احتمال برگزاری حساس ترین دربی تاریخ پایتخت!


سرویس خبر شماره: 2014959
28 آوریل 1403 در 7:47 ب.ظ.
81.6 هزار امتیاز خبر|

117نقطه نظر

جدال استقلال و پرسپولیس برای تعیین قهرمان لیگ

اگر استقلال و پرسپولیس در پایان لیگ در تمامی امتیازات، تفاضل گل و گل های زده به تساوی برسند، برای تعیین قهرمان لیگ به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

احتمال برگزاری حساس ترین دربی تاریخ پایتخت!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، به نظر می رسد در صورت مساوی شدن امتیازات استقلال و پرسپولیس در پایان فصل شاهد جنجال بزرگی در سطح فوتبال کشور باشیم چرا که شب گذشته مشخص شد قانون استقلال را با پرسپولیس برابر و در رده بندی این تیم بالاتر می برد، حذف شده و در رقابت های لیگ برتر امسال خبری از قانون گل زده به حریف نیست.

در واقع از لیگ بیست و یکم به بعد بود که از قانون رودرروی برای تعیین جدول رده بندی لیگ برتر استفاده شد. بنابراین، اگر در پایان فصل دو یا چند تیم امتیاز مساوی داشته باشند، در این صورت بین این تیم ها قانون رودررو برای تعیین موقعیت آنها لحاظ می شود.

2011531

در آن فصل استقلال و پرسپولیس مدعیان اصلی قهرمانی بودند که دربی خارج از خانه به میزبانی آبی ها با تساوی بدون گل به پایان رسید و بازی برگشت به میزبانی سرخ ها با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در نتیجه شاگردان فرهاد مجیدی با گلی که در زمین حریف به ثمر رساندند در موقعیت بهتری نسبت به رقیب خود قرار گرفتند و بر اساس همین قانون بود که آبی‌ها در عرض 3 هفته تا پایان لیگ قهرمانی را به دست آوردند. لیگ و با وجود اختلاف 9 امتیازی با پرسپولیس.

اما امسال این قانون حذف شده و بحث گل های حریف ملاک نیست و فقط مزیت عددی در نتایج رودررو در نظر گرفته شده است. بنابراین، اگر تیمی در بازی رفت پیروز شود و بازی برگشت با تساوی به پایان برسد، تیمی که در بازی رفت پیروز شده است وضعیت بهتری خواهد داشت.

2011532

با این حال، هر دو دربی امسال و دیدارهای بیست و یکمین دوره قهرمانی با تساوی به پایان رسید. دربی به میزبانی استقلال بدون گل به پایان رسید و شهروردی به میزبانی پرسپولیس با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اما از امسال قانون گل های زده شده در خانه حریف حذف شده است، بنابراین اگر استقلال و پرسپولیس در پایان فصل امتیاز مساوی داشته باشند، سازمان لیگ تفاضل گل آنها را در جدول اصلی در نظر می گیرد.

اما نکته جالب ماجرا این است که اگر تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شود، شاهد یکی از حساس ترین و جنجالی ترین دربی های تاریخ خواهیم بود. در حال حاضر استقلال 31 گل زده و 12 بار دروازه این تیم باز شده است. این آمار نشان می دهد پرسپولیس 30 گل زده و 13 گل دریافت کرده است. گل های خورده و خورده هر دو تیم بسیار به هم نزدیک است و احتمال مساوی شدن امتیازات در پایان فصل و همچنین اختلاف گل ها و گل های مشخص شده توسط تیم وجود دارد. شاه بلوط.

سازمان لیگ در مصوبه امروز خود به صراحت اعلام کرده است که اگر دو تیم امتیاز، تفاضل گل و گل‌های زده یکسان داشته باشند و نتایج بازی‌های رودرروی آنها نیز یکسان باشد، باید تیمی را که در آن بازی می‌کند، مشخص کرد. بهترین رتبه را خواهد داشت. در جدول رده بندی نیز دیداری در زمین بی طرف بین آنها برگزار می شود.

یعنی اگر لیگ بیست و سوم به‌گونه‌ای به پایان برسد که استقلال و پرسپولیس در سه امتیاز، تفاضل گل و گل‌های زده به تساوی برسند، در دیداری فوق‌العاده حساس و جذاب به مصاف یکدیگر خواهند رفت که برنده آن خواهد بود. برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر.

2011530

در واقع دو تیم استقلال و پرسپولیس در یک شهر به مصاف هم می روند که در زمین بی طرف برگزار می شود. بی شک شاید این حساس ترین دربی تاریخ دو تیم باشد چرا که تا به حال اتفاق نیفتاده که تکلیف و سرنوشت یک فصل از مسابقات لیگ ایران در دیدار سرنوشت ساز استقلال و پرسپولیس مشخص شود. البته اگر این اتفاق بیفتد بعید است شهرورد تهران به زمین بی طرف منتقل شود و شاهد برگزاری این دیدار در ورزشگاه آزادی باشیم.

مجله اخبار فوتبال داخلی