مارک دیگنیو بهترین گزینه برای برنده شدن بهترین مربی سال است

با ورود به آخرین روز فصل عادی 2023-24، هنوز چیزهای زیادی برای صعود به مرحله حذفی مشخص نشده بود. کنفرانس غرب هنوز رتبه اول خود را قفل نکرده است. علاوه بر این، پس از یک روز هیجان انگیز بسکتبال، نقاط بازی پر شد. اوکلاهاما سیتی تاندر در 10 بازی آخر خود با نتیجه 7-3 پیش رفت.

آنها این فصل را با رکورد 57 بر 25 به پایان رساندند. برای کسب بهترین رکورد در غرب، با ناگتز مساوی شد. با این حال، تاندر تای بریک سری فصل را داشت و در کنفرانس غرب اول شد. سرمربی تیم مارک دیگنیو به آرامی اما مطمئنا به ساخت این تیم کمک کرده و آنها را به مدعی در غرب تبدیل کرده است. Diagneault شانس فراری برای برنده شدن بهترین مربی سال در 2023-24 است. این افتخار شایسته ای برای سرمربی 39 ساله خواهد بود.

تاندر تا چه حد می‌تواند در پلی‌آف با سرمربیگری مارک دیاگنو صعود کند؟

در سال 2023-24، اوکلاهما سیتی تاندر دومین تیم جوان را از نظر میانگین سنی داشت. میانگین سنی تیم آنها در این فصل (24.12) سال بود. با وجود داشتن یک تیم جوان، سرمربی مارک دیگنو از بازیکنانش بیشترین بهره را برد و تیم شکوفا شد. در طول هر یک از سه فصل اول خود، Diagneault سابقه طولانی با OKC داشت. فصل گذشته این تیم با نتیجه 40-42 به پایان رسید و به سختی از فصل بعد بازماند. او می دانست که تیمش توانایی بیشتری دارد و تاندر در فصل 2023-2024 آن را به سطح جدیدی رساند.

اضافه شدن چت هولمگرن به ترکیب اصلی یکی دیگر از دلایل موفقیت OKC است. هولمگرن کل فصل 2022-23 را به دلیل مصدومیت از دست داد اما 100 درصد برای فصل 2023-24 بود. او به عنوان یک تازه کار، در تمام 82 بازی بازی کرد و شروع کرد. همراه با هولمگرن، تاندر با بازیکنانی که در این فصل بازگشته بودند، تداوم داشت. اوکلاهاما سیتی دید که در فصل 2022-2023 چقدر نزدیک بود و می‌دانست که این شانس را دارند که در این فصل خاص باشند. این تیم از فرصت خود سود برد و اکنون رتبه اول در پلی آف 2024 است. به خاطر رساندن تاندر به این نقطه از سرمربی، مارک دیاگن، اعتبار مدیون است.

این یک فصل ویژه برای تاندر بوده است و آنها به دنبال این هستند که این حرکت را در فصل پس از آن نیز ادامه دهند. تنها ضربه ای که می توانید به تیم وارد کنید بی تجربگی آنها در فصل بعد است. این اولین حضور این تیم در پلی آف از سال 2019-2020 و اولین حضور آنها با سرمربیگری مارک دیگنو است. در حال حاضر، تاندر باید منتظر برگزاری مسابقات پلی این باشد. سپس آنها متوجه خواهند شد که رتبه 8 و حریف آنها در دور اول چه کسی است. پلی آف از 20 آوریل، شنبه آینده آغاز می شود. Mark Diagneault و Thunder تا کجا می‌توانند در فصل 2024 به آن برسند؟



https://sportslens.com/news/thunders-mark-daigneault-is-the-run-away-favorite-to-win-coach-of-the-year-in-2023-24/ منبع: