همه شانس توپ طلا: برنده را حدس بزنید


سرویس خبر شماره: 2016740
5 مه 1403 در 5:52 ب.ظ.
44.3 هزار امتیاز خبر|

136نقطه نظر

گزارش مارکا از توپ طلای 2023

مسابقه شروع شده و همه سر جای خود هستند. مسابقه با یک برنده چه کسی برنده جایزه نهایی خواهد شد؟

همه شانس توپ طلا: برنده را حدس بزنید

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، به روزهای پایانی فصل 2023-2024 نزدیک می شویم. بهترین تیم ها و بهترین بازیکنان جهان ماه ها متوالی برای کسب جام و کسب این افتخار با هم رقابت کردند. ستاره‌های بزرگ بار دیگر نشانه‌هایی از قدرت بی‌نهایت خود را برای دستیابی به ارزشمندترین جایزه فردی جهان نشان دادند: توپ طلا.

رقابت اصلی که می تواند برنده این جایزه را مشخص کند هنوز در راه است. نتیجه نهایی لیگ ها، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان یورو و قهرمان کوپا آمریکا، پایان راه آغاز شده در اوت گذشته را رقم خواهد زد.

با این حال، در این نقطه از سال 2024، با مشاهده وقایع رخ داده و در نظر گرفتن تاریخچه این قیمت، می توان نتایج مهمی را تعیین کرد. بازیکنان زیادی در ابتدای فصل به عنوان مدعیان اصلی کسب این جایزه شناخته می شدند اما شرایط به قدری متحول شد که نتایج به دست آمده آنها را از این رقابت ها کنار گذاشت.

مشکیحذف از لیست متقاضیان

ارلینگ اولاند: این ستاره نروژی با اینکه تعداد گل های قابل توجهی به ثمر رسانده است، به خصوص فصل گذشته با اوج فاصله زیادی دارد و زمان زیادی برای بازگشت او باقی نمانده است. تیم باشگاهی او در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و به تیم ملی کشورش جواز حضور در جام ملت های اروپا داده نشد. تنها اتفاق خوبی که می تواند در این فصل برای او بیفتد این است که بتواند دوباره جام لیگ برتر را به دست آورد اما این افتخار برای کسب توپ طلا کافی نیست.

محمد صلاح: این بازیکن تقریباً هر فصل در بین 10 بازیکن برتر رده بندی توپ طلا قرار دارد. او در این فصل با لیورپول در لیگ برتر عملکرد درخشانی داشت اما عملکرد او برای بازگشت به جمع مدعیان توپ طلا کافی نبود. ناکامی در لیگ اروپا و مصدومیت او در جام ملت های آفریقا باعث شد او از این لیست حذف شود.

2006043

رابرت لواندوفسکی: بسیاری انتظار داشتند که این بهترین فصل او در بارسا پس از کسب جایزه Pichichi در فصل گذشته باشد. شرایط این فصل به گونه ای پیش رفته که او جامی کسب نکرده و تنها امیدش به درخشش در رقابت های یورو با تیم ملی لهستان است.

آنتوان گریزمان: شروع خوب او در فصل یک بار دیگر او را در بین بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال قرار می دهد. اهمیت زیاد او در ترکیب اتلتیک، مادرید و تیم فرانسه او را به لیست خواستگاران اضافه کرد. با این حال، افت شدید او در سال 2024 باعث شد که این بازیکن به طور قابل توجهی سقوط کند و حذف اتلتیکو مادرید از لیگ قهرمانان اروپا نیز به شانس های او آسیب زد. او هنوز شانس درخشش در یورو را دارد اما رقابت برای کسب توپ طلا با شکست مقابل دورتموند به پایان رسید.

لائوتارو مارتینز: هیچ کس نمی تواند منکر فصل فوق العاده او با اینتر در سری آ ایتالیا شود. این بازیکن بهترین گلزن مسابقات قهرمانی ایتالیا است و توانایی بالایی برای هدایت تیمش به یک قهرمانی دیگر از خود نشان داده است. با این حال، حذف او از لیگ قهرمانان اروپا با قبول شکست مقابل اتلتیکو در مرحله یک هشتم نهایی، امیدهای او را برای حضور در میان مدعیان توپ طلا، به ویژه با پنالتی مهمی که مقابل اوبلاک از دست داد، از بین برد.

2014365

کوین دی بروین: قسمت اول فصل با مصدومیتی همراه بود که اجازه نداد این بازیکن با تیم ملی کشورش و سیتی در زمین باشد. در ابتدای سال 2024، به نظر می رسید که دی بروین دوباره به همان ستاره قدیمی تبدیل می شود، اما رئال مادرید امید خود را برای قهرمانی در لیگ برتر و تلاش برای بردن جام یورو از دست داد و این فرصت را دارد که در میان مدعیان قهرمانی قرار گیرد. توپ طلا در فصلی کمتر. از 19 بازی انجام شده، او حذف شد.

جمال موسیالا: این هافبک جوان آلمانی در این فصل به ستاره پرفراز و نشیب بایرن تبدیل شده است. این تیم به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و با وجود شکست در بوندسلیگا همچنان این شانس را دارد که با قهرمانی در اروپا فصل خود را به خوبی به پایان برساند و شاید تیم ملی آلمان نیز بتواند از این تیم استفاده کند. نقاط . برای استقبال از برنده یورو. اگر این بازیکن بتواند در هر دو تورنمنت نقش مهمی ایفا کند، می تواند رویای توپ طلا را در سر داشته باشد.

