زوج مقابل استقلال با خارجی ها/ دلیل اصلی موفقیت و درخشش مهاجم آرژانتینی چه بود؟



با آمدن جلال الدین مشاریپوف در اواسط فصل نقل و انتقالات زمستانی، این بازیکن به عنوان مهاجم در جمع آبی پوشان ظاهر شد تا کار خود را در خط حمله آبی ها آغاز کند.

جواد نکونام با طرحی جدید و برنامه ریزی برای ایجاد شرایط جدید در خط حمله تیمش سعی کرد از بلانکو به عنوان مهاجم ارواح استفاده کند اما پس از چند بازی و بعد از شکست مقابل مس رفسنجان در جام آبی تهرانی ها در دیدار برابر مس. رفسنجان در دور رفت پس از بازگشت از لیگ برتر، ترتیب جدیدی در جایگاه اعضای تیم انجام دادند.

استقلالی ها در بازی مقابل مس رفسنجان با قرار دادن بلانکو در نوک خط حمله و رساندن جلال الدین مشاریپوف به خط عقب پشت مهاجم نقطه زن، مشاریپوف را وادار کردند تا خارج از محوطه جریمه مانند ساعت آونگی به چپ و راست حرکت کند و در همزمان با پاس و برگشت بین او و بلانکو، خط هافبک و دفاع حریف را مختل می کند. با وجود آمادگی بالای حامد لک دروازه بان مس رفسنجان که در دیدار برگشت این تیم مقابل استقلال از موقعیت های زیادی از آبی پوشان تهرانی استفاده کرد اما با زدن دو گل به تیم محرم نویدکیا نشان داد که این استراتژی کار کرد

استقلال مشاریپوف با برپایی بازی سخت استقلال در اراک و آلومینیوم و بار دیگر با استفاده از همین تاکتیک، خطوط دفاعی و خط هافبک فشرده آن تیم را تحت تاثیر قرار داد، به طوری که تنها در یک موقعیت، ابوالفضل جلالی از جناح چپ به توپ نفوذ کرد. برای بلانکو ارسال شد و این بازیکن آرژانتینی گلزنی کرد.

در مجموع با پیشروی آرژانتینی در خط حمله استقلال، شرایط گلزنی او بهتر شده و در دو دیدار متوالی دو برنده به ثمر رسانده است. گل یک امتیازی به مس رفسنجان که نتیجه آن 2-2 بود و یک گل 3 امتیازی به آلومینیوم که باعث شد استقلال با دستان پر از خانه حریف خارج شود و مهمتر از همه در هفته هایی که پرسپولیس در بازی رفت. در صدر جدول قرار گرفتند و شکست نخوردند.

بدیهی است جواد نیکنام به جای کنار هم قرار دادن بلانکو و مشیریپوف، اکنون مهرداد محمدی را به عنوان مهاجم سایه در کنار بلانکو قرار داده و بازیکن ازبکستانی تیمش را به عنوان مهاجم سایه یک خط عقب جلوی هافبک ها به زمین می فرستد و دیگر نمی تواند. برای حمله در هنگام حمله قدرت تهاجمی استقلال را دو تا سه بازیکن افزایش دهید، توجه مدافعان و هافبک ها را به خود جلب کنید و فرصت های بیشتری برای گلزنی به بلانکو بدهید. این امتیاز می تواند برگ برنده استقلال در دیدار مقابل شمس آذر قزوین باشد تا با بهره گیری از قدرت گلزنی مهاجم آرژانتینی خود، دروازه حریف را باز کند.

بیشتر بخوانید: استقلال – پرسپولیس; کدام تیم برنده جام خواهد شد؟



سرویس داخلی اخبار فوتبال