ستاره سابق سپاهان و حمایت کاملا متفاوت از مورائیس!


سرویس خبر شماره: 2014775
28 آوریل 1403 در 4:45 ق.ظ.
159

0نقطه نظر

من با اعمال او موافق نیستم، اما به تجربه او اعتماد دارم.

مهدی جعفرپور از هواداران سپاهان خواست تا پایان فصل از خوزه مورائیس حمایت کنند.

ستاره سابق سپاهان و حمایت کاملا متفاوت از مورائیس!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در حالی که انتظار می رفت سپاهان تا هفته های پایانی لیگ در جمع مدعیان باقی بماند و حتی قهرمان شود، با نتایج ضعیف در نیم فصل دوم در رده چهارم جدول رده بندی سقوط کرد. جدول و در حال حاضر 11 است. امتیاز با صدر جدول فاصله دارد.

مهدی جعفرپور، هافبک سابق سپاهان امروز در گفتگو با خبرنگار ما درباره وضعیت طلایی پوشان و دلایل افت این تیم صحبت کرد و از برخی رفتارهای خوزه مورایس انتقاد کرد.

صحبت های جعفرپور را در ادامه می خوانید:

بعید بود که مورایس بتواند تیم را جمع کند
جعفرپور در ابتدا درباره دلایل افت سپاهان در نیم فصل توضیح داد: من از جمله کسانی بودم که فکر می کردم سپاهان چند هفته زودتر از موعد قهرمان می شود اما شرایط را به گونه ای دیگر تعیین کردند و با سوالاتی از این قبیل که آیا قرارداد دارند. بازی‌های ملی یا جذب بازیکن، تیمی که آنها را به حاشیه بردند. فکر می کنم آقای مورائیس باید به این مسائل رسیدگی می کرد و با توجه به حجم سپاهان، بهتر بازیکن می گرفت و بازیکن جذب می کرد. سرمربی تیم چون وظایف فنی دارد باید از نظر مدیریتی هم عملکرد خوبی داشته باشد و حواشی را جمع کند و بازیکنان را کنترل کند. آقای مورایس مربی بزرگی است و بعید بود که نتوانند این حواشی را جبران کنند. از طرفی فکر می کنم باید در زمینه قراردادها مدیریت بهتری انجام می شد. این حمله و همچنین حذف و کسر امتیاز و بازی نکردن چند بازیکن نیز از عواملی است که روی تیم تاثیر گذاشته است.

ثبات رهبری یکی از عوامل قهرمانی سپاهان بود
سپس با اشاره به تغییرات مدیریتی باشگاه سپاهان گفت: یکی از دلایل قهرمانی سپاهان در دهه 80 و اوایل دهه 90 ثبات مدیریت بود. این موضوع می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. اکنون مدیریت تیم سپاهان نامشخص است و این مشکل بزرگی است که باید هرچه سریعتر برطرف شود. چه بخواهیم چه نخواهی این مسائل روی تیم تاثیر منفی می گذارد. پرسپولیس در مقطعی رهبری ثابتی نداشت و از زمانی که باثبات شد توانست موفقیت را تجربه کند. اگر در سپاهان اتفاق بیفتد می تواند نقش مهمی داشته باشد. در هر صورت همه عوامل مانند بازیکنان، مربیان، مدیریت و… با هم مرتبط هستند و در صورت عدم وجود یکی از آنها مشکلاتی در کار تیم ایجاد می شود.

2011268

هواداران می خواهند مسابقات قهرمانی را تکرار کنند
پیشکسوت سپاهان با اشاره به نارضایتی هواداران این تیم گفت: ناراحتی حق طبیعی هواداران است. هواداران می خواهند در مورد مشکلات تیم بدانند. حال باید تکلیف مدیریت و سازماندهی تیم مشخص شود و گره های تیم باز شوند. هواداران فوتبال را می شناسند و می دانند ایرادات کجاست. هواداران سپاهان هیچ وقت تیم را تنها نگذاشته اند و طبیعتا الان هم خواهان تکرار نتایج و قهرمانی های قبلی هستند.

رفتار سرمربی روی بازیکنان تیم تاثیر می گذارد
وی سپس به انتقاد از مورائیس پرداخت و گفت: آقای مورائیس مربی شایسته ای است و فکر نمی کردم با حضور ایشان چنین اتفاقاتی بیفتد. اگر بعد از باخت به کنسرت بروید، بازیکنان چه خواهند کرد؟ همه چیز از سرمربی سرچشمه می گیرد و این افکار سرمربی است که تیم را اداره می کند. می دانم که این یک موضوع شخصی است، اما فوتبال ورزشی است که همه نگاه ها به آن است و هواداران می خواهند همه چیز تحت کنترل باشد. این مسائل باعث ناراحتی هواداران شده است.

حالا رزومه و تجربه موریس باید به دست او برسد
وی افزود: هیچ سابقه شکست 8 هفته ای سپاهان در یک فصل وجود ندارد و من این را ناامیدکننده می دانم. نتایج سپاهان در نیم فصل واقعا ناامید کننده است و اگر نیم فصل دوم را در نظر بگیریم، سپاهان بین تیم های انتهای جدولی 2-3 قرار دارد. از چنین سرمربی ای چنین انتظاری نمی رفت و حالا باید رزومه و تجربه آقای موریس به دادشان برسد و همراه با تیمش به هم کمک کنند تا تیم هم از نظر روحی و روانی به عقل خود بازگردد. و همچنین از نظر فنی و تاکتیکی. هنوز چیزی از دست نرفته است و این تیم شانس بهبود و حتی رسیدن به قهرمانی را دارد. ما 9-10 امتیاز عقب بودیم و قهرمان شدیم.

2011269

هواداران صبر کنند، تغییر سرمربی کمکی نمی کند
جعفرپور در پاسخ به این سوال که آیا پایان همکاری با مورائیس در این مرحله می تواند تصمیم درستی باشد، گفت: اکنون جز حمایت کاری نمی توان کرد. اگر بخواهیم سرمربی را عوض کنیم بدتر می شود. بهترین کار این است که حمایت شود. اگر الان مربی عوض شود، اگر نتیجه بگیرد، می گوید من نتیجه گرفتم و اگر نتیجه نگرفت، می گوید تیم را نبستم و در بدترین شرایط تحویل گرفتم. بهترین تصمیم ادامه دادن با آقای مورایس است. آقای مورائیس مربی فوق العاده ای است اما فضایی که برای سپاهان ایجاد کردند نامطلوب بود. البته بعید بود که بازیکنان و کادرفنی تیم در این جو قرار بگیرند، گم شوند و این بازی ها را به نمایش بگذارند. در سال های گذشته که سپاهان قهرمان شد، همین بی عدالتی ها و پستی ها نسبت به فوتبال اصفهان بود، اما اگر توپ ها به درون دروازه برود و نظم تیم ها بالا باشد، از پس همه این ها برمی آییم. در مجموع تغییر مربی کمکی به سپاهان نمی کند و انشالله تیم ریکاوری می کند و هواداران صبر خود را بیشتر می کنند.

حتماً در پشت پرده اتفاقاتی می افتد که این بحث هاست
وی در پاسخ به این سوال که آیا او هم فکر می کند که تیم های خاصی از حمایت ویژه برخوردار می شوند، پاسخ داد: وقتی این افکار به وجود می آید و چنین هجمه ای انجام می شود، مشکل پشت پرده است. منظور ما این نیست که از یکی دو تیم خاص حمایت می شود، اما تا چیزی نداشته باشید مردم چیزی نمی گویند! وقتی اکثر تیم ها می گویند یکپارچه، حتماً اتفاقی افتاده است. همین فشاری که امسال یا سال های قبل رای سپاهان آورد یا اینکه آقای افشاریان در پخش زنده گفت پرسپولیس تا آمدن من همیشه قهرمان بود، چنین افکاری را به ذهن متبادر می کند.

سپاهان چیزی برای از دست دادن ندارد
هافبک سابق سپاهان در پاسخ به اینکه امیدواریم هفته آینده این تیم به شرایط ایده آل برسد، گفت: سپاهان بازیکنان بزرگ و کادر فنی باتجربه ای دارد و باورم نمی شود که به این روز رسیده است. این تیم فقط به تلاش و اتحاد نیاز دارد و حالا اعضای تیم باید به خود بگویند که بدتر از این نیست و چیزی برای از دست دادن وجود ندارد، پس با آرامش و تمرکز وارد زمین می شوند. از هواداران هم می خواهم بیشتر از آنها حمایت کنند چون هر چه فشار بیشتر باشد شرایط بدتر می شود. با بازی های خوب بازیکنان سپاهان در نیم فصل، توقعات از آنها بالاست و اگر در بازی بعدی بتوانند 50 درصد خود را نشان دهند، این تیم یک بار دیگر به غول آسیا تبدیل می شود.

مورایس به کسی اجازه ورود به تیم را نمی دهد
وی در بخشی دیگر از صحبت های خود از غیبت هواداران در تمرینات گلایه کرد و گفت: از جزئیات مشکلات تیم اطلاعی ندارم، زیرا آقای مورائیس اجازه حضور در تیم را نمی دهد. اگر هواداران به تمرین بروند و بازیکنان متوجه شوند که توجه دارند، عملکرد خود را تغییر می دهند و با تمرکز بیشتری کار خود را دنبال می کنند. این حق طبیعی هواداران است که بخواهند به تمرین بروند و وقتی اجازه ندارند ناراحت می شوند و آرامش خود را از دست می دهند.

هواداران فقط حمایت می کنند
وی با تاکید بر اینکه در صورت تداوم این نتایج، مورایس باید در پایان فصل برود، گفت: به نظر من در صورت ادامه این نتایج باید تغییراتی ایجاد شود، البته این نظر شخصی من است. با این حال، در حال حاضر، طرفداران فقط باید حمایت کنند. اگر قرار است تغییری ایجاد شود، باید در پایان فصل انجام شود. تغییر مربی در حال حاضر کمکی به تیم نمی کند و شرایط را بدتر می کند. ببینید محرم نویدکیا دو سال عملکرد فوق العاده ای داشت و تیم را با 65 امتیاز دوم کرد اما مورد حمایت قرار نگرفت. اگر از او حمایت می شد، سپاهان در دو سال اخیر حداقل یک قهرمانی می کرد. ای کاش در آن زمان از او حمایت می شد.

مجله اخبار فوتبال داخلی