالی که نامش به عنوان بازیکنی مازاد در فضای مجازی مطرح شده بود، دور از سروصدا با قرمزها تمرین می کند تا بازی دوم را تدارک ببیند. نیم فصل این بازیکن بعد از مدت ها سکوت خود را شکست و در مورد مسائل مختلف صحبت کرد و مسائلی را فاش کرد.

گفت و گو با این مهاجم سوئدی را در ادامه می خوانید:

* نبیل ابتدا سوال اصلی را مطرح می کنیم. حتما در فضای مجازی شنیده اید که صفحات مختلف شما را زائد اعلام می کنند. آیا تو چیزی در این باره می دانی؟
(با خنده) چه کسی این را اعلام کرد؟ من خیلی فضای مجازی را دوست ندارم، یعنی از ابتدای حضورم در تیم، به توصیه امیر که برایم مثل برادر است، ترجیح دادم به فضای مجازی و تمرکز زیاد توجه نکنم. در مورد بهبود شرایط خودم .

*اما حتماً اسمش را شنیده اید.
من بازیکن پرسپولیس هستم و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ام و برای نیم فصل دوم آماده می شویم.

* در روزهای اخیر وجود یک بند در قرارداد شما خبرساز شده است. برخی گفته اند به دلایلی باشگاه به دروغ ادعا کرده که در قرارداد شما بندی وجود دارد و در صورت نارضایتی سرمربی قرارداد شما فسخ می شود!
(با خنده) من سوال شما را متوجه نشدم. چرا باشگاه باید دروغ بگوید؟ من نمی فهمم چرا؟

*ظاهرا دلیل این بحث ها فشار بر مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است.
من اطلاعی ندارم و در این مورد اطلاعاتی ندارم. اما مطمئن باشید من حقیقت را می گویم. مدیر عامل در تمامی امور مربوط به من حرفه ای عمل کرد.

1937638

*پس خودت جواب بده. آیا چنین بندی در قرارداد شما وجود دارد؟
بله وجود دارد. این را صادقانه می گویم. البته اگر اینطور هم نبود، اگر بعد از نیم فصل نمی توانستم نظر مربی را بگیرم، خودم به آنجا می رفتم. این حق هر مربی است که بازیکنی را در لیست خود داشته باشد که مطابق با سلیقه او باشد.

*با این حال در پرسپولیس می مانی؟
به عنوان یک بازیکن نمی توانم به این سوال پاسخ دهم. من با پرسپولیس قرارداد دارم و تمرینات خود را با سرمربی جدید دنبال می کنیم تا برای قسمت دوم فصل و شادی و قهرمانی پرسپولیس در پایان فصل آماده شویم.

*در رابطه با مبلغ قرارداد شما بحث دیگری مطرح شد. گفتند قرارداد فصل گذشته کمتر از 100 هزار دلار بوده اما امسال چند بار با پرسپولیس قرارداد بستید؟
(می خندد) یعنی من تیم بزرگ سوئدی AAK را برای صد هزار دلار در کشورم ترک کردم؟ واقعا جالب است. هر کسی که این کلمات را ذکر کرده باشد می تواند با یک جستجوی ساده در مرورگر رزومه من را ببیند و هر کسی که فوتبال بلد باشد قیمت بازیکنی با چنین رزومه ای را می فهمد.

* مبلغ قراردادت چقدر بود؟
بحث مبلغ قرارداد یک موضوع کاملا شخصی است اما حالا که می خواهید بدانید آن را می گویم. من با قطر 300 هزار دلار به مدت 4 ماه قرارداد داشتم.

*می‌توانیم ببینیم؟
(می خندد) اشکالی ندارد، به شما نشان خواهم داد.

