استقلال به جای بیانیه علیه پرسپولیس یقه کمیته داوران را بگیرد/ رفتار باشگاه بویی از حمایت نکونام نمی دهد/ خطیر کارمند فدراسیون بود و با تاج دوست است!



علیرضا اکبرپور بازیکن سابق تیم استقلال در گفت و گو با خبروشی درباره پیروزی این تیم مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: فکر می کنم استقلال در یک دیدار بسیار سخت توانست 3 امتیاز مهم و مهم را در خارج از خانه کسب کند. با توجه به تساوی بازی قبلی مقابل مس رفسنجان، اگر این هفته هم امتیاز از دست می دادیم، با بردهای متوالی پرسپولیس در صدر جدول قرار نمی گرفتیم، به همین دلیل این برد از اهمیت بالایی برخوردار است. انتظار می رفت تیم آلومینیوم اراک با دفاع چندلایه و بازی فشاری مانع از رسیدن استقلال به دروازه شود اما با بازی موثر ابوالفضل جلالی و مهرداد محمدی در جناح چپ و راست استقلال و حضور پویا بلانکو در خط دفاعی. سوم اراکس، لایه های سفت دفاعی این تیم تقریباً باز بود و توانستیم به گل برسیم.

بهترین گلزن سال های اخیر استقلال درباره مهاجم آرژانتینی این تیم توضیح داد: باعث خوشحالی است که بلانکو بالاخره به فرم ایده آل مورد نظر کادر فنی رسیده و حالا هر هفته با گل هایش شرایط بهتری را ایجاد می کند. . وقتی بازیکنی نمی تواند گلزنی کند، تحت فشار است، اما وقتی این کار را می کند، از فشار فرار می کند و در نهایت بیشتر به تیم کمک می کند. نکته جالب در مورد بلانکو کمک به هافبک هاست. او مدام بین خط حمله و هافبک حرکت می کند و با گرفتن توپ و پاس دادن، علاوه بر ایجاد موقعیت برای خود، برای سایر بازیکنان استقلال هم فضاسازی می کند تا دروازه حریف را تهدید کند. او یک مهاجم حرفه ای است که در دو بازی اخیر دو گل با سر در شرایط سخت به ثمر رسانده است.

بازیکن پیشکسوت آبی پوشان تهران درباره انتقاد جواد نکونام از بحث داوران نیز بیان کرد: طبیعتا با اتفاقاتی که در هفته های گذشته به خصوص دو هفته اخیر رخ داد، نکونام باید از کمیته داوران و کمیته داوران عصبانی باشد. . کمیته در کنار اوست. در دیدار مقابل مس رفسنجان صحنه مشکوکی داشتیم که به نظر می رسید توپ استقلال از خط عبور کرده است. در همان هفته پرسپولیس یک گل آفساید زد و خطایی روی بازیکن ملوان انجام نشد که می توانست پنالتی پرسپولیس باشد. اگر این دو خطا را در نظر بگیریم باید دو امتیاز به استقلال اضافه کنیم و دو امتیاز از پرسپولیس کم کنیم. در این صورت قطعا فاصله استقلال و پرسپولیس در بالای جدول امتیازی نبود.

اکبرپور خاطرنشان کرد: آنچه عجیب است این است که باشگاه استقلال به نفع نکونام مقابل پرسپولیس اظهارنظر می کند در حالی که باشگاه پرسپولیس کاری در این مورد ندارد اما کمیته داوران و بازیکنان فدراسیون می توانند در خصوص اشتباهات داوری تصمیمات مهمی بگیرند. در هفته های مختلف . به نظر من اگر باشگاه استقلال بخواهد بیانیه ای بنویسد باید خطاب به آقای افشاریان رئیس کمیته داوران و فدراسیون فوتبال باشد. این نوع واکنش ها بوی حمایت از نکونام را نمی دهد، بلکه تنش اطراف تیم را بیشتر می کند تا افرادی مثل درویش علیه جواد موضع بگیرند در حالی که جواد چیز دیگری می گوید.

وی افزود: استقلال برای چندمین بار به جای تقصیر فدراسیون و افشاریان، پرسپولیس را مقصر می داند در حالی که تیم پرسپولیس و مسئولانش هیچ نقشی در مشکلات داوری استقلال ندارند. شاید چون آقای خطیر قبلاً کارمند فدراسیون بوده و با مهدی تاج و بقیه آقایان دوست است، نمی خواهد چیزی به آنها بگوید، در حالی که اگر می خواهد از وضعیت داوری دفاع کند، باید از داوری انتقاد کند. کمیته و عدم تمرکز روی اشتباهات داوری برای پرسپولیس.



سرویس داخلی اخبار فوتبال