سرمربی پرسپولیس مثل مورینیو و سرمربی تاریخی میلان



اسمار سرمربی برزیلی پرسپولیس که روزهای فوق العاده ای را در این تیم سپری می کند در جدیدترین مصاحبه خود نکات جالبی را بیان کرد. او مدعی شد که هیچ استعدادی برای بازی کردن فوتبال ندارد و هرگز یک فوتبالیست حرفه ای نبوده است. عثمر در این خصوص گفت: من هم مثل همه بازیکنان عاشق فوتبال بودم اما وقتی 16-17 ساله بودم متوجه شدم استعداد زیادی برای فوتبال ندارم. موفقیت و پیروزی برزیل در المپیک بسیار مهم بود. برای من مهم است، و این انگیزه من برای ورود به مربیگری است. شاید یک فصل فوتسال بازی کرده باشم اما هیچ وقت فوتبالیست حرفه ای نبودم و از سال اول دانشگاه کار در تیم بین المللی را شروع کردم.

شاید بسیاری از مربیان مشهور دنیا فوتبالیست های حرفه ای بوده اند و بسیاری از کارشناسان معتقدند که یک مربی خوب باید قبلا یک فوتبالیست حرفه ای بوده است. این در حالی است که در دنیای فوتبال نمونه هایی مشابه سرمربی پرسپولیس وجود دارد. مربیانی که فوتبالیست های معروف و حرفه ای نبودند، اما مربیان بزرگی شدند و عناوین زیادی کسب کردند. مورینیو سرمربی معروف پرتغالی یکی از افرادی است که کار خود را در فوتبال به عنوان مترجم بابی رابسون آغاز کرد و سپس سرمربی شد و جام های زیادی را به دست آورد. آریگو ساکی، یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال، اصلا فوتبالیست حرفه ای نبود.

بهترین مربی تاریخ باشگاه میلان که با این تیم عناوین فوق العاده زیادی کسب کرد، هرگز به صورت حرفه ای فوتبال بازی نکرد، اما تقریباً تمام جام های ممکن را در رده باشگاهی به دست آورد. او یک بار با ایتالیا نایب قهرمان جهان شد. رافائل بنیتز، کریستوف دام و مائوریتزیو ساری دیگر مربیان مطرحی هستند که فوتبالیست های حرفه ای نبودند اما به مربیان بزرگی تبدیل شدند. در مورد ساری جالب است بدانید که او قبل از ورود به عرصه مربیگری کارمند بانک بوده است. اسمار که چند دوره کوتاه سرمربیگری را برعهده داشت، حالا با پرسپولیس یک مدعی جدی قهرمانی محسوب می شود و در این فصل فرصت کسب دو جام را دارد. او تا به حال به عنوان سرمربی موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است و امسال این فرصت را دارد که اولین جام سرمربیگری خود را با پرسپولیس کسب کند.

بیشتر بخوانید: بد رفتاری تحقیرآمیز اسمار با شنیدن نام کریستیانو رونالدو/خب مسی! + ویدیو



سرویس داخلی اخبار فوتبال