آب پاکی در دست استقلال و پرسپولیس/ تا پایان فصل خبری از VAR نیست.



لیگ برتر به روزهای حساس و پایانی خود نزدیک می شود که مانند فصول اخیر، رقابت سرخابی های پایتخت بار دیگر در صدر جدول برای کسب عنوان قهرمانی داغ می شود و این می تواند روحیه این رقابت ها را بالا نگه دارد. برای هفت هفته باقی مانده البته رقابت برای کسب عنوان قهرمانی در صدر جدول رده بندی با دقت و متوالی پیگیری می شود و در بحث قضاوت به دلیل نبود فناوری VAR همچنان شایعات و خطاهای زیادی وجود دارد و حالا این ترس وجود دارد. که این اشتباهات بر سرنوشت تیم ها تاثیر می گذارد و قهرمانی یا حتی سقوط باشگاه ها به دسته پایین می تواند نقش موثری داشته باشد.

بنابراین علیرغم گمانه زنی های رسانه ای مبنی بر وجود VAR در دیدارهای مهم فصل جاری تا پایان این رقابت ها، اما با مخالفت فیفا و عدم اقدام جدید فدراسیون، برگزاری هر گونه بازی بعدی به صورت ویدئویی دستیار داوری تا پایان فصل لغو شده و بعید است. بازی های استقلال با تراکتور و پرسپولیس با سپاهان یا بازی های حساس هفته گذشته و بازی های مهم جام حذفی مثل فینال جام حذفی. این مسابقات باید با VAR برگزار شود.

این در حالی است که دیروز برخی رسانه ها از قوت گرفتن مجدد این احتمال خبر دادند و کمیته داوری اخیرا درخواست جدیدی در این خصوص در اتوماسیون اداری فدراسیون از مراجع بالاتر مطرح کرده است. حال چه این موضوع محقق شود یا نه، باید منتظر ماند تا فیفا درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرد و همانطور که نوشته ایم مجوزهای فیفا فقط محدود به برگزاری دربی های خانگی و خارج از خانه است و در حال حاضر فدراسیون فوتبال بدون یک مجوز جدید، حق استفاده از VAR برای مسابقات دیگر را ندارد.

در همین راستا اسماعیل سفیری، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت و گو با دانشگاهیان گفت: بله درست است. ما تا پایان فصل و برای یک رقابت دیگر VAR نداریم. البته من از جزئیات این مشکل و دلایل آن اطلاعی ندارم و مسئولان مربوطه کمیته داوران باید در این مورد اظهار نظر کنند، البته تصمیم گیری در این مورد پس از اقدامی که معمولا انجام می شود توسط فیفا گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: خبر بد و جنجال برای استقلال و پرسپولیس/خروج دائمی یکی از این دو تیم از آسیا



سرویس داخلی اخبار فوتبال