بزرگترین طلسم تاریخ پرسپولیس مقابل لوکادیا!

آلن ویتل زمانی به پرسپولیس پیوست که صفر ایرانپاک همچنان با مصدومیت قدیمی و مزمن سال های قبل دست و پنجه نرم می کرد. محمود خوردبین نیز به دلیل مصدومیت پشت سر هم از ایده آل نبود. دکتر محمد زادمهر، اولین جوان خط حمله ارتش سرخ، آنقدر تجربه نداشت که بتواند راه حل دائمی در خط حمله ارتش سرخ باشد. شاید چیزی شبیه به وضعیت خط حمله فعلی پرسپولیس.


سرویس خبر شماره: 1838776
26 مرداد 1401 ساعت 12:31 |
5.2K |

3نقطه نظر

مهاجم هلندی مقابل فوق ستاره بریتانیایی;

او همچنین در برابر استوک سیتی، چلسی و غیره گلزنی کرد، قهرمان لیگ برتر شد و در کریستال پالاس و شفیلد موفقیت‌هایی کسب کرد. به مدت 45 سال

لوکادیا در حالی به قرمزها پیوست که 5 مهاجم خارجی اخیر پرسپولیس با هم 5 گل به ثمر رسانده اند و به همین دلیل هواداران پرسپولیس در مورد جذب مهاجم غیرایرانی تردید دارند. برترین گلزن خارجی پرسپولیس بعد از ویتال، گادوین منشا است که در تقریبا 70 بازی 14 گل به ثمر رساند، بنابراین آمار خیره کننده این مهاجم انگلیسی دست نیافتنی است.

او در حالی که نیم فصل به پرسپولیس پیوست، 8 گل برای تیمش به ثمر رساند تا قرمزها از میانه جدول به دوم جدول لیگ پنجم پرسپولیس صعود کنند. فصل بعد هم در تیمش خوش درخشید او آخرین گل خود را در مرداد 1357 به ثمر رساند و در حالی که برای فصل جدید آماده می شد، با توجه به شرایط جدید ایران، هدیه حضور در پرسپولیس را دریافت کرد و به انگلیس بازگشت. به عبارت دیگر، رکورد ویتل 45 سال است.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مرداد 1357 – روزهایی که ایران در آستانه انقلاب است و احساسات ضد انگلیسی و آمریکایی به وفور دیده می شود. اما به نظر می رسد همه اینها در خیابان ها و درون اعتراضات است. پسر انگلیسی موبور در ورزشگاه دل هواداران پرسپولیس را تسخیر کرد و نوید قهرمانی دیگر در لیگ ایران موسوم به پرسپولیس را به آنها داد. با گل هایی که یکی پس از دیگری وارد دروازه ملوان و راه آهن و… در پایان مهندسی مکانیک می شوند.

ویتال مهاجمی چابک‌تر، گلزن‌تر و حتی معروف‌تر از کسی است که الان به پرسپولیس پیوست. یورگن لوکادیا. هم سن آلن ویتل که پس از پشت سر گذاشتن پیچ و خم های سطح اول فوتبال اروپا، حالا با دستمزد میلیونی به پرسپولیس پیوسته تا در فصل جدید مشکلات خط حمله پرسپولیس را برطرف کند.

اما حالا که آلن ویتل در سن 72 سالگی آخرین سال های عمر خود را سپری می کند و همچنان کفش طلای بازیکنان خارجی پرسپولیس را در دست دارد، مهاجمی به پرسپولیس آمده است که امید شکستن را به هواداران این تیم بازگردانده است. این ضبط استثنایی

شاید اگر برونکو بازیکن هجدهم تیمش را در نیم فصل دوم لیگ حفظ می کرد، می توانست به این رکورد برسد اما مهاجم نیجریه ای آنقدر ضعیف ظاهر شد که سرمربی کروات عذرخواهی کرد. قبل از او جری بنگستون نیز در یک فصل 9 گل زد و عملکرد قابل قبولی داشت.

یورگن لوکادیا پس از آلن ویتال معروف ترین مهاجم خارجی پرسپولیس است.

چند سال قبل از رفتن به دفتر علی عبده و عقد قرارداد با پرسپولیس، او گلزنی را در آنفیلد تجربه کرد. در مقابل لیورپول روی خطای هافبک این تیم که با پاس برگشتی ویتل را تک به تک کرد و این مهاجم با ضربه چیپ دروازه حریف را خراب کرد.

آلن ویتل پس از قهرمانی در لیگ انگلیس و گلزنی در دربی لیورپول به پرسپولیس پیوست.

او تا پایان فصل حداقل 30 بازی لیگ و حذفی انجام داده بود تا با زدن 17 گل آقای گل لیگ برتر و بهترین گلزن خارجی پرسپولیس شود. بازیکنی که احتمالاً با گلزنی مقابل تیم محبوب آلن ویتل (اورتون) از این مهاجم انگلیسی به شهرت رسید و حالا امیدوار است بتواند رکورد خود را در طول عمر این فوق ستاره سابق اورتون بشکند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

شاید با بالا بردن جام قهرمانان میل به قهرمانی آسیا تا حدودی کمرنگ شد، اما این سرنوشتی است که میلیون ها دلار برای شکستن آن هزینه شده و محقق نشده است.

آلن ویتال در کمتر از دو سال 16 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است.

نام او آلن ویتل است. مهاجمی 27 ساله که پس از تجربه پرفراز و نشیب در لیگ برتر، ایران را به عنوان مقصد جدید خود انتخاب کرد. کشوری که لیگ فوتبالش به تازگی راه اندازی شده، اما با سه قهرمانی متوالی در جام ملت های آسیا، خود را به عنوان مهم ترین کشور فوتبالی قاره کهن معرفی کرده است. پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آن زمان بود و به عنوان مقصدی جذاب برای مهاجمی که در اورتون، کریستال پالاس و شفیلد درخشید و حالا به دنبال چالشی جدید است، دیده می شود.