بهترین پنالتی تاریخ استقلال: کوین یاماگا!

استقلال در طول تاریخ خود در لیگ برتر، پنالتی‌زنان زیادی دیده است و اشتباه نیست اگر بگوییم آبی‌ها پس از محمد نوازی، پنالتی‌ساز کاملاً قابل اعتمادی ندیده‌اند، تا اینکه جی لوید ساموئل فقید، پنالتی‌هایی را برای آبی‌ها به ثمر رسانده است. دو سه سال پای غیرتخصصی اش.

در این مدت یاماگا تنها زمانی که پشت پنالتی بود در هر دقیقه از بازی گل می زد و گل می زد و گل می زد. از بازی با مس رفسنجان تا دبل فصل گذشته مقابل فروزان و پنالتی دقیقه 95 سیرجان مقابل همین دروازه بان.

یمگا که فصل گذشته و در بازی حساس مقابل گل گهر با زدن دو پنالتی به محسن فروزان، امروز با وجود کار شدید اکبر نشان داد که کمترین استرسی از ضربات پنالتی ندارد، با همان مهارت دروازه تراکتورسازی بزرگ را باز کرد. مثل همیشه.

اما با حضور کوین یمگا و پس از خراب شدن پنالتی وریا علیه هواداران در افتتاحیه فصل گذشته، کوین آرتور یمگا به اولین بازیکن استقلال در ضربات پنالتی تبدیل شد که کلاس متفاوتی را در فوتبال ایران به نمایش گذاشت و به یک جنتلمن بلامنازع در این زمینه تبدیل شد. خودت را نشان بده

در این بین یاماگا گرفتار تاکتیک های همیشگی حریفان مانند اتلاف وقت قبل از ضربه زدن و تاخیر پنالتی گیر نشد و تمامی دروازه بان هایی را که با آنها روبرو می شدند مجبور کرد توپ را از دروازه خارج کنند.

1790899
یاماگا اما پس از گل دوم فرصت خوشحالی داشت. بنابراین انتخاب او بر عهده ساپینتو افتاد که امسال در هر پستی که می خواست برای او بازی کرد و کاشت و گل زد.

پس از جدایی ساموئل، آبی ها در دوره های بعدی پنالتی قابل اعتمادی نداشتند تا اینکه شیخ دیاباته با استعداد استثنایی خود به میدان آمد، اما چیخ در بازی استقلال و حریف آسیایی خود در لیگ قهرمانان، یک پنالتی را هم خراب کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، همانطور که انتظار می رفت، استقلالی ها پس از شنیدن انتقادات گاه کارشناسانه و گاه مغرضانه، با تمام وجود وارد زمین آزادی شدند تا انتقام شکست بانیان دیزل را از شاگردان خمسی بگیرند.

اگرچه رویای استقلال برای صعود به مرحله بعدی جام حذفی با باخت به تراکتورسازی محقق شد، اما در نهایت جادوی کوین یاماگا در ضربات پنالتی به استقلال رسید تا این متخصص فرانسوی بار دیگر استقلالی ها را سربلند کند.

عکس ها: امیرحسین خیرخواه



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1864394
22 ژانویه 1401 در 8:11 ب.ظ
43.3 هزار امتیاز خبر|

16نقطه نظر

از شر پنجاه و پنجاه پنالتی خلاص شوید

کوین یاماگا پس از به ثمر رساندن دوباره از روی نقطه پنالتی نشان داد که شانه های قوی او می تواند در طول بازی هر فشاری را تحمل کند.

بهترین پنالتی تاریخ استقلال: کوین یاماگا!

شاید اوج کار یاماگا نواختن پنالتی چهارم (پس از دو بار تکرار پنالتی) بود که با آرامش خاصی و با همان سبک همیشگی و بدون تغییر ریتم قدم هایش قبل از ضربه و با یک ضربه زمینی کارش را انجام داد. ترفند قدرتمند تی تی گل برتری تیمش را به ثمر رساند.

1790900
این چهره کوین یاماگا پس از زدن گل اول تیمش است. جایی که به جای خوشحالی از روی نقطه پنالتی گل زد، تیمش را برای گل بعدی آتش زد.

وینگر فرانسوی Les Bleus تمام فرضیات مربوط به ضربات پنالتی را در 50-50 از بین برد و نشان داد که اگر یک تیم پنالتی داشته باشد، دروازه بان چاره ای جز تماشای رسیدن توپ به دروازه ندارد. امتیازی که در فوتبال ایران بی نظیر نیست که قطعا بی نظیر است.