پرسپولیس و استقلال تحویل گرفتند/ با مالکان جدید سرخابی ها آشنا شوید



به نظر می رسد رویای واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و کنار گذاشتن مالکیت مشترک وزارت ورزش و جوانان رو به پایان است. در روزی که پیشنهاد رسمی 85 درصدی سهام دو تیم در فرابورس منتشر شد، حالا خبرهای جالب و مکمل دیگری به گوش می رسد.

همانطور که قبلا گفته شد و در اولین اقدامات انجام شده برای واگذاری دو تیم، هلدینگ خلیج پرسیک به عنوان متقاضی خرید سهام استقلال و سازمان تامین اجتماعی به عنوان متقاضی اصلی واگذاری سهام پرسپولیس معرفی شدند، اما به دلیل برخی از دلایل و مشکلات این اتفاق نیفتاد.

سپس بانک های ملت و تجارت متوجه شدند که این موضوع در فضای مجازی نیز واکنش هایی را برانگیخت و هواداران استقلال با هشتگ شروع به اعتراض کردند و خواستند سهام باشگاه خود را به همین هلدینگ خلیج فارس واگذار کنند که به نظر می رسد اقدام مثبت و خوبی باشد. . در این رابطه. زمینه حذف شده است.

بر اساس اخبار به دست آمده، پس از جلسات متعدد، تکلیف واگذاری سهام دو باشگاه مشخص شد که طی آن، پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از چهار بانک و آبی پوشان به هلدینگ نفت خلیج پرسیک واگذار می شود. .

به این ترتیب 40 درصد از سهام پرسپولیس به بانک شهر می رسد و این بانک با دو کرسی مدیریتی بیشترین سهم از سهام و هیات مدیره پرسپولیس را در اختیار خواهد داشت.

همچنین سه پانزده درصد سهام (مجموعاً 45 درصد) بین بانک‌های ملت صادرات و تجارت تقسیم می‌شود و هر کدام یک کرسی در هیئت مدیره پرسپولیس خواهند داشت.

استقلال به هلدینگ خلیج پرسیک فروخته می شود که باید 2 هزار میلیارد تومان به دولت بپردازد.

همچنین از این بانک ها و هلدینگ ضمانت هایی برای شرکت در مناقصه دریافت شد تا واگذاری به صورت رسمی انجام شود.

بیشتر بخوانید: تبادل نظر استقلال و پرسپولیس / جزئیات نحوه و شرایط انتقال مغربی ها + سند



سرویس داخلی اخبار فوتبال