“فوتبال احساسی، هیجان انگیز!” – چیزی که ژابی آلونسو به عنوان یک سرمربی آورده است – باشگاه لیورپول

دن اوهاگان، مفسر بوندسلیگا، با توجه به اینکه ژابی آلونسو در میان افراد مورد علاقه برای جایگزینی یورگن کلوپ به عنوان سرمربی بعدی لیورپول است، اطلاعات دقیقی از اعتبار این بازیکن اسپانیایی به ما داد.

با توجه به کناره گیری کلوپ در پایان فصل، دیدن یک سرمربی جدید در اوت در فصل جاری عجیب خواهد بود.

آلونسو با توجه به پیشرفت شگفت انگیزی که با بایرلورکوزن در تنها 18 ماه انجام داد و آنها را به صدر فوتبال آلمان رساند، نام واضحی در فوتبال اروپا است که می تواند این شغل را به دست آورد.

سام میلن با دن اوهاگان، مفسر بوندسلیگا صحبت کرد (@danohagan) در مورد دوران مربیگری آلونسو به عنوان سرمربی لورکوزن و آنچه که او می تواند به لیورپول بیاورد صحبت کنیم.

آیا او باید نامزد پست لیورپول باشد؟

کاملا. اولین بازی او با لورکوزن را در فصل گذشته دیدم، زمانی که آنها شالکه را 4-0 شکست دادند و از روز اول، مارک فوتبال او فوق العاده بود.

و فصل گذشته، خوب، کمی ضربه خورد و از دست رفت، اما این فصل برای من احتمالاً بهترین تیم فوتبال اروپا در این فصل بوده اند. آنها تنها تیم بدون شکست در تمام لیگ های بزرگ در سه رقابت هستند.

مارک فوتبال آلونسو در هر جایی کار می کند. این احساسی است، سرعت بالایی دارد، هیجان انگیز است، پر از هدف است، روان است، مدرن است.

بدیهی است که در لیورپول، کلوپ کفش‌های بزرگ و بزرگی برای پر کردن باقی می‌گذارد، اما آلونسو ممکن است شخصیت، سبک مربی، با سبک بازی، آنقدر بزرگ باشد که آن کفش‌های بزرگ را پر کند.

او چگونه تیم خود را تشکیل می دهد؟

2WC1PC0 آگسبورگ، آلمان.  13 ژانویه 2024. ژابی آلونسو (Trainer Bayer 04 Leverkusen) 1. Fussball Bundesliga: FC Augsburg - Bayer 04 Leverkusen, Augsburg, WWK Arena am 2024/01/13 UASI-VIDEO.  اعتبار: dpa/Alamy Live News

آلونسو می گوید که واقعاً به ترکیب بندی اعتقادی ندارد. این فصل ظاهراً 3-4-3 بوده است، اما در طول بازی ها سه، چهار، پنج بار تغییر می کند.

می تواند یک عقب چهار باشد، می تواند پشت سه باشد. خیلی سیال است او بازیکنان باهوشی دارد که می توانند وفق دهند.

سیستم‌های تحت رهبری آلونسو اهمیت چندانی ندارند، زیرا آنها آنقدر توپ را در اختیار دارند که به هر حال بازی را دیکته می‌کنند، بنابراین سیستم تقریباً نامربوط می‌شود زیرا سرعت بازی را کنترل می‌کنند.

در لورکوزن ساختار مشخصی وجود ندارد، همه چیز بسیار بسیار ساده است.

پیشرفت او چقدر سریع بوده است؟

2KA9M23 لورکوزن، آلمان.  01 نوامبر 2022. فوتبال: لیگ قهرمانان، بایر لورکوزن - اف سی بروژ، مرحله گروهی، گروه B، بازی 6، BayArena.  ژابی آلونسو سرمربی لورکوزن به آینده این دیدار نگاه می کند.  اعتبار: Marius Becker/dpa/Alamy Live News

او هدایت را برعهده گرفت، آنها در رده دوم قرار گرفتند، آنها فصل گذشته در مکان های اروپایی به پایان رسیدند، بنابراین در طول فصل پیشرفت داشتیم. اما او هرگز در دو تیم آخر نبود.

اما کاری که آنها در این فصل انجام داده‌اند این است که واقعاً بر پایه‌هایی بنا شده‌اند که او در فصل قبل گذاشته است، و از شروع این فصل، باورنکردنی بوده است.

مقدار اهداف، انواع اهداف، اهداف از کجا می آیند. کاری که او در این فصل انجام داد، دو بازیکن پهن را در اختیار داشت، بنابراین الکس گریمالدو در سمت چپ، جرمی فریمپونگ در سمت راست، و گل ها و پاس گل های آنها برای مدافعان کناری باورنکردنی است.

او مناطقی را که می‌توانست در تابستان بهبود بخشد، شناسایی کرده است. آنها از، می توانم بگویم، از یک تیم کم موفقیت و باکیفیت به بهترین تیم آلمان در این فصل رفته اند.

هر گونه نگرانی؟

2TCJJBK اشتوتگارت، آلمان.  10 دسامبر 2023. فوتبال: بوندسلیگا، VfB اشتوتگارت - بایر لورکوزن، روز 14، MHPArena.  ژابی آلونسو سرمربی لورکوزن قبل از بازی در ورزشگاه می ایستد.  اعتبار: Tom Weller/dpa - نکته مهم: مطابق با مقررات لیگ فوتبال آلمان DFL و اتحادیه فوتبال آلمان DFB، استفاده یا استفاده از عکس های گرفته شده در ورزشگاه و/یا از مسابقه در فرم ممنوع است. از تصاویر متوالی و/یا مجموعه‌های عکس ویدیویی./dpa/Alamy Live News

تنها علامت سوال من این است که آلونسو هنوز معامله واقعی یا مقاله تمام شده نیست، زیرا، فراموش نکنید، این تنها دومین فصل او است که او در یک تیم اول بزرگسالان در یک دسته برتر مسئولیت دارد.

قبل از این او چند سال در تیم B رئال سوسیداد در دسته سوم و دوم اسپانیا حضور داشت و قبل از آن در تیم زیر 14 سال رئال مادرید حضور داشت.

بنابراین، یکی از تردیدهای من این است که شاید او فقط به یک یا دو سال بیشتر در لورکوزن نیاز داشته باشد تا بتواند جام ها را به دست آورد و آن را به دست آورد.

آیا او یک تاکتیکیست متخصص است یا یک مدیر هم هست؟

2K6932A LEVERKUSEN، آلمان - 12 اکتبر: سرمربی ژابی آلونسو از بایر 04 لورکوزن در جریان بازی گروه B - لیگ قهرمانان اروپا بین بایر 04 لورکوزن و اف سی پورتو در BayArena در 12 اکتبر 2022 در لورکوزن توسط ورویهو، آلمان (JorisP) تصاویر نارنجی)

فکر می‌کنم این روزها، بازیکنان بزرگ در باشگاه‌های بزرگ، به افرادی که مدال‌آور شده‌اند احترام می‌گذارند و آلونسو، نمی‌توان انکار کرد، تمام مدال‌های کتاب را به دست آورده است.

آنها مطمئناً بازی او را دیده‌اند، زیرا دوران حرفه‌ای او مدت‌ها پیش نبوده است، بنابراین بازیکنان به خوبی می‌دانند که آلونسو چه کسی است و چه چیزی به‌عنوان بازیکن به دست آورده است، بنابراین احترام از روز اول وجود خواهد داشت. .

من فکر می کنم مطمئناً بازیکنان با او سازگار می شوند و از همان روز اول به خاطر دستاوردهایش و همچنین این واقعیت که او به بازیکنانش اجازه بازی می دهد، او را قبول خواهند کرد.

او به آن بازیکنان در زمین استقلال و مسئولیت زیادی می دهد. فکر می‌کنم بازیکنان لورکوزن از بازی برای آلونسو لذت می‌برند و این را در هیچ جای دیگری متفاوت نمی‌دانم.


• باز هم از دن اوهاگان برای بینشش در مورد ژابی آلونسو تشکر می کنم. دن را در توییتر دنبال کنید @danohagan.



https://www.thisisanfield.com/2024/02/emotional-exciting-football-expert-on-xabi-alonso-as-next-liverpool-manager/ منبع: