تراکتور منتظر معرفی پنجاهمین مربی اصلی است


سرویس خبر شماره: 2014777
28 آوریل 1403 در 05:01
10.7 هزار |

11نقطه نظر

باشگاه تراکتورسازی تاکنون 49 سرمربی مختلف روی نیمکت داشت.

تراکتور منتظر معرفی پنجاهمین مربی اصلی است

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پاکو خمس روز گذشته استعفای رسمی خود را اعلام کرد و به کارش در سرخپوشان تبریزی پایان داد تا نیمکت تیم فوتبال تراکتورسازی پس از یک سال و نیم دوباره خالی شود. خمس کهنه کار در دوران مالکیت محمدرضا زنوزی سرمربی تراکتور بود که ثباتی را برای نیمکت این تیم به ارمغان آورده بود اما رفتن او باعث شد تراکتور در طول یک فصل تنها یک سرمربی نداشته باشد. .

این رکورد همچنان در اختیار امیر قلعه نویی است که در لیگ شانزدهم 30 دیدار روی نیمکت تراکتورسازی نشست و سپس جای خود را به یحیی گل محمدی داد. با این حال جالب اینجاست که دو سرمربی آخر تیم تراکتورسازی به صورت داوطلبانه از این تیم جدا شده و استعفای خود را اعلام کرده و از جمع سرخ پوشان تبریزی جدا شدند.

اولین سرمربی تیم تراکتورسازی اسماعیل هاشمی است و پس از او محمود بیاتی و حسین فکری در راس سرخ پوشان قرار گرفتند. واسیلی گوجا را اولین سرمربی خارجی تاریخ تراکتور می دانند که 7 سال به تنهایی روی نیمکت تراکتور تکیه زد و یکی از محبوب ترین چهره های تاریخ این باشگاه نیز محسوب می شود.

تراکتور در مجموع 49 سرمربی روی نیمکت خود داشت و این باشگاه رکورددار ویژه نسبت به پرسپولیس شد. جالب است بدانید علیرغم پر سابقه پرسپولیس، این تیم 14 سرمربی کمتر از تراکتور داشته است و ثبات بیشتری روی نیمکت پایتخت نشان می دهد.

1917139

در سال های اخیر سرمربیان معروفی مانند جان توشاک، مصطفی دنیزلی، تونی اولیویرا، جورج لیکنز و پاکو خامس به عنوان سرمربی تراکتورسازی حضور داشتند. در این بین تنها تونی توانست یک قهرمانی جام حذفی و دو نایب قهرمانی در لیگ برتر را برای این تیم کسب کند. پاکو خمس فصل گذشته نیز سهمیه آسیایی را کسب کرد.

حال باید دید چه کسی پنجاهمین سرمربی تاریخ تراکتورسازی خواهد بود. آیا موقت هفتم آورده می شود یا چهل و سومین سرمربی غیر موقت روی این صندلی جذاب بنا می کند؟

مجله اخبار فوتبال داخلی