خسروی: سود و زیان تیم در هیئت داوران برابر است


سرویس خبر شماره: 2014615
27 آوریل 1403 ساعت 11:20 ق.ظ.
3.2 هزار امتیاز خبر|

40نقطه نظر

با قضاوت در هفته های باقی مانده، این باید بهترین باشد

علی خسروی عملکرد داوران در هفته بیست و سوم قهرمانی را بی نقص دانست و معتقد است داوران باید در هفته های آینده بدون خطا سوت بزنند.

خسروی: سود و زیان تیم در هیئت داوران برابر است

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، علی خسروی داور بازنشسته فوتبال ایران و عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفتگو با “مجله اخبار فوتبال” در خصوص شرایط داوری هفته های پایانی لیگ برتر و حساسیت مسابقات گفت وگو کرد.

علی خسروی در ابتدای سخنان خود در خصوص حضور VAR در ایران گفت: در دربی خارج از خانه دو برنامه داشتیم، یک برنامه داوری با بیژن حیدری بدون VAR و برنامه دوم با مود فنادی فر با حضور VAR بود، اما در دربی برگشت فقط یک برنامه داشتیم و آن هم داوری با حضور VAR بود. و این خود پیشرفت بود اما در آینده با توجه به اینکه لیگ امکانات محدودی دارد عدالت باید برای همه تیم ها باشد نه تیم های خاص و باید دید در هفته های حساس پایانی تصمیم فدراسیون در این مورد چیست. اما نمی توانم نظر قطعی بدهم.

یکی از اعضای کمیته داوران فوتبال ایران گفت: هفته‌هایی بود که مقابل یک تیم اشتباه می‌کردیم، اما همان تیم هفته‌های بعد سود می‌برد، حتی تیمی بود که سه هفته متوالی شکست خورد، اما جدولی داریم که در نهایت، خطاها و سودی که تیم ها از طریق داوری به دست آورده اند برابر با کل است!

خسروی افزود: من تقریبا 43 سال است که داوری می کنم و این اتفاقات را در بوندس لیگا، لالیگا و لیگ برتر دیده ام. همیشه اینطور بوده است اما دلیلی ندارد که داوران ما اشتباه کنند. داوران وسط زمین با کوچکترین واکنشی مرتکب خطا می شوند اما در محوطه جریمه حتی یک ضربه هم انجام نمی شود.

خسروی افزود: داوران باید قضاوت کامل داشته باشند، تیم ها آماده نیستند، نتیجه نمی گیرند، داور را متهم می کنند و اظهارنظر می کنند، در هفته های آینده باید بهتر از همه هفته های سال های گذشته باشیم، نباید به کدام استان نگاه کنیم. در هفته های آینده بهتر بود، هر داوری باید خوب باشد. قضاوت باید هفته های متوالی به او سپرده شود و در سازماندهی داوری دقت کند.

او درباره عملکرد داوران در هفته گذشته در لیگ برتر صحبت کرد. سپاهان-نساجی، شمس-آذر-فولاد، هوادر-گلگهار به طور عالی سوت زدند، آلومینیوم-استقلال خطایی را که قابل چشم پوشی است، استقلال خوزستان و صنعت نفت بدون خطا توسط بیژن حیدری سوت زدند.

خسروی در صحبت های خود با بیان اینکه در دیدار مقابل پرسپولیس و ملوان داوری عملکرد خوبی داشت، با واکنش خبرنگار “مجله اخبار فوتبال” مبنی بر اینکه پنالتی به سود ملوان اعلام نشد، مواجه شد و ادامه داد: اجازه دهید بعداً در مورد آن با جزئیات صحبت کنم، مطمئن هستم که شما را متقاعد خواهم کرد که تصمیمات داوری درست بوده است، من از عملکرد داوری لیگ در هفته گذشته دفاع می کنم و فکر می کنم آنها کار خوبی کردند.

مجله اخبار فوتبال داخلی