شوک بزرگ سازمان لیگ به استقلال پرید/حاشیه امن تیم نکونام!



سازمان لیگ اعلام کرده بود که در صورت مساوی بودن تیم ها در دیدارهای رودررو، تیمی که بهترین نتایج را کسب کند در رده بالاتری برای قهرمانی قرار خواهد گرفت. همین فرمول قهرمانی باعث شد استقلال یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس در جدول رده بندی داشته باشد و در صورت تساوی امتیاز، استقلال قهرمان شود. در دیدار رودرروی پرسپولیس، استقلال در دیدار میزبان به تساوی بدون گل دست یافت و در بازی برگشت که پرسپولیس میزبان بود، هر دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیدند.

استقلالی معتقد بود که گل او در زمین حریف باعث برتری او در دیدار رودررو با پرسپولیس می شود و در صورت تساوی امتیازات، آبی ها قهرمان می شوند. با این حال سهیل مهدی شوک بزرگی به استقلالی ها وارد کرد و مدعی شد که هیچ قانون گلزنی به حریف وجود ندارد و اگر تیم ها از نظر تعداد امتیاز و همچنین در تقابل با هم برابر باشند، کل تفاضل گل تیم ها خواهد بود. تیم ها ملاک قهرمانی خواهند بود.

اگرچه تفاضل گل استقلال در حال حاضر بهتر از پرسپولیس است اما تفاضل دو گل بسیار شکننده خواهد بود و آبی ها ممکن است در هفته های باقیمانده این برتری را از دست بدهند. به این ترتیب با فرمول سازمان لیگ برای قهرمانی، حاشیه ایمنی استقلال یک امتیاز جهش کرد و در صورت تساوی امتیازات، تفاضل گل پرسپولیس و استقلال قهرمان را مشخص می کند.

بیشتر بخوانید: عکس طعنه سنگین هافبک استقلال به مسئول برگزاری لیگ: قانون جنگل!



سرویس داخلی اخبار فوتبال