پای این بازیکن استقلال به تاریخ جدال نکونام و خطیر باز می شود


استقلال در بازار نقل و انتقالات زمستانی 2 خرید خارجی انجام داد که یکی از آنها جلال الدین مشاریپوف و دیگر بازیکن خارجی اضافه شده به لیست آبی ها رافائل سیلوا بود. مدافع برزیلی که پس از سرباز شدن سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در لیگ بیست و یکم به جمع آبی ها اضافه شد و توانست عملکرد درخشانی داشته باشد و تا پایان فصل گذشته در استقلال به کار خود ادامه دهد اما اختلافات مالی و عدم دریافت آن. درخواست ها باعث جدایی مدافع برزیلی شد.

سیلوا پس از تصمیم به جدایی از استقلال به کار خود در تیم دیگری ادامه نداد و نیم فصل از میادین غایب بود و تلاش این مدافع برزیلی این بود که بتواند آبی های پایتخت را به استقلال بیاورد. قرارداد امضا شده با استقلال، پرداخت کامل بدهی های این باشگاه را محکوم می کند. در این زمینه رافائل سیلوا توانست شکایت اولیه از استقلال را مطرح کند و در حال دریافت 900 هزار دلار مطالبات خود بود اما تغییر مدیریت در استقلال شرایط را تغییر داد.

سران جدید باشگاه استقلال با چراغ سبز کادرفنی به مذاکره با سیلوا رفتند و نه تنها شکایت این مدافع برزیلی لغو شد، بلکه آبی ها توانستند با رافائل سیلوا به توافق یک سال و نیم جدید برسند. و این مدافع برزیلی در فصل نقل و انتقالات زمستانی به آبی های پایتخت پیوست و تا پایان لیگ بیست و چهارم با استقلال قرارداد دارد. علاوه بر این، در حالی که به گفته مدیرعامل استقلال، علی خاطر، بر اساس مطالبات قبلی و قراردادهای مالی سیلوا، او در این 1.5 فصل تقریباً رایگان برای آبی ها بازی خواهد کرد و مبلغ 900 هزار دلار قبلی خود که قرار بود به شکل او باشد. در قالب قرارداد یک و نیم ساله خود با استقلال از آبی ها غرامت دریافت خواهد کرد!

پای این بازیکن استقلال به تاریخ جدال نکونام و خطیر باز می شود

بازگشت درخشان به ترکیب آبی ها

رافائل سیلوا پس از عقد قرارداد با استقلال از ابتدای نیم فصل به جمع آبی های پایتخت بازگشت و توانست 7 بازی متوالی در ترکیب استقلال انجام دهد که در این مدت آبی ها موفق به ثبت 5 بازی بی عیب و نقص شدند. . شیت ها در حضور سیلوا در قلب خط دفاعی شان. دروازه آنها تنها 3 بار برای امنیت باز شد تا با حضور مدافع برزیلی به خط دفاع آبی ها بازگردد. علاوه بر این، بازی های موفق او از زمین خودی تاثیر بسزایی در ایجاد موقعیت روی دروازه حریف داشت.

حرف خطیر مشکل ساز شده؟

رافائل سیلوا در 2 بازی اخیر استقلال در ترکیب آبی های پایتخت حضور نداشت. او در دوئل با مس رفسنجان 90 دقیقه نیمکت نشین شد و عملکرد نوسان آبی ها را در دفاع مشاهده کرد و 2 گل برای تیمش به ثمر رساند و این وضعیت در جدال با آلومینیوم اراک نیز تکرار شد. نکته جالب اینکه در دوئل با آلومینیوم آرمین سهرابیان به دلیل محرومیت در اختیار کادرفنی نبود اما با این وجود نکونام تصمیم گرفت سیلوا را 90 دقیقه روی نیمکت بنشیند! در این بین شک و تردیدهایی در مورد ماندن سیلوا روی نیمکت همچنان وجود دارد و برخی این نیمکت نشینی های سریالی را به حمایت همه جانبه مدیران باشگاه از سیلوا و اختلافات جدی با نکونام مرتبط می دانند. مدافع برزیلی آبی ها نیمکت نشین شد. با توجه به عملکرد موفق سیلوا در قلب خط دفاعی آبی ها، حضور او روی نیمکت به عنوان یک اتفاق غیرمنتظره تلقی می شود. باید دید کادرفنی استقلال در این مورد چه توضیحی دارد!

بیشتر بخوانید: من اگر کاپیتان استقلال بودم همین کار را می کردم/ شک نکنید عده ای دوست ندارند استقلال قهرمان شود/ استقلال نباید زیبا بازی کند فقط برد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال