کارشناس امور مالی معتقد است که یوفا قانون ضریب 10 ساله را برای UCL جدید حفظ خواهد کرد

کایران مگوایر، کارشناس امور مالی فوتبال، انتظار ندارد یوفا سیستم ضرایب 10 ساله را به عنوان بخشی از قالب جدید لیگ قهرمانان اروپا لغو کند و لیورپول را به عنوان باشگاهی که می تواند به درستی از آن بهره مند شود، بررسی کند.

هیئت حاکمه فوتبال اروپا اخیراً تغییراتی را در رقابت‌های باشگاهی پرچم‌دار خود تأیید کرد که در آن 36 تیم به جای 32 تیم فعلی، و لغو مرحله گروهی طولانی مدت به نفع یک مرحله لیگ که به طور غیررسمی «مدل سوئیس» نامیده می‌شود، تایید کرد.

همانطور که توسط ورزشکاران، فرمت جدید می تواند به طور واقع بینانه شاهد راهیابی پنج باشگاه لیگ برتر باشد که یک مکان بیشتر از چهار مکان فعلی برای باشگاه های انگلیسی است. اگر این تغییر برای فصل بعد ایجاد می شد، قرمزها در مسیر صعود به مسابقات بودند.

علیرغم برخی پیشنهاداتی که یوفا انجام خواهد داد سیستم ضریب 10 ساله خود را بررسی کنید که باعث می شود باشگاه هایی که در دهه گذشته در اروپا موفق بوده اند درآمد بیشتری کسب کنند. مگوایر فکر می کند که این حکم بحث برانگیز حفظ خواهد شد و انتقاد کرد که چگونه به نفع باشگاه های بزرگتر در قاره است.

او گفت فوتبال اینسایدر: فکر نمی‌کنم شانس زیادی برای لغو ضریب 10 ساله یوفا وجود داشته باشد. اگر به توزیع فعلی نگاهی بیندازید، آنها 30 درصد دریافت می کنند که بیش از حد به نظر می رسد.

“هدف از آن به وضوح محافظت از منافع نخبگان و محافظت از درآمد آنها است، در حالی که باشگاه هایی مانند لیورپول یک سال دور از رقابت ها هستند. از نقطه نظر سرمایه گذار، می توانید درک کنید که چرا آن را می خواهید، اما اساساً پرداخت چتر نجات با یک ‘p’ کوچک است.

“فرمت جدید پول بیشتری به همراه خواهد داشت، اما اگر باشگاه های نخبه بخواهند به همان نسبت کیک بزرگتری را دریافت کنند، ناامید کننده است. این یک ضربه برای باشگاه‌های مشتاقی است که تلاش می‌کنند به رقابت‌های اروپایی بروند.»

بیشتر بخوانید: (فیلم) فابیو کاروالیو با والی های خوشمزه در تمرین لیورپول به کلوپ یادآوری به موقع ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: 33 خرید برندان راجرز چه زمانی لیورپول را ترک کردند و از آن زمان چه کرده اند؟

ضریب 10 ساله در فصل 2021/22 سود زیادی برای لیورپول داشت، به طوری که این حکم 19.3 میلیون پوند از 89.2 میلیون پوندی را که آنها از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان در سال گذشته دریافت کردند، تشکیل می داد.آینه).

این سومین باری بود که آنها در پنج فصل به این مرحله می‌رسند، در حالی که در سال 2016 به فینال لیگ اروپا نیز رسیده بودند، که همه اینها به آنها کمک کرد تا در ضریب تاریخی نهم شوند.

حتی اگر قرمزها رقابت 2023/24 را از دست بدهند اما واجد شرایط برای اولین نسخه قالب جدید باشند، عملکرد 10 ساله تجمعی آنها به آنها درآمد سالمی می دهد.

در حالی که اگر یوفا این ضریب را برای لیگ قهرمانان بازنگری شده حفظ کند، لیورپول می تواند یکی از ذینفعان بزرگ باشد، قابل درک است که چرا مگوایر عادلانه بودن این حکم را زیر سوال برده است، که به نظر می رسد به نفع باشگاه هایی است که قبلاً به عنوان وزنه های سنگین اروپایی شناخته شده اند.

ذینفعان مختلف نظرات متفاوتی در مورد ضریب بر اساس قرار گرفتن در آن خواهند داشت، اما نکته اصلی برای تیم یورگن کلوپ این است که اگر LFC بخواهد درآمد باشگاه را به حداکثر برساند، ادامه صلاحیت برای مسابقات بسیار مهم است.

📚 EOTK Insider: دارنده دو مدال طلا که تنها مردی است که در دو نوبت جداگانه برای لیورپول و اورتون قرارداد امضا کرده است.

https://www.empireofthekop.com/2023/05/17/maguire-10-year-coefficient-uefa-champions-league/ منبع: