اعتراض بارسا به سبک جنجال پرسپولیس/دربی به ال کلاسیکو رسید!

الکلاسیکو این هفته هیجان انگیز، زیبا، پر از گل و البته جنجالی بود. بزرگترین بازی باشگاهی دنیا در این هفته جنجال داوری به پا کرد و هواداران بارسا در چندین صحنه به شدت اعتراض کردند. مهمترین صحنه مسابقه که جنجال زیادی به پا کرد مربوط به صحنه شوت لمینه یامال بود که به نظر می رسید توپ از خط دروازه عبور کرده و لونین توپ را پشت خط می گیرد. با این حال، از آنجایی که لالیگا فناوری تشخیص عبور توپ از خط دروازه را ندارد، نمی‌توان تشخیص داد که آیا توپ گل است یا خیر و این سؤال جنجال زیادی به پا کرد. داور، کمک داور و البته داوران در اتاق VAR نتوانستند به وضوح تشخیص دهند که توپ کاملا از خط عبور کرده است یا خیر.

در نهایت داور با مشورت اتاق VAR تصمیم به ادامه بازی گرفت و این صحنه فوق العاده مشکوک شامل گلی برای شاگردان ژاوی نشد. پس از پایان بازی، صحبت های جنجالی علیه داور و تیم VAR آغاز شد و بارسا داوران را متهم به طرفداری رئال کرد. لاپورتا، مدیرعامل بارسلونا، بیانیه‌ای تندی علیه کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا صادر کرد و از آن‌ها خواست فورا مکالمه داور با تیم VAR را منتشر کنند. این اتفاق خیلی سریع رخ داد و تمام صحبت های داور با اتاق VAR منتشر شد تا همه از آنچه رد و بدل می شد باخبر شوند. مشابه این کار را قبلا در لیگ انگلیس دیده بودیم و در موارد متعددی منتشر شده است.

این موضوع از نظر فیفا کاملا قانونی است و فدراسیون فوتبال هر کشور می تواند مکالمات داور با تیم داوری VAR را بنا به درخواست تیم ها منتشر کند. این اعتراض و درخواست باشگاه بارسلونا دقیقاً مشابه اعتراض باشگاه پرسپولیس در بازی رفت مقابل استقلال بود. دیداری که چندین صحنه مشکوک داوری را شاهد بودیم و بازیکنان پرسپولیس به شدت به داور و تیم VAR اعتراض کردند. مهمترین صحنه این دیدار مربوط به خطای حمیدی فر روی زاهدی بود که داور با وجود اعلام خطا، بازیکن استقلال را اخراج نکرد.

در ادامه پنالتی در آخرین لحظات به سود استقلال ابتدا توسط داور اعلام نشد اما با تشخیص تیم VAR این پنالتی به سود استقلال اعلام شد و بازی با تساوی به پایان رسید. هواداران پرسپولیس که به شدت به داوری این دیدار معترض بودند، پس از پایان بازی خواستار انتشار صحبت های وعده داده شده فر و تیم VAR از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال شدند. این درخواست پذیرفته نشد و این گفتگوها هرگز منتشر نشد. اینکه چرا این کار توسط کمیته داوران انجام نشد مشخص نیست اما همانطور که می بینیم در دنیای فوتبال این صحبت ها بدون هیچ مشکلی منتشر می شود تا همه از اتفاقات کوچک آگاه شوند و شکی باقی نماند.

بیشتر بخوانید: پشت پرده ترس رونالدو از سفر به آمریکا/چرا CR7 از سال 2014 به آمریکا نرفته است؟

سرویس اخبار فوتبال خارجی