پایان دیکتاتوری بایرن با کودتای آلونسو!


سرویس خبر شماره: 2014614
27 آوریل 1403 در 11:18 ق.ظ.
436 امتیاز خبر

0نقطه نظر

در یک فصل استثنایی تاریخ را ورق بزنید

بایرلورکوزن موفق شد به برتری بایرن مونیخ در بوندسلیگا پایان دهد و این کار را به چشمگیرترین شکل ممکن انجام داد.

پایان دیکتاتوری بایرن با کودتای آلونسو!

به گزارش “ورش سه”، بوندسلیگا در این فصل به نقطه عطف قهرمانی هیجان انگیزی نرسید، زیرا تکلیف تیم قهرمان تنها پس از 29 بازی مشخص شد و تیمی برجسته که هنوز طعم شکست در این فصل را نچشیده و دست نیافتنی بود. جام بلند شد اما این تیم بایرن مونیخ نبود، بایرلورکوزن بود.

اگر بخواهیم موقعیت جذاب و قهرمانی این تیم را با اشاره به ضعف بایرن مونیخ در این فصل تحلیل کنیم، در حق لورکوزن ظلم کرده ایم. اگر قهرمانان فعلی نتوانستند با تیم ژاوی رقابت کنند، بیش از همه به خاطر قدرت زیاد تیمشان است.

2010992

یک مقایسه ساده این را روشن می کند: آخرین باری که بایرن مونیخ نتوانست عنوان قهرمانی را کسب کند در سال 2011 بود که در هفته بیست و نهم 14 امتیاز از دورتموند پیش بود، اما او اکنون 16 امتیاز از لورکوزن عقب است. جالب اینجاست که دورتموند در این مرحله از فصل 66 امتیاز داشت که 13 امتیاز کمتر از لورکوزن فعلی بود.

قهرمانی لورکوزن واقعاً خارق‌العاده بود، به خصوص که آنها رکوردهای زیادی را در طول زمان ثبت کردند. کسب 79 امتیاز از 87 امتیاز ممکن پس از 29 هفته در واقع یک رکورد جدید بوندسلیگا است. شکست ناپذیری تا این مرحله از فصل، یک رکورد جالب دیگر برای آنهاست.

2010993

بایرن مونیخ تا روز گذشته هر دو رکورد را داشت، اما حالا نه تنها جام، بلکه این دو رکورد گرانبها را به حریف واگذار کرده است تا مشخص شود با چه تیم قدرتمندی روبرو هستیم، تیمی که تا پیش از این فصل هیچکس به آن فکر نکرده بود. . حتی فکرش را هم نمی کردم که بتواند قهرمان شود. لورکوزن با اختلاف قوی ترین تیم این لیگ است.

فرناندو کارو و سیمون رولفس مدیران این باشگاه سازندگان اصلی این تیم هستند. کارو این باشگاه را در بسیاری از زمینه ها مدرن تر کرد و رولفس توانست تیمی بسازد که از نظر قدرت و باز بودن ژابی بهترین بود و این مربی نیز توانست در یک سال از مربی تازه کار به مربی جدید تبدیل شود و تبدیل شود. جذاب ترین گزینه در بازار مربیگری و تشکیل تیمی که از نظر قدرت، تاکتیک و رهایی از اضطراب و نگرانی بهترین است.

2010994

این تیم بزرگ اروپایی دو بازیکن کلیدی فلورین ویرتس و گرانیت ژاکا داشت که در کنار بازیکنان درخشان و حرفه ای مانند آلخاندرو گریمالدو توانستند نقش مهمی در قهرمانی این تیم ایفا کنند. تیمی که قبل از آن عبارت “نورکوسن” و “تو هرگز قهرمان آلمان نخواهی شد!” می دانستیم که او اکنون توانسته است از این بار تلخی که در تاریخ باشگاه وجود داشت، رهایی یابد.

تیمی که می تواند با فتح دوبل و قهرمانی در جام حذفی و حتی سه گانه با قهرمانی در لیگ اروپا به تاریخ سازی ادامه دهد و پس از این فصل تاریخی هرگز فراموش نخواهد شد.

2010995

ساختار اصلی این تیم که شامل ویرتس، ژاکا و ژابی آلونسو می شود در این تیم باقی خواهد ماند و لورکوزن مدعی اصلی قهرمانی فصل آینده خواهد بود. این واقعیت که لورکوزن پس از یازده سال به سلطه بایرن در بوندسلیگا پایان داد، قابل توجه است.

علاوه بر این، شاگردان ژابی توانستند استانداردهای جدیدی را به ثبت برسانند، بنابراین می توان این تصور را داشت که قهرمانی این تیم یک اتفاق استثنایی و تصادفی نخواهد بود. به نظر می رسد اگر لورکوزن بتواند رقابت را حفظ کند، در چند فصل آینده شاهد یک کورسی جالب خواهیم بود.

مجله اخبار فوتبال خارجی