مورایس: من کسی را مورد انتقاد و سرزنش نمی‌گذارم


سرویس خبر شماره: 2014968
28 آوریل 1403 در 8:39 ب.ظ.
1.5 هزار |

23نقطه نظر

من همیشه برای انتخاب کادرم به زمان زیادی نیاز داشتم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ضمن صحبت از هواداران و درک ناراحتی آنها گفت که سعی می کنم با پیروزی آنها را خوشحال کنم.

مورایس: من کسی را مورد انتقاد و سرزنش نمی‌گذارم

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، خوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار معوقه هفته دوم نیم فصل دوم که به دلیل حضور طلایی ها به تعویق افتاد. بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا در زمانی که تحت فشار زیادی قرار داشت و دو مربی به تیمش اضافه شدند صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: شب خوبی برای شما آرزو می کنم. به کنفرانس دیگری خوش آمدید. با حضورت من را به یاد مسابقات لیگ قهرمانان انداختی. داشتن اتاقی پر از خبرنگاران فوتبال همیشه جذاب است و من همیشه امیدوارم پسر جوانی که در آنجا نشسته می تواند خبرنگار خوبی شود.

وی در ادامه درباره شرایط فنی این دیدار گفت: یک دربی یک بازی بسیار خوب برای شهر اصفهان. بازی با کیفیت بالا دو باشگاه سنتی خوب. امیدوارم بازی فردا یک مسابقه با کیفیت برای هواداران باشد.

2011545

اولین سوال مورایس در مورد اضافه شدن جلال امیدیان و میگل تکسیرا بود. سرمربی سپاهان در پاسخ به اینکه آیا اضافه شدن آنها به درخواست او بوده است، گفت: سوال در مورد بازی نیست، اما پاسخ به آن دشوار نیست. خب آقای تکسیرا در شروع فصل این فرصت را پیدا کرد که در امارات به کارش ادامه دهد و این فرصت خوبی برای او بود. او یکی از اعضای مهم کادرفنی ما بود، چون اطلاعات خوبی داشت و از قبل هم شناخت خوبی از فوتبال ایران و بازیکنان ایرانی داشت.

وی سپس اضافه شدن جلال امیدیان را اینگونه توضیح داد: نفر دوم یک مربی ایرانی است که باشگاه از ابتدای فصل با او تماس گرفته است. هنوز منتظر فرصت بودم تا ببینم چه زمانی می توانیم مربی ایرانی اضافه کنیم. علاوه بر این یک مربی ایرانی دیگر به نام فیزیولوژیست در کادر فنی داریم به نام کیوانیان. آنها به طور رسمی به بازیکنان ارائه نشده اند. اما من آنها را دیدم و صحبت کردیم و به زودی به بازیکنان ارائه خواهند شد. فردی با شخصیت، خوب و شایسته. باشگاه هم بررسی کرد و خیلی خوشحالم که چنین مربی ای به تیم ما اضافه شده است.

سوال بعدی موریس این بود که آیا سپاهان در این روزهای شلوغ از پس تیم محمد ربیعی برمی آید یا خیر و او در پاسخ به این سوال: من از برنده شدن خبر ندارم من فرزند خدا هستم، اما نمی دانم. اما می دانم که این یک مسابقه رقابتی خواهد بود که سعی می کنیم با کمک هواداران پیروز شویم.

سوال بعدی موریس بار دیگر مربوط به اضافه شدن دستیار ایرانی به تیمش و یادآوری خاطراتی از دوران حضورش در کره جنوبی بود. مورائیس در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب دستیارش برای جانشینی او در کره جنوبی باعث شده تا اینقدر در مورد اضافه شدن سرمربی ایرانی تردید داشته باشد؟ سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال گفت: فکر می کردم همیشه برای شناختن افرادی که می خواهم به تیمم اضافه کنم به زمان نیاز دارم. خوب، دانستن کیفیت و دانش یک فرد به عنوان کمک مربی بسیار مهم بود. به خصوص کسی که در چندین باشگاه مربیگری کرده است به تیم اضافه شده است. در تهران، اصفهان، اراک. من به او خوش آمد می گویم؛ فردی که حتی با بسیاری از بازیکنان ما کار کرده و همبازی و بازیکن سابق باشگاه بوده است. او در این باشگاه کمک مربی بود و فکر می کنم چنین فردی می تواند به ما کمک کند.

سوال بعدی موریس این بود که اگر سپاهان فردا در دیدار مقابل ذوب آهن پیروز شود 42 امتیازی می شود و دقیقا همین تعداد امتیازی است که سپاهان فصل گذشته با همین تعداد بازی کسب کرده بود. وی سپس در پاسخ به این سوال که چرا در شرایط مشابه سپاهان اینقدر مورد انتقاد قرار می گیرد، به شوخی پاسخ داد: شاید چون امسال موهایم بلند است (می خندد). من زیاد نگران آن نیستم زیرا زندگی را متفاوت می بینم. در زندگی فوتبالی منتقدانی وجود دارد. با توجه به شکست ها، تساوی ها و نتایج متوالی بیشتر. ممکن است گروهی از طرفداران از چنین نتایجی راضی نباشند. حتی ممکن است افرادی در باشگاه ها باشند که با انتقادات خود در مرکز توجه قرار گیرند. من سال ها در فوتبال بودم و در باشگاه های بزرگی بودم که حتی مدیران عامل، مدیران ورزشی، مربیان و بازیکنان را به خاطر این مسائل تغییر دادند. حتی شایعات زیادی هم وجود داشت. اما به هر حال اگر اسمش را بگذاریم تئاتر فوتبال بخشی از یک تئاتر فوتبال است و چیزی است که وجود دارد و باید جلو برویم. شما باید جلو بروید.

2011550

سوال بعدی مورایس در مورد ضعف خط حمله سپاهان بود که موفق به تبدیل موقعیت ها به گل نمی شود. سرمربی سپاهان با ابراز تعجب از این سوال، آن را متفاوت خواند و اینگونه پاسخ داد: یه سوال متفاوت گاهی از ما انتقاد می کنند که دفاع نکردیم و گاهی به خاطر گل نزدن. می توان گفت گاهی اوقات بازیکنان استراحت لازم را نداشتند و نتوانستند موقعیت ها را به گل تبدیل کنند. گاهی اوقات به خودخواهی بازیکنی برمی گردد که می توانست در آن لحظه تصمیم بهتری بگیرد. شلیک کنم یا نه یا انتخاب دیگری و بهتر داشته باشم. گاهی اوقات گل می زدیم، اما در همان مسابقه موقعیت های زیادی نداشتیم. ببینم فردا چی میشه و من هنوز باید قبول کنم. به همین دلیل به بازیکنان فشار بیشتری وارد کردیم و بیشتر تلاش کردیم. ببینیم فردا چی میشه

مورایس در قسمت آخر به نفع شاگردانش به شرح زیر صحبت کرد: همه بازیکنان تمام تلاش خود را می کنند تا بر مشکلات غلبه کنند. برخی از هواداران ناراضی هستند. امیدوارم بتوانیم با هم شرایط را بهتر کنیم. من نه انتقاد و نه سرزنش می کنم و به آنها حق می دهم، امیدوارم بتوانیم با نتیجه خوبی از مشکلات عبور کنیم.

مجله اخبار فوتبال داخلی