* حضورت در پرسپولیس را چطور می بینی؟
اول از همه این را بگویم که من سال ها در تیم های برتر کشورم بازی کردم، به تیم ملی راه یافتم و در کنار زلاتان و دیگر بازیکنان بزرگ سوئدی برای تیم ملی بازی کردم. من در بوندسلیگا و هامبورگ بودم، در الاهلی عربستان بازی کردم و اکنون در بهترین تیم ایران و پرطرفدارترین تیم آسیا بازی می کنم. در ابتدای مراجعه متاسفانه مبتلا به کرونا شدم و چند روزی در قرنطینه بودم و بدنم به شدت ضعیف شده بود. بعدها که به پرسپولیس پیوستم تمرینات شدید قرآنی را پشت سر گذاشتم و در تمرینات بدنسازی شدید شرکت کردم و به دلیل آنالیز بیش از حد بدنم دچار مصدومیت جزئی شدم. کم کم توانستم با تیم کنار بیایم. بار دوم که مصدوم شدم در بازی با نساجی در ترکیب اصلی بودم و در زمان گرم کردن قبل از بازی مصدوم شدم اما رفته رفته شرایطم بهتر شد. از طرفی من اولین بازیکن سوئدی بودم که به ایران آمدم و خانواده ام خیلی استرس داشتند، اما خارج از ایران شرایط طوری نبود که می گفتند. مردم ایران واقعا گرم بودند اما به هر حال حضور در تیم جدید استرس و شرایط خاص خودش را داشت.

* از عملکردت در تیم راضی بودی؟
با این تفاسیری که گفتم یک گل کاملا سالم زدم اما داور آن را مردود اعلام کرد. بعد از آن یک پنالتی داشتم که گلیسیانی زد و یک پنالتی که داور در دربی نگرفت و یک گل هم زدم که متأسفانه در این مسابقه پیروز نشدیم. در ضمن من هم به تیرک زدم. شاید اگر تمام این صحنه ها را به تنهایی تمام می کردم، پنج ساله می شدم و به جای سوال اول از من می پرسیدی که آیا قصد تمدید قرارداد با پرسپولیس را داری یا نه؟

* در تیم های قبلی نشان دادی که از روی نقطه پنالتی خوب گلزنی می کنی؟
من یک پنالتی گرفتم اما دوست خوبم جورجی آن را تبدیل به گل کرد. اگر دوباره این اتفاق بیفتد، هر بازیکنی که مربی صلاح بداند، پنالتی خواهد گرفت.

* این مشکلات را کنار بگذاریم. اردوی امارات چطور بود؟
اردوی بسیار خوبی بود و همه امکانات در اختیار ما بود. در این مدت تمرینات خوبی داشتیم و برای نیم فصل دوم آمادگی کامل داریم.

1930877

* تغییرات درون کادرفنی پرسپولیس را چطور می بینید؟
به عنوان یک بازیکن نمی توانم نظر بدهم و برای یحیی گل محمدی آرزوی موفقیت کنم. اسمار هم شرایط تیم نخبه را کاملاً می داند و نه تنها من، بلکه همه بازیکنان را می شناسد. مطمئن باشید برای قهرمانی خواهیم جنگید.

*بازیکنانی که به تیم اضافه شده اند را چگونه می بینید؟
همه افراد رزومه خوبی دارند و کیفیت خوبی دارند که قطعا به تیم ما کمک خواهد کرد.

* از زندگی در ایران صحبت کنید.
همانطور که گفتم اولین بازیکن سوئدی ایران بودم. تصوری که در اروپا از زندگی و شرایط زندگی در ایران دارند با واقعیت بسیار متفاوت است. من اینجا نه جنگی ندیده ام و نه برخورد بدی. تنها چیزی که دیده ام مهمان نوازی و مهربانی و دوستی مردم ایران است و مطمئن باشید سالیان سال از مردم مهربان و خونگرم ایران صحبت خواهم کرد.

* رقابت برای قهرمانی را چگونه می بینید؟
قطعا پرسپولیس همچنان یک رقیب است.

مجله اخبار فوتبال داخلی