نکته: جدایی تلخ از محبوبه آبی پوش

“لطفا بدانید که این تصمیم بسیار دشوار بود و من را آزار می دهد.”
ما واقعاً نمی دانیم این مرد چقدر انگلیسی است، احتمالاً درک او از زبان کمتر از آن چیزی است که بسیاری فکر می کنند، اما یک حسرت و عذاب درونی در کلمات وجود داشت. من مطمئن هستم که بسیاری از هواداران چلسی، علیرغم فاجعه ای که ولادیمیر پوتین برای اوکراین به ارمغان آورد، امروز به طور خصوصی و مخفیانه در آن درد سهیم خواهند شد. خریداران بالقوه چلسی، هانسیورگ وایس و دیگر آمریکایی‌هایش ثروت زیادی دارند، اگرچه هیچ یک از آنها به پای این روسی که یک باشگاه متوسط ​​انگلیسی را به یکی از غول‌های اروپا تبدیل کرد، نمی‌رسند.
آبراموویچ منتظر آخرین بازدید خود از استمفورد بریج است. “آخرین باری که با همه شما خداحافظی کردم” قطعاً دیدنی خواهد بود اگر این اتفاق بیفتد. بسیاری از هواداران می خواهند قدردان شادی و زندگی در دنیای فوتبال باشند که این مرد برای آنها به ارمغان آورده است. در این میان، بسیاری تمایلی به مهمانی ندارند.
اشاره او به “دستاوردهای مشترک ما” نشان دهنده تمایل او به یادآوری و جشن گرفتن دستاوردهای چلسی و هواداران در این مدت است. با این حال، ذکر این نکته مهم است که کل گردش مالی خالص باشگاه، تقریباً 6 میلیارد 2، به یک بنیاد “به نفع همه قربانیان جنگ در اوکراین” اختصاص خواهد یافت. از نظر مالی، با توجه به ثروت شخصی و دارایی های یک میلیارد دلاری او، از جمله یک قایق بادبانی ۴ میلیون دلاری با سیستم شناسایی موشکی، یک میلیارد دلار ممکن است مبلغ کمی به نظر نرسد.

به گزارش “ورزش کیو”، کافی است نگاهی به آن بازه زمانی بیندازید: 21 فنجان در 3 سال. یک دوره تاریخی در چلسی قبل از پاره شدن یک پیمان که نهایی به نظر می رسید. ثروت بی‌اندازه رومن آبراموویچ او را وارد دنیای افرادی مانند پوتین کرد و مطمئناً بدون ولادیمیر به آنجا نمی‌رسید. اما ما می دانستیم که روزهای خوب و شیرین هرگز برای همیشه دوام نخواهد داشت. اکنون تیم فوتبال روسیه چلسی آبراموویچ چلسی به دلیل تحریم‌های فزاینده اقتصادی و هجوم نیروهای روسیه به اوکراین و مسدود شدن دارایی‌های روس‌های ثروتمند برای فروش گذاشته شده است.
بدون شک او مسئول تغییر و ارتقای چلسی به یکی از بزرگترین تیم های فوتبال جهان بود. او کسی است که ما در طول 4 سال فراموش نشدنی او در چلسی چیز زیادی درباره او نشنیده ایم، بنابراین اظهارات اخیر او کاملاً شگفت انگیز بود. کوتاه و در عین حال موثر در انتقال حس بی عیب و نقص خود به چلسی. هسته عاطفی پیام 277 بسیار روشن بود:

عکسی از فرانک لمپارد، دیدیه دروگبا و جوانی آبراموویچ با اسنوپ داگ خواننده رپ آمریکایی از آن زمان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. این تصویر به وضوح نشان می دهد که چرا مالکیت چلسی برای او بیش از هر چیز دیگری ارزش داشت. آبراموویچ با یک پیراهن یقه‌دار ایستاده و یک پیراهن یقه‌دار به تن دارد و از یک شب بزرگ تا پیشانی‌اش عرق ریخته است و به نظر می‌رسد رومن برای باور موفقیت خود مشکل دارد.
روزهای خیلی خوبی بودند، روزهای روشن. تا اینکه پوتین، مرد قدرتمند و خارج از کنترل روس که او را بزرگ کرده بود، دلیل اصلی خروج اجباری او و تسلیم شدن و جدایی از چلسی محبوبش شد.

رومن آبراموویچ مالک چلسی در بیانیه ای در سایت این باشگاه اعلام کرد که تصمیم به فروش چلسی گرفته است.

با این حال، هیچ یک از ما در این شرایط نباید فریب ایده های صرفاً انسان دوستانه را بخوریم. هنگامی که آبراموویچ در 3 فوریه در ابوظبی توقف کرد تا قهرمانی تیمش در جام جهانی باشگاه ها را جشن بگیرد، درها سریعتر از آنچه فکر می کرد به روی او بسته شد. احتمالا این کمک مالی به عنوان فروش باشگاه به او تحمیل شده است.
تنها چهار روز پس از پیروزی در زمین فوتبال، او برای دفاع از خود در برابر عواقب مالی حمله قریب الوقوع اوکراین آماده می شد. او بی سر و صدا به مدیران مالی خود دستور داد تا سهام او در اوراز، بزرگترین فولادساز روسیه را بفروشند تا در برابر تحریم ها آسیب کمتری به او وارد شود. رومن به خوبی می‌دانست که چه خبر است.
یقیناً درخواست‌های فراوان نمایندگان بریتانیا از بریتانیا برای مصادره دارایی‌های او و بسیاری دیگر، به‌ویژه نماینده کریس برایانت، بسیار جدی‌تر و شدیدتر از آن چیزی بود که آبراموویچ پیش‌بینی می‌کرد. او تلاشی عجولانه و غیرمنطقی انجام داد تا راهی برای واگذاری باشگاه به متولیان خیریه بیابد و به این ترتیب سدی در برابر ضرر باشگاه ایجاد کرد، بدون اینکه تصور کند هیچ یک از این افراد به شدت با این تصمیم مخالف هستند.
اکنون فروش چلسی قابل قبول تر به نظر می رسد. کابوس رکود اقتصادی چلسی غیرممکن است. برخی از دارایی‌های تحریم شده روسیه که او نمی‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند یا بفروشد، اندکی فروکش کرده است و او قصد تجارت دارد.
با این حال، سخنان جدایی این کودک 9 ساله با سخنان دخترش سوفیا و تحقیر کامل پوتین بسیار فاصله دارد. در صحبت های پدر هنوز پشیمانی و پشیمانی دیده نمی شود. ثروت بی شمارش او را به دنیای دیگری برد، از مجموعه های جهانی مدیران فوتبال گرفته تا صحنه های هنری سن پترزبورگ. با این حال او بدون حمایت مردی به نام «ولادیمیر» نمی توانست به این دنیا برسد.


کد خبر: 1813601 |
13 اسفند 1400 ساعت 14:18 |
1,758 بازدید |

0نظرات

به بهانه پایان همکاری چلسی و رومن آبراموویچ

امیرحسین صدر



مجله اخبار فوتبال خارجی

حالا سفر تمام شده است. خط آخر سفری که از تیرماه با خرید 2 میلیون 140 شروع شد و با حضور ژوزه مورینیو تسریع شد. در تحول بنیادین فوتبال انگلیس در این دوره شکی نیست. در این 4 سال مربیان درجه یک آمدند و رفتند. سال های 2-4 با مورینیو احتمالا بهترین بود.