بوکایو ساکا: او یک فصل موفق دیگر را با انگلیس و آرسنال پشت سر گذاشت. این بازیکن همچنان فرصت کسب دو قهرمانی لیگ برتر و یورو را داشت اما شکست مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شرایط را برای او بسیار سخت کرد.

1967929

مشکیمتقاضیان

رودری: این فصل برای او عالی بود. برخلاف دی بروین، ستاره اسپانیایی از تابستان گذشته در این فصل هدایت منچسترسیتی را برعهده داشت و به ستاره بزرگ شاگردان پپ گواردیولا تبدیل شد تا جایی که غیبت او به این تیم لطمه زد. حذف سیتی مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شرایط او را سخت کرد، اما اگر این بازیکن بتواند قهرمان لیگ برتر شود و مثل همیشه درخشان ظاهر شود و بتواند یورو را نیز با تیم ملی اسپانیا به دست آورد، بدون شک یکی از مدعیان اصلی خواهد بود. برای توپ طلا

تونی کروس: این ستاره آلمانی می گوید به نظر می رسد این آخرین فصل فوتبالی او باشد. رهبر خط میانی رئال مادرید کمک زیادی به قهرمانی بالقوه این تیم در لالیگا در طول سال و شاید حتی یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا کرده است. بازگشت قابل توجه او به تیم ملی آلمان برای حضور در رقابت های یورو نیز می تواند شانس او ​​را برای کسب توپ طلا افزایش دهد.

2014368

هری کین: علیرغم غیبتش در بوندسلیگا، این بازیکن آلمانی در اولین فصل حضورش در بایرن ماشین گلزنی دست نیافتنی باقی ماند. تیم او هنوز شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و او یکی از ستاره های بزرگ یورو خواهد بود. رسیدن به این دوبل آسان به نظر نمی رسد اما اگر از پس آن بربیاید مطمئنا شانس زیادی برای کسب توپ طلا خواهد داشت.

فلورین ویرتس: این ستاره بزرگ ژابی آلونسو از بایرلورکوزن است که می تواند در این فصل هت تریک ارزشمندی به دست آورد. آنها توانستند بوندسلیگا را ببرند اما حالا برای قهرمانی در جام حذفی و لیگ اروپا تلاش می کنند. اگر ویرتس نقش مهمی در تمام این قهرمانی ها داشته باشد و بتواند با قهرمانی در یورو تعداد جام های خود را به چهار برساند، شانس بسیار خوبی برای توپ طلا خواهد داشت.

برناردو سیلوا: وضعیت او شبیه رودری است. این بازیکن فصل بسیار عادی را در سیتی سپری کرده است و جدایی ایلکای گوندوگان از این تیم باعث شده تا نقش بیشتری در تیم گواردیولا داشته باشد. عملکرد او در دیدار مقابل رئال مادرید بسیار خوب بود و همچنان شانس درخشش در یورو را دارد. پرتغال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی اروپاست و این بازیکن یکی از ستاره های آنها خواهد بود.

وینیسیوس: این بازیکن فصل گذشته موفق شد در رای گیری توپ طلا در رده ششم قرار گیرد. به نظر می رسد زمان او فرا رسیده است. وینی ستاره رئال مادرید و رهبر تیم ملی برزیل است و می تواند با قهرمانی در کوپا آمریکا به دوبل تاریخی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا و حتی شاید سه گانه دست یابد که بدون شک توپ را برای او به ارمغان خواهد آورد. d’Or نبردهای اصلی هنوز در راه است، اما به نظر می رسد که دوران سلطنت وینی آغاز شده است.

2014370

امباپه: او دیوانه وار به دنبال کسب اولین توپ طلا است. او برای قهرمانی فرانسه رقیبی ندارد و امیدوار است به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یابد. تیم فرانسه شانس زیادی برای قهرمانی در یورو دارد و امباپه ستاره بزرگ آنها برای این رقابت هاست. آیا امباپه اولین توپ طلای خود را به عنوان بازیکن رئال مادرید خواهد برد؟

جود بلینگهام: او ستاره بی چون و چرای فوتبال اروپا در نیم فصل اول این فصل بود. نفوذ او در رئال مادرید به حدی بود که توانست در 20 سالگی خود را به عنوان ستاره اول این تیم معرفی کند. این بازیکن اکنون برای کسب اولین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به آخرین تلاش خود نیاز دارد و امیدوار است بتواند تیم ملی انگلیس را به قهرمانی رقابت های یورو برساند.

2013697

مشکیشرایط نامشخص

اگر کریستیانو رونالدو و لیونل مسی موفق به قهرمانی یورو و کوپا آمریکا شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ لازم به ذکر است که آنها در حال حاضر در لیگ هایی بازی می کنند که با سطح بالای فوتبال جهان فاصله زیادی دارند، اما در این فصل نشان داده اند که همچنان رقابتی هستند و بسیار بالاتر از سطح لیگ هایی که در آن پیشرفت می کنند، بازی می کنند. حال باید دید در صورتی که این دو بازیکن بتوانند به افسانه ای ترین شکل ممکن به دوران حرفه ای خود پایان دهند چه کسی آنها را برای دریافت توپ طلا به چالش خواهد کشید.

2014371

مجله اخبار فوتبال خارجی