واکنش کمیته داوران به اتهام سنگین استقلال



باشگاه استقلال در بخشی از بیانیه امروز (شنبه) خود با اشاره به اشتباهات داوری نوشت: هفته گذشته گل صد در صد سالم استقلال نادیده گرفته شد و این هفته هم اگر شرفت به قول رسانه ها و شاهدان به داور کمک نمی کرد. در ورزشگاه اراک داور مرکزی قصد قبول گل سالم استقلال را نداشت و حتی شنیدیم که به کمک داور به دلیل قبول گل استقلال اعتراض کرده است و اگر این موضوع صحت دارد باید فاتحه این داوری را بخواند و مسابقات!!

باشگاه استقلال به صراحت اعلام کرد رضا عادل داور این تیم مقابل آلومینیوم علاوه بر اینکه قصد اعلام گل قطعی برای استقلالی ها را نداشته است، به این موضوع که کمک داور تصمیم به زدن گل را نیز اعلام کرده، اعتراض کرده است. اتهام جدی است و باید باشد. واکنش داوران، کمیته های انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال به این موضوع چیست؟ پیگیری ها نشان می دهد باشگاه استقلال با جدیت پیگیر این موضوع است و قصد دارد موضوع را در مراجع قضایی فدراسیون پیگیری کند.

در این زمینه دو سوال وجود دارد: اول اینکه چگونه باشگاه استقلال به این نتیجه رسیده است که رضا عادل به تصمیم کمک به او اعتراض کرده است، ثانیاً ماجرای اصلی این است که اگر واقعیت داشته باشد، اتفاق عجیبی است و هر دو مقوله مستلزم دخالت کمیسیون های انضباطی و اخلاقی هستند.

بنابراین با خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم و نظر او را جویا شدیم. تمامی رویدادهای مربوط به داوران در این هفته که توسط تیم ها مطرح شده بود در کمیته انضباطی و اخلاق پیگیری می شود. این بیانیه حتما در کمیته اخلاق پیگیری خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پس از پایان بازی، جواد نکونام سرمربی استقلال با انتقاد از قضاوت عادل به آلومینیوم گفت که می دانم چرا داور به دلیل از دست دادن بازی بعدی به او کارت داد. آبی پوشان سرمربی در ادامه اظهارات خود به قضاوت دربی فصل گذشته نیز از پرسپولیسی ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بیانیه کنایه آمیز استقلال علیه پرسپولیس; 6 گل آفساید زدی، بدهکار هم هستی؟/عملکردهایت باعث شد همه فریاد بزنند/VAR باید کشته شود، یا با ضربه یا مشت!



سرویس داخلی اخبار فوتبال